קרבות תמ"א: ביהמ"ש חייב קבלן לספק מכפילי חנייה

דיירי בניין בר"ג שעבר הליך של התחדשות עירונית ניהלו מאבק משפטי ממושך, שהסתיים בפשרה, מול הקבלן לאחר שניסה לחמוק מלספק להם את מקומות החנייה
אייל חן |
חניה. צילום: פלאש 90

קבלן בניין שביצע הליך של תמ"א 38 ברמת גן וניסה לחמוק ממסירת מכפילי חנייה לדיירים, אולץ לעשות זאת לאחר מאבק משפטי ממושך, בסיומו הגיעה להסדר עם הדיירים. שופטת בית משפט השלום בתל אביב, מירב כפיר, נתנה להסדר הפשרה תוקף של פסק דין. במסגרת הפשרה, הסכימה החברה הקבלנית למתן "צו עשה", לפיו עליה למסור את מכפילי החנייה לדיירים, כשהם פועלים, בתוך 30 יום.

בתביעה שהגישו עשרה דיירים, נגד החברה היזמית ובעליה, טענו הדיירים, כי על פי הסכם ההתקשרות, הם אמורים לקבל דירה חדשה עם חנייה מוצמדת באמצעות מכפילי חנייה. אלא שלטענתם, לא רק שהדירות נמסרו להם באיחור השטחים המשותפים, ובכללם החניות, עדיין לא נמסרו לידיהם. על פי התביעה, מכפילי החנייה כבר הותקנו בבניין, אולם חברת המכפילים מסרבת להפעילם, מאחר שלטענתה, היזם עדיין לא שילם לה עבור התקנתם.

"הדיירים נפלו כבני ערובה"

עוד נטען בתביעה כי גם ניסיונותיה של חברת המכפילים להגיע עם היזם להסדר תשלומים לא צלחו, כאשר הנתבע התחמק מחברת המכפילים, והבטיח כי יסדיר את חובו דבר שיצר מצב שהדיירים נפלו כבני ערובה בין החברה היזמית לחברת המכפילים, כשהם אינם יכולים לעשות שימוש בחניות ונזקים כלכלים רבים נגרמים להם.

היזם, הצליח לקבל טופס 4, בלי שמילא את כל התחייבויותיו, לאחר שביקש מחברת המכפילים להתקין את מכפילי החנייה תוך הבטחה לתשלום מאוחר יותר, אך בפועל לא התכוון לשלם וציפה כי התובעים ישלמו את חובו כדי להפעיל את החניות.

עוד נטען, כי אלמלא המצג המטעה, לפיו בבניין נמכרות דירות וחניות מוצמדות, לא היה נקשר כל הסכם בין היזם לדיירים, שכן רוכש דירה סביר מבקש לרכוש דירה כשיש לו חנייה זמינה ונגישה עבורו במיוחד באזור מרכזי כמו מרכז רמת גן. בתביעה טענו הדיירים לשורה ארוכה של נזקים שנגרמו להם, ובהם ירידת ערך הנכס, נזקים כלכליים, ירידה באיכות החיים ועוגמת נפש.

בסופו של דבר בהסכם פשרה שאליה הגיעו לאחרונה הצדדים, הודו החברה היזמית והדירקטור שלה בחובם ובחובתם להפעיל את המכפילים, והחברה הסכימה למתן "צו עשה", לפיו עליה למסור את מכפילי החנייה לדיירים, כשהם פועלים, בתוך 30 יום וכאמור השופטת מירב כפיר, נתנה להסדר הפשרה תוקף של פסק דין.

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מירב כפיר

________________________________________________________

עו"ד עמיחי זלצר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות