ספק השליחים לשעבר של וולט חשוד בעבירות מס בעשרות מיליונים

צוותי חקירות משולבים של רשות המסים והבל"ל פשטו על משרדי חברת 'פרמיום שליחויות' ועצרו את בעליה, ליאור סויסה, בחשד שהעלים מס ושילם לעובדים "בשחור"
גילי סיוון-כהן |
שליח וולט, ארכיון. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

צוותי חקירות משולבים של רשות המסים והביטוח הלאומי פשטו הבוקר (יום ב') על משרדי חברת 'פרמיום שליחויות', ספק השליחים לשעבר של וולט, בחשד לעבירות מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ותשלום לעובדים "בשחור".

הבוקר, הפכה החקירה גלויה כנגד ליאור סויסה מנהלה בפועל של חברת פרמיום שליחויות, בחשד כי הקים כ-40 חברות בניהול "אנשי קש" אשר חתמו על הסכמים עבור מתן שירות משלוחים לחברת וולט, וזאת במטרה לחמוק מתשלום מסים בעשרות מיליוני שקלים. כן נחקר חשד נגד מאות שליחים כי לאחר שקיבלו שכר במזומן מאותן חברות, דיווחו לביטוח הלאומי כי הם בחל"ת ושולמו להם דמי אבטלה.

בהתאם לבקשת המעצר שהוגשה לבית משפט השלום בראשון לציון כנגד החשוד, החקירה מבססת חשד על פיו, כאמור הקים החשוד מספר חברות נוספות ומינה אנשי קש מטעמו כבעלי המניות והמנהלים בחברות אלו, כאשר הוא שולט באותן חברות באופן סמוי.

פעל בשיטתיות במטרה להונות את שלטונות המס

החשוד אף התחזה מול גופים פיננסיים לאחד מאנשי הקש שהפעיל, זאת במטרה לפעול כלכלית בזהות בדויה. כל זאת נעשה, כך נטען בבקשה, בשיטתיות ובאופן עקבי במטרה להונות את שלטונות המס ולהתחמק מתשלומי מסים בגין רווחים ותקבולים, וזאת לאחר שהחברות בשליטתו של החשוד חתמו על הסכמים עבור מתן שירותי משלוחים לחברת וולט אנטרפריזס ישראל בע"מ.

במסגרת ההסכמים התחייבו החברות שבשליטת החשוד להעסיק באופן ישיר את השליחים שביצעו את השליחויות ללקוחות חברת וולט, כעובדים שכירים, כאשר במצטבר מדובר בכ-1,300 שליחים, שחברת וולט שילמה לחברות בשליטת החשוד סך של כ-32 מיליון שקלים בשנים 2019-2020.

השעון שנתפס בביתו של סויסה. צילום דוברות רשות המסיםעביר

ליאור סויסה חשוד בכך שניסה להתחמק מתשלומי מע"מ ומס הכנסה הנדרשים בגין אותם תקבולים ,קיזז החשוד חשבוניות מס פיקטיביות בדוחות מע"מ שהוגשו על שם החברות בשליטתו בעשרות מיליוני שקלים. החשבוניות הפיקטיביות הופקו על ידי החשוד ועל שם חברות הקש אשר בשליטתו תוך זיוף והתחזות. החשוד דאג לגלגל את חשבוניות המס הפיקטיביות בין חברות הקש שבשליטתו על מנת ליצור מצג שווא כי השליחים שעבדו אינם עובדים ישירים של חברת פרמיום וסופקו לכאורה ע"י קבלני משנה אחרים. כתוצאה מכך ובפועל הפיץ וקיזז החשוד חשבוניות מס פיקטיביות בסכומים של עשרות מיליוני שקלים בין החברות שבשליטתו והתחמק ממס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

צפויים מעצרים נוספים

בנוסף, על מנת להתחמק מתשלומי "ניכויים" למס הכנסה ולביטוח לאומי בגין העסקת עובדים נמנע החשוד מלדווח על מאות שליחים כשכירים של החברות בשליטתו או שדיווח על חלקם כשכירים שהשתכרו בסכום חודשי זעום, הנמוך מהסכום אשר הינו חב מס במס הכנסה וביטוח לאומי ואשר נמוך משמעותית מהסכום אשר קיבלו השליחים בפועל כשכר – במזומן וללא דיווח מהחשוד. בהמשך וכתוצאה מכך חלק ניכר מן השליחים הגישו בקשות לתגמולי ביטוח לאומי – חל"ת בתקופת הקורונה על פי הצהרתם כי הינם מובטלים, למרות שבפועל עבדו כשליחים וקיבלו שכר במזומן ללא תיעוד מהחברות בשליטת החשוד.

הבוקר נערכו חיפושים בבתי ומשרדי המעורבים בפרשה וכן נערך חיפוש בביתו של החשוד ליאור סויסה, ונתפס במזומן סכום של 71,000 שקלים וכן מכונה לספירת כספים ושעוני יוקרה הנאמדים בכ-200 אלף שקלים. החשוד הובא בפני בית משפט השלום בראשון לציון, שהורה על הארכת מעצרו עד לשעה 20:00 היום (יום ב') לאחר מכן ישוחרר למעצר בית עד ל-19 בדצמבר. בהמשך היום צפוי מעצרם של חשודים נוספים בפרשה.

________________________________________________

עו"ד יניב איש – שלום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות