אפליקציות הספורט עוקבות אחריכם? ככה תצמצמו את הפגיעה בפרטיות

יישומונים רבים מנטרים את הנתונים על שגרת האימונים והרגלי התזונה והשינה של המשתמשים בהם. אבל איך מוודאים שהמידע הרגיש לא יגיע לידיים הלא נכונות?
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה סדרת המלצות לציבור בשימוש באמצעים טכנולוגיים ואפליקציות העוקבות אחר שגרת אימונים, הרגלי תזונה, שינה ועוד. הרשות ניתחה את מסמכי מדיניות הפרטיות של אפליקציות נפוצות לבריאות וכושר ושל מכשירים לבישים למטרות ספורט ובריאות והציגה לציבור את הסיכונים העיקריים ואת ההמלצות המרכזיות לשימוש בטוח ומאוזן, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים בהם.

בשנים האחרונות גובר השימוש באמצעים טכנולוגיים לצרכי בריאות וספורט הכוללים מגוון גדול מאוד של אפליקציות המציעות למשתמשים לבצע מעקב אחר שגרת אימוניהם הגופניים, מעקב אחר הרגלי התזונה, הרגלי השינה ועוד. אפליקציות אלו אוספות עלינו נתונים בזמן אמת ואף משדרות נתונים אלו לשרתים של צד שלישי, ובכך מהוות איום על פרטיות המשתמשים. אמצעים אלה כוללים גם מכשירים לבישים האוספים נתונים אישיים כגון מידע פיזיולוגי כמו לחץ דם, ספירת צעדים באמצעות חיישנים מיוחדים ובכך גדל הסיכון לפרטיות המשתמשים בהם.

אמצעים אלה קלים להורדה והשימוש בהן ידידותי ונוח. על אף יתרונותיהם הרבים, אמצעים אלה אוספים בד"כ מידע רגיש רב, כהגדרתו בחוק הגנת הפרטיות. החשש הוא שאבטחת מידע לא מספקת, או העברת המידע לצדדים שלישיים המעוניינים בו, עלולה להביא לפגיעה בפרטיות המשתמשים. יתרה מזאת, נתונים שנאספו של ידי אמצעים אלה יכולים להיות מוצלבים עם מידע אישי ממקורות אחרים, כמו חברות תרופות, וגם בכך להביא לפגיעה בפרטיות המשתמשים.

אמינות ורמת אבטחה

לאחר שניתחה את מסמכי מדיניות הפרטיות של אפליקציות בריאות וכושר מרכזיות, הפועלות כיום, ושל מכשירים לבישים למטרות ספורט ובריאות, מפרסמת הרשות לציבור שני מסמכים בנושא שסוקרים את מגוון השימושים הנפוצים באמצעים טכנולוגיים לצרכי בריאות וספורט, מציגה את הסיכונים העיקריים לפרטיות המשתמשים ומספקת המלצות להתנהלות נכונה לשם צמצום הפגיעה בפרטיות בעת שימוש בהם.

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה מספר המלצות לציבור בינהם בעת התקנת האפליקציה, יש לבדוק את אמינות האפליקציה ואת רמת אבטחת המידע שלה, יש להשתדל להוריד אפליקציות רק מחנויות אפליקציות רשמיות של מערכות ההפעלה הגדולות ולאחר ההורדה להגביל את ההרשאות של האפליקציה ולהגביל את כמות המידע האישי שמוסרים במסגרת השימוש באפליקציה. כמובן, להגביל את שיתוף את המידע ברשתות חברתיות.

אפליקציות רבות מאפשרות ואף מעודדות משתמשים לשתף מידע רגיש באמצעות הרשתות החברתיות ומהרגע שהחלטתם לשתף את המידע, הוא יהיה נגיש לעיני כל ולמעשה ייצא משליטתכם. כאשר החלטתם לסיים את השימוש באפליקציה לתמיד מחקו אותה. רק כך תבטיחו כי האפליקציה הפסיקה לבצע פעולות כמו לשדר את המיקום שלכם או לקיים אינטראקציה עם יישומים אחרים במכשיר.

_____________________________________________________

עו"ד שני רופא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות