הכלב ברח מהחצר ונשך עוברת אורח – בעליו ירצה עבודות שירות

ביהמ"ש גזר את העונש על שוטר לשעבר, תושב נתניה, לאחר שהרשיע אותו בעבירה של אי נקיטת זהירות בחיה. השופט: "המשטרה פעלה בפסיביות מצערת לאיתור הכלב"
גילי סיוון-כהן |
הכלב נשך עוברת אורח - בעליו הורשע באי נקיטת זהירות
כלב מסוג בול טרייר (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה) צילום: envato

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר שלושה חודשי עבודות שירות, לתושב נתניה, שוטר לשעבר שהורשע בגין אי נקיטת זהירות בחיה ועבירות על החוק להסדרת הפיקוח על כלבים, זאת לאחר שכלבו יצא מחצר ביתו ונשך אישה. השופט אבנון גם הורה לנאשם לפצות את האישה ב-4,000 שקלים. השופט הדגיש בגזר הדין, את הפסיביות של המשטרה שלא עשתה דבר על מנת לאתר את הכלב המסוכן.

על פי כתב האישום, הנאשם התגורר בבית פרטי בכפר יונה ולו חצר צמודה ומגודרת בעלת שני שערים, והחזיק בכלב שחור מסוג בול טרייר, שהוא כלב מגזע מסוכן שהחזקתו טעונה רישיון, מבלי שהיה לו רישיון לכך. לפני מספר שנים, בשעות הבוקר יצא הנאשם את ביתו מבלי שהקפיד כי שערי הבית סגורים. באותן הנסיבות יצא הכלב מהחצר ללא זמם לפיו, וכעבור דקות ספורות נשך עוברת אורח בבית החזה ובגפיים, תוך שגרם לה לפצעים קרועים שהצריכו חיטוי ותפירה בכף יד ימין, באמה ימנית ובחזה.

בא כוח התביעה, הפנתה להכרעת הדין במסגרתה פורטה התנהגותו הרשלנית של הנאשם, בניגוד לחובתו על פי דין, לנזק הפיזי שנגרם למתלוננת באיבר אינטימי בגופה, לתמונות שהוצגו במהלך המשפט, לכך שהיא עלולה להיוותר מצולקת בהמשך חייה – פיזית ונפשית, ועתרה לקבוע מתחם ענישה בין מספר חודשי מאסר שניתן לרצות בעבודות שירות, לבין שנת מאסר בפועל. עוד ציינה כי הנאשם, בן 42, לחובתו הרשעה יחידה משנת 2013 בגין עבירת מרמה והפרת אמונים.

"פסיביות מצערת של המשטרה"

הנאשם, בדברו האחרון, ביקש לשוב ולהבהיר כי לא ביצע את מעשיו בכוונת זדון, וכל רצונו היה לסייע לכלב במצוקה בזמן סערה. הוא העיד על עצמו כי שירת קרוב ל-15 שנים במשטרת ישראל ביס"מ, ושוחרר לפנסיה מוקדמת בעקבות פוסט-טראומה.

השופט אבנון, שגזר על הנאשם שלושה חודשי עבודות שירות, ציין לזכותו של הנאשם כי כוונותיו היו טובות, וכי פעל מתוך חסד ורחמים כלפי בעל חיים במצוקה. הוא אסף את הכלב לביתו בליל סערה, סיפק לו מחסה ומזון. ואילו ברח הכלב מחצרו של הנאשם באותו הלילה, דומה שלא היה ספק כי איננו חב באחריות בגין התנהגותו של הכלב, קרי, לא ניתן היה לראות בו מחזיק.

יחד עם זאת השופט הדגיש: "משהותיר הנאשם את הכלב בחזקתו, לא מנע ממנו כמו גם מכלבת הלברדור של הנאשם מלצאת את החצר יותר מפעם אחת, דרך השער אשר 'לפעמים נפתח מהרוח', ובפרט בהינתן שהמדובר בכלב מגזע מסוכן, גרמה התרשלותו של הנאשם סכנה לציבור, ובמקרה דנן אף התממשה והביאה לפגיעה פיזית של ממש במתלוננת".

השופט הוסיף עוד ביקורת על המשטרה, שלדבריו לא עשתה די על מנת לאתר את הכלב התוקף. "אשר למאמציו לאתר את הכלב", כך נכתב בגזר הדין, "אלו זוהרים בבדידותם אל מול הפסיביות המצערת של משטרת ישראל, שלא ביצעה פעולה כלשהי כדי לאתר את הכלב למרות מסוכנותו שהוכחה".

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

______________________________________________________

עו"ד אביעד לנצ'נר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות