ח"כ בן גביר תובע: "קראו לי 'פאשיסט נאצי' במהלך שידור"

יו"ר עוצמה יהודית דורש מבני 144 אלף שקל פיצוי בעקבות ראיון שנתן לערוץ 20 לפני כחצי שנה, במהלכו התפרצו השניים לשידור וצעקו: "חבל שלא גמרו אותך באושוויץ"
%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%9f-%d7%9c%d7%95%d7%99 |
ח"כ איתמר בן גביר בסיור במזרח ירושלים בשבוע שעבר. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגשה תביעת לשון הרע בסך 144 אלף שקלים, על ידי חבר הכנסת איתמר בן גביר ועוצמה יהודית נגד בני זוג, בעלי משרד נסיעות בהרצליה, שהתפרצו לשידור בערוץ 20 וכינו אותו: "פאשיסט נאצי", "חבל שלא גמרו אותך באושוויץ, נאצי", "ברברי" ועוד.

על פי התביעה, בחודש מאי השנה, התראיין בן גביר במהדורת הערב של ערוץ 20, בתוכנית של שמעון ריקלין.

התוכנית שודרה ברחבת הבימה שבתל אביב, ולפתע – במהלך השידור החי, קבוצת מתפרעים והנתבעים בתוכם החלו להתפרע ולהפריע לתוכנית. כך, קבוצת המתפרעים הפריעה לשידור במשך דקות ארוכות, ואנשיה אף עברו את גבול הטעם הטוב באיומים שונים אל עבר התובע וחברי הפאנל.

בשלב מסוים, באמצע השידור, כך מתואר בתביעה, התפרצה הנתבעת למרכז הבמה וקראה לעברו של התובע: "פאשיסט נאצי". "לאחר מכן", פירט עוד עו"ד בן גביר בתביעתו, "חזרה הנתבעת ואמרה לתובע משפט שמזעזע כל נפש יהודייה ואזרח ישראלי. היא אמרה 'חבל שלא גמרו אותך באושוויץ, נאצי'".

"פגיעה בקורבנות השואה"

לטענת בן גביר, המילים שאמרה הנתבעת לתובע לא פגעו רק בתובעים, "אלא גם בששת מיליון קורבנות השואה השם יקום דמם". במקביל, גם התובע קרא קריאות לשון הרע לעבר התובע, ובין היתר האשים אותו בברבריות, בפאשיסטיות וקרא לעברו שוב ושוב: "ברברים, תחזרו לגרמניה, אתה פאשיסט, תחזרו לשטחים, תחזור לחברון". בנוסף, הנתבע האשים את התובע כי הוא רוצה "להרוס את המדינה", כי הוא "יהרוס את המדינה".

כעבור מספר שבועות, שלח בן גביר מכתב התראה לנתבעים, בו התבקש פיצוי ופרסום הודעת הכחשה ואלה השיבו כי חלק מן האמירות המיוחסות להם לא נאמרו על ידם, ושאר האמירות אינן בגדר לשון הרע.

"הנה כי כן", נכתב בתביעה, "הנתבעים האשימו את התובע שהוא יו״ר עוצמה יהודית בכך שהוא 'פאשיסט', 'ברברי', 'נאצי' ואמרו כי טוב היה לו היו 'גומרים אותו באושוויץ', ו'שיחזור לגרמניה'".

"אין ספק, כי הנתבעים השוו את התובע לנאצי, לאדם שעושה מעשים מחרידים כמו הנאצים, ולמי שיש להוקיע אותו מעל כל במה אפשרית בשל מעשים חמורים, שאותם ייחסו הנתבעים לתובע. לאחר הפרסומים קיבלו התובעים תגובות רבות שמהן עולה שהנזק שגרמו הנתבעים הוא נזק רב", נכתב על ידי בן גביר בתביעה.


עו"ד שני רופא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות