איים להפיץ תמונות עירום – נידון ל-3 שנות מאסר

שלמה טל מאשדוד נידון לעונש במסגרת הסדר טיעון ולאחר שהודה והורשע בסחיטה באיומים של כחצי מיליון שקלים מגולשים תמימים בפייסבוק שנפלו קורבן למעשיו
דניאל בן חמו |
פייסבוק רשת חברתית מסך נייד טלפון מכשיר גלישה
פייסבוק. אילוסטרציה envato

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, יואל עדן, קיבל את הסדר הטיעון בעניינו של שלמה טל, תושב אשדוד, אשר הורשע בעבירות מרמה בנסיבות מחמירות וסחיטה באיומים. השופט גזר על טל 3 שנות מאסר וקנס בסך 15 אלף. בדיון הקודם, הודיע השופט לצדדים כי לטעמו מדובר בהסדר מקל וכי הוא שוקל להתערב בו, אולם כעת לאחר קיום דיון טיעונים משלים ולאחר התלבטות – קיבל בית המשפט את ההסדר כפי שהוצג. "מעשיו של הנאשם מעשים קשים", כתב השופט עדן בהחלטתו. "העבירות בנסיבות ביצוען קשות הן. הענישה אכן על הצד המקל ואולם, לאור מכלול הנסיבות, אני מוצא לנכון לכבד את ההסדר"

על פי כתב האישום המתוקן, באישומים בהם הודה והורשע, הנאשם, ביצע שורה של עבירות מרמה וסחיטה באיומים כלפי אנשים תמימים.

התבנית של מעשיו, יחד עם אחרים, היתה יצירת מצגי שווא דרך חשבונות בפייסבוק, לפיה דמות בדויה בנסיבות בדויות של יתומה וכו', מבקשת עזרה כספית כזאת או אחרת. לצד אלו, ביקש משלוח תמונות עירום והעברות כספים.

פגיעה בשם הטוב

לאור הבקשות, ובנסיבות בהן עלה רצון ממתלוננים להפסיק את הקשר, או אף לפנות למשטרה, הוטלה עליהם אימה בפגיעה בשם הטוב, באמצעות פרסום תמונות עירום, לרבות באחד המקרים גם לבת הקטינה של המתלוננים. בסך הכל הוא סחט מאנשים שונים כחצי מיליון שקלים.

הצדדים הגיעו להסכמה עונשית, אולם השופט עדן, הודיע לצדדים כי הוא שוקל התערבות בהסדר. אולם לאחר קיום דיון טיעונים משלים, ולאחר התלבטות, קיבל בית המשפט את ההסדר כפי שהוצג, כאשר השיקול המרכזי לכיבוד ההסדר היה המניעה מהקורבנות התמימים של הנאשם מלהגיע לבית המשפט ולשחזר את קורות מעלליו הקשים אשר פגעו בהם.

"מעשיו של הנאשם מעשים קשים", כתב השופט עדן בהחלטתו. "העבירות בנסיבות ביצוען קשות הן. מדובר בריבוי עבירות, בריבוי מעשים קשים כלפי אנשים תמימים, וגזלת כספם לצד איומים וסחיטתם בעקבות איומים אלו. הענישה אכן על הצד המקל כפי טענת ב"כ המאשימה".

ואולם, לאור מכלול הנסיבות, הן קבלת האחריות והעדר עבר פלילי, והן העובדה שהמתלוננים לא נאלצו לבוא לבית המשפט לצורך עדותם ושחזור החוויות הקשות אשר גרם להם הנאשם, אני מוצא לנכון לכבד את ההסדר", הוסיף השופט עדן בהחלטתו.

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יואל עדן

______________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות