חשד: בית מלאכה הוסב לזיוף מטבעות כסף

חוקרי היאל"כ בלהב 433 עצרו לחקירה 4 חשודים בזיוף מטבעות בהיקף של מיליוני שקלים. ע"פ החשד החשודים הסבו בית מלאכה באשדוד למפעל לזיוף כספים
רונן לוי |
מטבעות מזוויפים של 5 שקלים

חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433 עצרו הבוקר (יום ג') ארבעה חשודים בגין זיוף מאות מטבעות של כסף ישראלי והלבנת הון של מיליוני שקלים. על פי החשד במשטרה, הארבעה הסבו בית מלאכה באשדוד למפעל לייצור מטבעות של 5 ו-10 שקלים מזויפים והפיצו אותם לשוק החופשי. במהלך היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של מי מהחשודים בבית המשפט.

בחודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בשיתוף יחידת הונאה במחוז דרום, במסגרתה הצטברו חומרי חקירה אשר הצביעו על מספר חשודים שעסקו לכאורה ביצור, זיוף והפצה של מטבעות כסף ישראלי בסכומים של 5 שקלים ו-10 שקלים.

עפ"י החשד, בעלים של בית מלאכה באשדוד, הסב לכאורה ביחד עם עוד 3 חשודים את בית המלאכה למעבדה לזיוף מטבעות כסף ישראלי, מתוך מטרה להפיק רווחים כלכליים באמצעות הפצת המטבעות לשוק החופשי.

הלבנת הון במיליוני שקלים

בנוסף לחשדות, עלה כי הפעילות הפלילית בוצעה דרך חשבונות בנק של אחד החשודים, שביצע לכאורה עבירות של הלבנת הון בהיקפים של למעלה מ-5 מיליון שקלים.

כאמור, עם המעבר לחקירה גלויה פשטו הלילה בלשי וחוקרי היאל"כ, ביחד עם שוטרי מז"פ לכיש ונציגי מחלקת המטבע בבנק ישראל על בית המלאכה, ותפסו עשרות מטבעות של 5 ו-10 שקלים בתפזורת, חומר גלם, גלופות ומכונות חדישות אשר שימשו ככל הנראה לזיוף המטבעות. במהלך הפשיטה נעצרו ע"י השוטרים 2 חשודים שעסקו באותה עת ביצור המטבעות ואף בחיפוש בבתיהם של חלק מהחשודים נתפסו מטבעות מזויפים.

בתום חקירתם של ארבעת החשודים בגין הנפקת מטבע מזויף, קשירת קשר לפשע, מתקין או מחזיק מכשיר לזיוף מטבעות, קבלת דבר במרמה, עבירות מס והלבנת הון, הם הובאו הבוקר לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ, שהחליט להאריך את מעצרם של שלושה חשודים בארבעה ימים וחשוד נוסף בשלושה ימים.

אנו נמשיך להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותנו, בכל מקום בו מבוצעות עבירות הונאה ומרמה הפוגעת בכלכלת המדינה, במטרה לצמצם את הנזק ולהעמיד את העבריינים לדין.


עו"ד אביעד לנצ'נר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות