על בגידה ולשון הרע: גילה על הרומן של אשתו וחטף תלונה במשטרה

לאחר שתפס את בת זוגו בוגדת בו, התברר לאיש עסקים מהמרכז שנפתחה נגדו חקירה כי אחיה התלוננו שהוא "ירצח אותה כמו את ענת אלימלך". עכשיו הוא תובע פיצוי
%d7%92%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
חקירה משטרתית
חקירה, אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בנתניה, הוגשה תביעת לשון הרע בסך 280 אלף שקלים, אותה הגיש איש עסקים ממרכז הארץ, נגד שני אחיה של גרושתו על כך שהגישו נגדו תלונת שווא למשטרה בה הציגו אותו כאיש אלים ומסוכן. בטרם התלונה, גילה הבעל שאשתו בוגדת בו.

על פי התביעה, אותה הגיש עו"ד בן קרפל, לפני כשנתיים וחצי התובע גילה, לצערו העמוק, כי אשתו דאז, בגדה בו וקיימה יחסים אינטימיים עם אחר. לאחר שהגרושה הודתה, שיתפה את בני משפחתה בדבר, הבטיחה להימנע ממעשים דומים בעתיד וביקשה שלום בית, השניים הגיעו לכלל הסכמות ואלו קיבלו תוקף של פסק דין. ולפי ההסכמות, לכל צד זכות קנויה להודיע על כישלון הניסיונות לשלום בית ובתוך כך, להודיע על גירושין.

כעבור כשנה נודע לתובע כי אשתו חזרה לסורה וחזרה לקשר עם הגבר עמו בגדה וכעבור זמן קצר התובע הודיע על מימוש זכותו כאמור. ההודעה על הגירושין הביאה את הגרושה לחשוש לגורלה הכלכלי (למשל אבדן כתובה) והנתבעים אחיה ואחותה יחד עמה, החליטו לעוות את המציאות להגיש תלונה במשטרה ולהציג את התובע כמי שאמר במילותיו שהוא עלול לרצוח את הגרושה ואיים והתעלל בה כלכלית.

"אם רק היה לי אקדח"

לפי התביעה, בפרסום הראשון התובע הוצג כמי שאיים על הגרושה והשפיל אותה, כמי שהפנה איומים על חייה, כמי שאיים על הגרושה שנים ארוכות; כמי שהתעלל כלכלית בגרושה והביא אותה למצוקה כלכלית, כמי שהטיל עליה סנקציות כלכליות חמורות ואיים עליה כדבר שבשגרה, כמי שקיים חשש אמתי – פחד של ממש – שיפגע בחיי הגרושה.

הפרסום השני, לפי תביעתו של הבעל, הוא הוצג כמי שאיים על הגרושה משך חודשים. "הוצגתי", נכתב בתביעה, "כמי שאמר לגרושה – בעברית ברורה – שעליה לבחור בין חיים לבין מוות ולהתנהג בהתאם; כמי שראה יחד עם הגרושה את הסרט על ענת אלימלך ז״ל (הדוגמנית שנרצחה באכזריות בידי בן זוגה) ואמר שאם רק היה בידו אקדח היה רוצח אותה. כמי שהפחיד את הגרושה; השפיל את הגרושה, ביצע כנגדה עבירות פליליות על דרך האזנת סתר מקיפה, כמי שכפה על הגרושה לכנות אותו 'מלך' או 'שר', אחרת לא יאפשר לה לצאת מפתח הבית".

"ולקינוח", מתואר עוד בתביעה, "כמי שאמר לגרושה – שוב, בעברית בהירה – שבעזרת תשלום פעוט בכוחו 'לארגן' בעבורה תאונה".

לפי התביעה, תוכן ההודעות הוא שקר וכזב. "ואף יותר מזה", כתב עו"ד בן קרפל בתביעה שהוגשה לבית המשפט, "הגרושה – שמתוארת כמנוע שדחף להגשת התלונה – לא תצליח להתייצב בהליך זה ולעמוד מאחורי השקרים ההזויים שאחיה סיפרו במטרה לפגוע ואם תצליח? היא תסתכן בעדות שקר (מוכחת) ותתגלה – לבושתה – ככזבנית חסרת תקנה. קשה להעלות על הדעת דברים חמורים יותר, ואין שום ספק שהתובע הוצג כאחרון העבריינים המתעללים, כמי שמסוכן להשאיר אישה לצדו אפילו לרגע אחד, כרוצח בפוטנציה, לא פחות מזה".


עו"ד בן קרפל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות