ויכוח בין בעלי דוכן בשוק הפשפשים בנתניה הסתיים בכלא

מוכר בשוק נידון ל-5 חודשי מאסר לאחר שהורשע בתקיפת קשיש בן 78, שהחזיק בדוכן השכן, בעקבות ויכוח שהתדרדר לתקיפה חמורה. ביהמ"ש: "אלימות סתמית"
דנה לווינסקי |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר חמישה חודשי מאסר בפועל על דר רחוב, בן 31, בעל דוכן בשוק נתניה, שהורשע בתקיפת קשיש בן 78, תקיפה הגורמת חבלה של ממש. כמו כן השופט הורה לנאשם לפצות את הזקן שהיכה ב-3,000 שקלים.

על פי כתב האישום, המתלונן, החזיק מספר דוכנים למכירת ביגוד יד-שנייה בשוק הפשפשים בנתניה, ואילו הנאשם ביחד עם אדם נוסף החזיקו דוכן סמוך. בחודש אפריל השנה, הגיע המתלונן לשוק, ראה חפצים של הנאשמים בתוך אחד מדוכניו, והזיז אותם הצידה.

הנאשם דחף את המתלונן בגבו כך שהאחרון נפל קדימה, וכשקם ירק בכיוונו וכתוצאה ממעשיו של הנאשם אושפז המתלונן בבית חולים למשך 5 ימים ונגרמו לו חבלות. עוד ציין בכתב האישום, כי הנאשם חתם בתחנת משטרת נתניה על כתב ערובה האוסר עליו להימצא בתחום העיר נתניה למשך 14 ימים וכבר למחרת נמצא בשוק בנתניה.

התביעה הפנתה לערכים המוגנים שנפגעו: בטחונו של המתלונן, שלמות גופו וסדרי שלטון וחוק. היא עמדה על פער הגילים הניכר בין הנאשם, צעיר בן 31 לבין המתלונן, קשיש בן 78 ועל יחסי הכוחות בין הצדדים, ועל חומרתה של עבירת תקיפת זקן, עבירה שבוצעה על רקע של מה בכך. הגם שלכאורה התמצתה בדחיפתו של המתלונן שלאחריה ירק הנאשם בכיוונו, תוצאתה של התקיפה איננה פשוטה כלל ועיקר והתבטאה בחבלה של ממש ועתרה לקבוע מתחם ענישה בין 15-30 חודשי מאסר בפועל.

החומרה באלימות נגד זקנים

השופט אבנון ציין, כי תקיפת זקן הגורמת חבלה של ממש מצדיקה עונש מוחשי וכבד יותר מזה שהיה ראוי להשית בגין עבירה דומה שבוצעה כלפי קורבן שאיננו זקן.

"שיקולי ההחמרה בענישה", כתב השופט בגזר הדין, "אשר נועדו לבטא הן את עקרון ההלימה והן את עקרון ההרתעה, למען יראו וייראו, ראשית, בשל פער הכוחות בין התוקף לקורבנו, נפגע 'זקן' הוא לרוב חלש פיזית באופן משמעותי מן התוקף, וקשה לו להתמודד ולהגן על עצמו. שנית, פוטנציאל הנזק אצל אנשים מבוגרים גבוה יותר מאשר אצל צעירים".

לדברי השופט אבנון "מדובר באירוע אלימות קצר מועד, לא מתוכנן, ללא שימוש בחפצים וללא חזרתיות". עוד ציין, כי התקיפה החלה והסתיימה בדחיפת המתלונן בגבו היריקה בכיוונו לא פגעה בו. כבר בחקירתו במשטרה הודה הנאשם בתקיפת המתלונן, אלא שכפר אז באחריותו לתוצאת המעשה.

"בנסיבות אלו ראיתי ליתן משקל של ממש להודייתו של הנאשם לפניי, לקבלת האחריות ולחרטה שהביע. הנאשם נתון במעצר מזה תקופה ממושכת, מאז חודש אפריל ללא אפשרות לצאת לחופשות, בתנאים קשים מתנאי מאסר", כתב השופט בגזר הדין.


לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון


עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות