בפרטים הקטנים: הוכיח כי לא חתם על הזימון לדיון – זגר הדין בוטל

ביהמ"ש קיבל את עמדת הסנגור, עו"ד יאיר בן שטרית, שטען כי החתימה על המסמך זויפה, ובמקום ענישה מחמירה נידון הנאשם, במסגרת הסדר מקל, לקנס כספי זעום
אייל חן |
נהיגה הודעות טקסט זוכה מחמת הספק. אילוסטרציה
אילוסטרציה

שופטת בית משפט לתעבורה מרכז, מגי כהן, ביטלה גזר דין בהעדר, לאדם שנתפס מדבר בטלפון בזמן נהיגה.

הודות למאבקו של הסנגור, עו"ד יאיר בן שטרית, ההליך הסתיים בקנס נמוך של 1,500 שקלים בלבד, זאת במקום קנס בסך 4,000 שקלים, 8 נקודות חובה, ופסילה למשך 3 חודשים.

נגד הנהג ניתן דוח על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה. מאחר והוא לא הגיע לדיון שהתקיים בעניינו בבית המשפט, נגזר על הנאשם, בהיעדרו, קנס גבוה, שלילה למשך 3 חודשים ו-8 נקודות חובה.

עו"ד יאיר בן שטרית

באמצעות הסנגור עו"ד בן שטרית, הגיש הנהג בקשה לביטול גזר הדין לאחר שציין בין השאר כי החתימה באישור המסירה לא שלו.

לטענתו, הוא לא זה שחתם על המסמך ומישהו אחר חתם בשמו.

החתימה זויפה

"המבקש", כך טען עו"ד בן שטרית, "אינו יודע מי קיבל את הזמנה למשפט, ויטען כי מעולם לא קיבל לידיו את הזמנה להישפט ולו היה מקבל היה מתייצב לדיון. מעיון עולה כי אין חתימה ואין אזכור בדבר אישור מסירה החתום על ידי אדם לא נודע אשר לא חי עם המבקש במענו, ולבטח אינו נציג מוסד/ תאגיד/ ישוב שיתופי/ כפר/ וכדומה כמפורט באישור מסירה".

עוד הוסיף עו"ד בן שטרית: "למבקש נודע אודות פסק הדין שניתן בהעדרו, רק לאחר שקיבל ממשרד הרישוי הודעה על חיוב בנקודות והזמנה להדרכה בנהיגה נכונה. רק לאחר שעיין המבקש בעבירות המיוחסות לו, נדהם לגלות כי נשפט בהעדרו".

בית המשפט נעתר לבקשה והורה על ביטול גזר הדין. במקביל, הגיע עו"ד בן שטרית להסדר טיעון עם התביעה המשטרתית לפיה סעיף העבירה ישונה לאי החזקת הגה בשתי ידיים, הקנס יופחת משמעותי ויהיה בסך 1,500 שקלים בלבד, ללא פסילה וללא נקודות והשופטת מגי כהן כיבדה את הסדר הטיעון.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת מגי כהן


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות