התביעה ביקשה עבודות שירות – השופט שלח את הנאשם לכלא

חודשיים מאסר בפועל נגזרו על עובד בעיריית י-ם שהורשע בתקיפת הממונה עליו. בניגוד לעמדת המדינה החליט השופט על עונש כבד ש"יהלום את חומרת הנסיבות"
אייל חן |
סורגים

שופט בית משפט השלום בירושלים, מוחמד חאג' יחיא גזר חודשיים מאסר בפועל על עובד בעיריית ירושלים, בן 30, אשר תקף את המומנה עליו, לאחר שתהה מדוע הנאשם לא הגיע לשיחה עם האחראי עליו. השופט חאג' יחיא, גם הורה לנאשם לפצות את המתלונן ב-4,000 שקלים.

לפי כתב האישום, התגלע ויכוח בין הנאשם לבין הממונה עליו במקום עבודתו בעיריית ירושלים, לאחר שהמתלונן יצר קשר עם הנאשם ושאל אותו מדוע לא התייצב לעבודה, שכן היה עליו להגיע עד השעה 12 בצהריים. הנאשם השיב כי לא ידע ויגיע רק בשעה 13:00, המתלונן הבהיר לו כי עם הגעתו לעירייה, ייגש מיד לאחראי על העובדים.

בהמשך, סמוך לשעה 12:28 פגש הנאשם את המתלונן במקום, והאחרון שאל את הראשון מדוע לא ניגש לשוחח עם האחראי. בתגובה לכך, תפס הנאשם את המתלונן בצווארון חולצתו, הכה אותו בראשו פעמיים, הרים אותו והפילו ארצה. עקב זאת, חש המתלונן קוצר נשימה ופוּנָה לבית החולים, עוד גרם הנאשם למתלונן סימנים בצוואר.

השופט: "יש להוקיע אלימות"

השופט חאג' יחיא ציין כי מעשהו של הנאשם הוא מעשה אלים, בריוני, פסול ואסור היה כי ייעשה. הוא נקט אלימות כלפי הממונה עליו בעבודה ומי שיש ביניהם באופן אינהרנטי יחסי מרות. השופט הוסיף שגם אם יש אמת בהסברו של הנאשם ממנו משתמע כי המתלונן לא גילה רגישות לעובדה לפיה הוא שוהה לצד אשתו, הרי תחושות האכזבה או הכעסים שהיו בלבו כלפי המתלונן, אינן מצדיקות – בשום אופן וצורה – את המעשה שעשה.

התביעה ציינה בטיעונים לעונש כי ניתן להסתפק בחצי שנת עבודות שירות, אולם השופט לא קיבל זאת וכתב בגזר הדין שבנסיבות העניין, עמדת התביעה שעתרה להשתת עונש מאסר שירוצה בעבודות שירות ככל שיימצא מתאים לכך, היא מקלה ואינה הולמת את חומרת הנסיבות שמחייבות מאסר של ממש.

"לנאשם ישנו קושי ממשי בהפנמת האיסורים שבדין ונראה שעונשים שהושתו עליו בעבר, לא הרתיעו אותו. הא-ראיה כאמור, אף שהנאשם נכלא מאחורי סורג ובריח לתקופה משמעותית, לרבות עקב עבירות אלימות, זה לא הרתיע אותו שלא לנהוג בצורה בריונית ואלימה באירוע מושא האישום. הוא לא שלט בכעסו, היכה בראשו של הקורבן, הרימוהו והפילוהו ארצה. אקט אלים ומשפיל. הקורבן הוא הממונה עליו בעבודה. יחסי מרות, כגון יחסי עובד – מעביד, באופן אינהרנטי יכולים להיות מלווים בחיכוכים, מתחים וכעסים. אין באלה כדי להצדיק אלימות ויש להוקיע זאת", כתב השופט חאג' יחיא בגזר הדין.

__________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות