השוטר איים על העצור שיעליל עליו; מח"ש: "אין הצדקה לחקירה"

ארגון "חוננו" התלונן כי השוטר אמר לחשוד כי הוא ידווח בכזב שהותקף על ידו וכי הוא יועמד על כך לדין, אך במחלקה לחקירות שוטרים הודיעו כי "אין מה לחקור"
מעיין לביא |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

סגירת תיקים על ידי מח"ש נגד שוטרים – הפך כבר מזמן להיות כדבר שבשגרה. בימים האחרונים סגרו נציגי מח"ש תיק חקירה נגד שוטר שאיים על עצור שהוא יתלונן שתקף אותו ובכך העצור יואשם גם בתקיפת שוטר. על פי התלונה שהוגשה על ידי ארגון חוננו, השוטר ביקש משוטר נוסף שנכח במקום לכבות את המצלמה שברשותו ואז הדגים כיצד העצור תקף אותו, תוך שהוא אומר לחבריו לתעד את העובדה שהוא הותקף בדוחות שברשותם.

המקרה אירע בערב חג הפסח האחרון כאשר שוטרים הגיעו לערוך חיפוש בביתו של המתלונן, צעיר תושב ירושלים. לאורך החיפוש תיעד המתלונן את פעילות השוטרים במכשיר הנייד שלו, וכאשר הועלה לניידת ביקש ממנו אחד השוטרים, ע', את המכשיר. בשלב זה ענה המתלונן כי הוא השאיר את המכשיר בבית, מה שגרם לשוטרים לערוך חיפוש נוסף בביתו, דבר המנוגד לחוק.

ניצול סמכות

כאשר יצאה הניידת לעבר התחנה, פנה השוטר למתלונן וטען בפניו כי הוא דרש ממנו למסור לו את הפלאפון, אלא שהמתלונן השיב כי זה לא נכון. תשובתו של העצור לא מצאה חן באוזניו של השוטר, וכאמור ביקש מחברו השוטר להפסיק לצלם בכדי לדמות כביכול תקיפה של המתלונן כלפיו. השוטר ביקש משאר השוטרים לציין את התקיפה בדו"חות שברשותם, ומשהגיעו לתחנה ביקש אותו שוטר מהשוטרים פעם נוספת לכתוב על התקיפה, וכל זאת בזמן שהמתלונן נוכח ושומע את השיחה.

בתלונה שהוגשה בעקבות המקרה נטען כי האיום של השוטר ע' כי ימסור לגבי המתלונן תלונה שקרית הוא "איום חמור", הפוגע בטוהר ההליך המשפטי/חקירתי ועולה כדי עדות שקר, בידוי ראיות, שיבוש הליכי משפט ועוד. בסוף התלונה נכתב כי הומלץ לצעיר להיבדק בפוליגרף לגבי נסיבות התלונה "על מנת ליתן תוקף לדברים ותוחלת לחקירה אסרטיבית". בנוסף לכל זה, ביקש עו"ד מנשה יאדו לעיין בדוחות הפעולה של השוטרים מהאירוע וכן בסרטוני התיעוד של הנסיעה.

אלא שכאמור, לאחרונה הודיעו במח"ש כי תיק החקירה נגד השוטר ע' נסגר. במכתב ההסבר נכתב, כי נסיבות העניין בכללותן אינן מצדיקות המשך חקירה פלילית, שכן מדובר באירוע אשר ההליך הפלילי איננו מהווה מסגרת מתאימה לבירורו. במח"ש הדגישו כי "מסקנה זאת התקבלה לאחר בדיקה ראשונית של האירוע ומתוצאות הבדיקה יש מספיק בכדי לשפוך אור על תוצאות האירוע כולו".

_______________________________________________________

עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות