מנהל במרב"ד חשוד שאישר רישיונות לנהגים שנפסלו על רקע בריאותי

המשטרה עצרה הבוקר (יום ב') עובד בכיר במכון הרפואי לבטיחות בדרכים בחשד שסיפק את הרישיונות בתמורה לתשלום של אלפי שקלים לכל תיק
רונן לוי |
נוהג רישיון נהיגה נסיעה מכונית הגה
סכנה על הכביש. אילוסטרציה evanto

עובד בכיר במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד), נעצר הבוקר (יום ב') על ידי משטרת ישראל בחשד לאישור רישיונות נהיגה לנהגים שנפסלו משיקולי בריאות תמורת אלפי שקלים. לחשוד, תושב המרכז בן 46, מיוחסות עבירות מתחום טוהר המידות. ביחד איתו נעצרו מספר חשודים נוספים שהעבירו, כך לפי החשד במפלג ההונאה של משטרת מחוז ת"א, כספים בתמורה לאישור בקשותיהם לחידוש הרישיון.

החקירה נפתחה בעקבות פעילות ודיווח של משרד הבריאות, שהעלה חשדות לאי סדרים בכל הנוגע לאישור בקשות למתן רישיונות נהיגה שהוגשו למכון. המרב"ד עוסק, בין היתר, בבקשות היתר לקבלת רישיון לפסולי נהיגה משיקולי בריאות (מחלות נפש, אפילפסיה, דימנציה וכד'), פסילות בשל שימוש בסמים ואלכוהול, נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות, גיל מופלג וכו'.

לאחר חקירה סמויה של מפלג ההונאה במשטרת מחוז ת"א, נעצר הבוקר עובד בכיר במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד), תושב מרכז הארץ בן 46, בחשד לשורה של עבירות מתחום טוהר המידות, בהקשר של אישור מתן רישיונות נהיגה לנהגים שנפסלו מלנהוג משיקולי בריאות.

אלפי שקלים תמורת חידוש רישיון

במהלך החקירה הסמויה עלה חשד כי נהגים בסיכון שנפסלו מלנהוג על ידי משטרת ישראל ובתי המשפט, מסיבות רפואיות, אושרו לנהיגה מחדש על ידי גורם במרב"ד תמורת תשלום של אלפי שקלים לכל תיק.

על פי החשד הנחקר, החשוד המשמש בתפקיד מינהלי ולא רפואי או מקצועי במרב"ד, התערב בתיקי בקשות מתן רישיון והשפיע במישרין על האישור תמורת תשלום אלפי שקלים לכל תיק. עוד עלה חשד כי תמורת סכומי כסף ששולמו לחשוד, קוצר הליך בחינת הפסילה מחודשים לימים ספורים.

הבוקר, עם הבשלת השלב הסמוי בחקירה, נעצר העובד ומספר חשודים נוספים שהעבירו, לכאורה, כספים לחשוד תמורת אישור הבקשות שלהם לרישוי נהיגה, וכן נערכו חיפושים במשרדי המרב"ד ובתי החשודים.

עוד בפלילים: 10 חשודים בסחיטה באיומים של בעלי עסקים

היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433, עצרה הבוקר (יום ב') 10 חשודים מהחברה הערבית, בחשד לביצוע ירי לבית עסק וסחיטה באיומים של מאות אלפי שקלים. היום יובאו החשודים להארכת מעצר.

בחודשים האחרונים התנהלה ביאחב"ל חקירה סמויה, בנוגע לסחיטה באיומים כלפי קורבנות מאזור המרכז, כאשר עפ"י החשד נגבו מהם מאות אלפי שקלים תוך איומים ממשים וביצוע ירי לעבר בית עסק שבבעלות אחד הקורבנות.

במהלך התקופה האחרונה הצטברו חומרי חקירה שהובילו למספר חשודים שפעלו באופן שיטתי אל מול הקורבנות, במטרה לסחוט מהם באיומים ובמספר מועדים, סכומי כסף הנאמדים במאות אלפי ש"ח. החשודים כל אחד עפ"י חלקו, במשך תקופה ארוכה הילכו אימים על הנסחטים בטענה כי עליהם לשלם את החוב שלטענתם חייבים להם, לאור הקשרים העסקיים כביכול ביניהם.

______________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות