הוקם ארגון הפרילנסרים: "הגיע הזמן שהמדינה תסתכל לנו בעיניים"

תחת הסיסמא "חופשי זה (לא) לגמרי לבד" מבקש ארגון הפרילנסרים, שבראשו עומדת עו"ד כרמית שחיבר, להביא לרשת ביטחון סוציאלית לפרילנסרים ולהשמיע את קולם בכנסת
מעיין לביא |
אילוסטרציה evanto

הוקם ארגון הפרילנסרים בישראל: הסיסמא של הארגון, המאגד תחתיו עובדים פרילנסרים, היא “חופשי זה (לא) לגמרי לבד”.

הארגון שם לו למטרה להביא לרשת ביטחון סוציאלית לפרילנסרים, להשמיע קול משמעותי בכנסת, להקים ולהוזיל מתחמי עבודה שיתופיים, להביא להכרה בהוצאות נלוות שקשורות בעבודה בדו”ח מס, לדאוג להטבות מיועדות לפרילנסרים, הכשרות מקצועיות, ייעוץ כלכלי ובחירת ביטוחים, ומפגשי קהילה. עו”ד כרמית שחיבר, 36, העומדת בראש הארגון: "הגיע הזמן שמדינת ישראל תסתכל לנו בעיניים".

“פרילנסר הוא שכיר בחובות ", כך אומרת עו"ד שחיבר, "חייב נאמנות למעסיק עבורו פעמים רבות הוא עובד באופן בלעדי, חיי מדד ליין לדד ליין.

לעומת זאת, בזכויות שלו הוא רחוק שנות אור מביטחון תעסוקתי: יחסי העובד מעביד הם חד צדדים – כי המעסיק לא חייב לו כלום, אפילו לא לשלם שכר בזמן, שלא לדבר על מתן הודעה מוקדמת לפני פיטורין, או פיצויים.

כשהוא חולה – לא תהיה הכנסה, והילדים ירעבו. כשהוא באבל – הוא צריך להתאבל פעמיים – קודם על מות יקירו, ואח”כ על אובדן פרנסה, ולעתים על איבוד מקור פרנסה".

עו"ד כרמית שחיבר

עו"ד שחיבר: "גם לנו מגיעה רשת ביטחון"

עו"ד כרמית שחיבר מציינת כי הקורונה הביאה לכך שאזרחים רבים שאיבדו את הכנסתם הקבוע, כשכירים, הפכו לפרילנסרים.

"זה טוב מאוד לאלה שזקוקים לשירותם של הפרלינסרים – כי ההיצע גדל", אומרת עו"ד כרמית שחיבר, "אך בגלל שהביקוש יורד, גם תנאי עבודתם הלכו והחריפו אף יותר".

"הגיע הזמן", אומרת עו"ד שחיבר, "שמדינת ישראל תסתכל בעיניים לכל אחת ואחד מאיתנו. גם אנחנו אזרחים. גם אנחנו משלמים מיסים. גם לנו מגיעה רשת ביטחון. ארגון הפרילנסרים יהיה הבית, ובעיקר הפה לאלה שחוששים – ובצדק, לפתוח את פיהם".

עו"ד כרמית שחיבר היא עורכת דין, נוטריונית ומגשרת פרילנסרית, בוגרת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ותואר ראשון מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן.

עו"ד שחיבר מכהנת כיו”ר התחדשות עירונית בלשכת עורכי הדין, לשעבר סגנית יו”ר מחוז תל אביב והמרכז בלשכת עורכי הדין.

בנוסף, היא ממייסדי פורום פסגת ארגוני הנדל”ן בישראל המאגד מעל 30 ארגוני גג בתחום הנדל”ן.

לאתר עו"ד כרמית שחיבר לחצו כאן.


עו"ד כרמית שחיבר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות