חצי שנת מאסר על גניבת כבשים והתעללות בבע"ח

נער בן 17 הורשע כי פרץ לשטח חקלאי וגנב, ביחד עם חבריו, 56 כבשים ב-3 מקרים שונים ובמכירתן תמורת 1,500 שקלים. הוא הורשע גם בהחזקתן בתנאי דוחק איומים
רונן לוי |
אישום: גניבות חקלאיות בשווי אלפי שקלים
כבשים, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

שופטת בית משפט לנוער נצרת, אילנית אימבר, גזרה חצי שנת מאסר על נער כבן 17, שהורשע בעבירה של גניבה והתעללות בבעלי חיים וכן נהיגה ללא רישיון. מדובר בנער שבעת שהמתין לגזר דין, הואשם בעבירת הרצח (עם יסוד נפשי של אדישות), חבלה בכוונה מחמירה עבירות בנשק וירי חם בנשק.

על פי כתבי האישום, חבר הנאשם יחד עם שותפיו לגנוב כבשים, הם נסעו לרפת בשדות שעב, השתחלו דרך גדר הצינורות שמקיפה את הרפת, נכנסו לרפת, והעמיסו כבשים על הרכב. לאחר מכן נמלטו מהמקום, הגיעו לבשמת טבעון, פרקו את הכבשים הגנובות וחזרו על מעשיהם שלוש פעמים. בשיטה דומה גנב כבשים מחווה הסמוכה לכפר זרזיר וכאשר ניסו לגנוב כבשים בשטח הסמוך לאלוני אבא, בשל הקירבה לבתי מגורים החליטו לא לגנוב מהם, אולם שוטרים שהיו באזור סימנו להם לעצור אך הנאשם וחבריו ברחו מהשוטרים ובמהלך המרדף הם נעצרו לאחר ששוטר פגע עם הניידת ברכבם.

הנאשם הודה בפני שירות המבחן בעובדות כתב האישום המתוקן. בהתייחס לביצוע העבירות טען כי שותפיו הבגירים הפעילו עליו ועל יתר שותפיו הקטינים לחץ גדול בכדי להוציא תכניתם אל הפועל. עוד שיתף, כי היסס תחילה רבות בשל הפסול שבמעשה והחשש מההשלכות, אך התפתה בשל הכסף המהיר והקל והלחץ החברתי שהופעל עליו.

"העמיס את הכבשים משל היו חפצים דוממים"

עבור שני אירועי גניבת הכבשים קבל סך של 1,500 שקלים. עוד מסר כי לא חשב על התוצאות הקטלניות האפשריות מנהיגתו הפרועה עת התחמק מהמחסום המשטרתי. הוא שהה במעצר באיזוק אלקטרוני פרק זמן של 4 חודשים ללא הפרות מצדו ולאחר שהוסר האיזוק הוא שהה במעצר בית לילי, עד שנעצר כאמור בתיק רצח.

השופטת אימבר שגזרה עליו חצי שנת מאסר בפועל ציינה כי נקבע לא אחת, כי קטינות אינה מהווה חסינות, מפני ענישה ראויה. "הנאשם", כתבה השופטת, "ביצע את העבירות בצוותא כקטין לצד שותפים קטינים ובגירים. הנאשם היה זרוע מבצעת ועיקרית למעשים – הנאשם פרץ למשק חקלאי בצוותא חדא וגנב 56 כבשים בשני מקרי פריצה שונים, עקר את הכבשים מסביבתן הטבעית, והעבירם ממקום למקום בתנאי דוחק איומים".

"משל היו חפצים דוממים", נכתב עוד בגזר הדין, "הנאשם העמיס, בצוותא, מספר רב של כבשים ברכב שאינו מיועד לנשיאת בעלי חיים, דחק את הכבשים אל תוך חלל קטן שאינו מותאם לצרכיהם, ובתנאים אלו הובילם בכבישים, וחזר על מעשים אלו, מספר פעמים במועדים שונים".

עוד ציינה השופטת כי "הנזק שנגרם ממעשיו לחיות האומללות, אינו מבוטל. במעשיו, הנאשם לא רק גרם נזק כלכלי קשה לבעלי המשקים, אלא התעלל בבעלי חיים תוך התעלמות מסבלם במהלך גניבתן, ולכך משקל לחומרא המטה את הכף לטובת ענישה מוחשית מאחורי סורג ובריח".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אילנית אימבר

_____________________________________________

עו"ד חנה בן יהודה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות