עוקץ ישראלי בצרפת: התחזו לבעלי חברות וגבו מיליוני שקלים

פבריס בניני ויאן זואגי הוסגרו לצרפת בשל חשדות לביצוע עבירות הונאה כלפי חברות במדינה וכן כי הונו אנשים פרטיים להשקיע בפרויקטים כוזבים בתחום הרפואה והנדל"ן
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

פבריס בניני ויאן זואגי, אזרחי ישראל וצרפת, הוסגרו מישראל לצרפת, לאחר שבצרפת הוצא צו למעצרם, ולאחר שממשלת צרפת ביקשה את הסגרתם כדי שיעמדו שם לדין באשמת ביצוע עבירות הונאה וניסיונות הונאה בחבורה מאורגנת. השניים חשודים בצרפת כי הונו חברות מקומיות במיליוני שקלים, תוך התחזות לבעלי תפקיד בכירים בחברות וכן כי הונו אנשים פרטיים להשקיע את כספם בפרויקטים כוזבים בתחום הרפואה, הזהב והנדל"ן.

על פי החשדות נגד השניים, במהלך השנים 2020-2019, וביתר שאת עם פרוץ משבר הקורונה במרץ 2020, ביצעו השניים מעשי מרמה נגד חברות צרפתיות במטרה לקבל מהן במרמה סכומי כסף גדולים לחשבונות בנק ברחבי אירופה.

השניים, כך נטען, התקשרו מישראל לאנשי כספים של חברות אלה, התחזו לבעל תפקיד בכיר בחברה והורו להם להעביר בדחיפות סכומי כסף גדולים לחשבונות בנק במזרח אירופה, בטענה שההעברה נחוצה לשם ביצוע עסקאות סודיות.

אזרחי צרפת נפלו בפח

מלבד זאת, הונו השניים גם אנשים פרטיים, שאותם פיתו להשקיע את כספם בפרויקטים כוזבים של מחקר רפואי, זהב ועסקי נדל"ן באירופה. בעקבות השיחות הועברו כספים במרמה, כאמור.

במסגרת חקירת התיק, התקיים שיתוף פעולה בין משטרות צרפת וישראל, אשר הביא לבסוף למעצרם של בניני וזואגי ברעננה – מעצר שבוצע מיד לאחר סיומן של שיחות טלפון עם נציגי שתי חברות צרפתיות מרומות. ברשותם של השניים נמצאו ראיות ומסמכים מפלילים, שבחלקם תועדו העברות הכספים. עתירה להכרזתם של השניים בני הסגרה לצרפת הוגשה ביוני 2020.

ביולי 2021 קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים את העתירה ובאוקטובר 2021 נמחק לבקשתם של המבוקשים ערעור שהגישו על החלטה זו. בהמשך חתם שר המשפטים על צווי ההסגרה, והיום, כאמור, הוסגרו בניני וזואגי לצרפת.

עוד בכותרות: 10 שנות מאסר למי שגבה פרוטקשן

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק להתמודדות עם תופעת דמי החסות, כאשר מוצע להוסיף לחוק העונשין עבירה של נטילת דמי חסות ולקבוע שדינו של נותן חסות, כהגדרתו בהצעה, יהיה מאסר שלוש שנים, ודינו של מקבל דמי חסות יהיה מאסר עשר שנים. "אי אפשר לקבל בשלוות נפש מציאות בא אזרחים ואזרחיות במדינה חשים נורמה של פחד", אמרה עו"ד ח"כ רות וסרמן לנדה, יוזמת הצעת החוק.

ח"כ רות וסרמן לנדה יוזמת החוק אמרה כי תחושת ביטחון היא המדרגה הראשונה והבסיסית ביותר בחברה האזרחית ובמדינה ריבונית. על בסיס מדרגה הזו אנו בונים ובונות חיי חברה תרבות כלכלה חיי משפחה ועוד.

________________________________________________________________

עו"ד ניר יסלוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות