בעקבות ציוץ בטוויטר: אישום על הטרדה מינית של שרה נתניהו

כתב האישום נגד בועז דרורי, 55 מגבעתיים, הוגש בעקבות פרסום ממרץ 2019, אז כתב ברשת החברתית תוכן בעל אופי מיני "משפיל ומבזה" כלפי אשתו של רה"מ לשעבר
%d7%90%d7%99%d7%99%d7%9c-%d7%97%d7%9f |
בנימין ושרה נתניהו. צילום: פלאש 90

לבית המשפט השלום בתל אביב הוגש היום (יום א') כתב אישום כנגד בועז דרורי (55) מגבעתיים, בגין עבירה של הטרדה מינית, זאת לאחר שפרסם ברשת הטוויטר תכנים מבזים ביחס למיניותה של רעיית ראש הממשלה לשעבר, גב' שרה נתניהו.

מכתב האישום, עלה כי בתקופה הרלוונטית לכתב האישום כיהן בעלה של שרה נתניהו ח"כ בנימין נתניהו כראש ממשלת ישראל. במהלך אותה תקופה, הנאשם החזיק וניהל חשבון בטוויטר תחת הכינוי "drori boaz" ושם המשתמש "@drori_boaz" אחריו עקבו כאלף גולשים.

בחודש מרץ 2019 פרסם הנאשם בחשבון הטוויטר רשומה ("ציוץ") וכתב כך: "אני כל כך פטריוט עד שמרגיש חובה לאומית להעמיד את שרה נתניהו על ארבע ואז בעוצמה יהודית ובנחישות ציונית לחדור אלי. מאחור".

על פי כתב האישום, פרסומו זה "עולה כדי הטרדה מינית של הגב' שרה נתניהו היות והפנה כלפיה התייחסות מבזה או משפילה ביחס למינה או למיניותה".

התקשר למוקד 100: "אני רוצה לרצוח את ראש הממשלה"

בשבוע שעבר גזר שופט בית משפט השלום באשקלון, אבשלום מאושר, שבעה חודשי מאסר על אנדרי גורוב, תושב קרית גת בן 45, שהורשע בשתי עבירות איומים על ראש הממשלה נפתלי בנט, לאחר שאמר בין השאר למוקדנית במשטרה: "אני רוצה לרצוח את ראש הממשלה נפתלי בנט".

על פי כתב האישום, ביום שישי בערב, התקשר גורוב למוקד 100 של המשטרה ואמר למוקדנית שהוא רוצה לרצוח את ראש הממשלה נפתלי בנט. המוקדנית קישרה את השיחה בין הנאשם לשוטר איל צברי ובמעמד השיחה, איים הנאשם על השוטרים, פעמיים, בפגיעה שלא כדין בחייו של ראש ממשלת ישראל, מר נפתלי בנט, בכך שאמר "אני רוצה לרצוח את ראש הממשלה נפתלי בנט".

"מוכן למות, בתנאים שלי"

כעבור תשע דקות הגיעו השוטרים איל צברי ואחיה חממי לפינת הרחובות מלכי ישראל ואדוריים בקרית גת שם פגשו בנאשם. באותו מעמד, אמר הנאשם לאוזניי השוטרים: "אני מוכן למות אבל בתנאים שלי, אני אקח את נפתלי בנט איתי" וכן, "עכשיו נשקפת סכנה לחיים של נפתלי בנט", בכך, איים הנאשם על השוטרים בפגיעה שלא כדין בחייו של ראש ממשלת ישראל, מר נפתלי בנט, בכוונה להפחיד או להקניט.

השוטרים עצרו את גורוב לתחנת המשטרה שם במהלך חקירתו, איים הנאשם על החוקר, בפגיעה שלא כדין בחייו של ראש ממשלת ישראל, מר נפתלי בנט, בכך שאמר לו "אני רוצה לרצוח את ראש הממשלה נפתלי בנט. אני מכיר אנשים בקרית גת שאפשר לגשת אליהם ולהשיג אקדח זה לא בעיה להגיע לירושלים למשרד ראש הממשלה ולחכות לשיירה של ראש הממשלה כשהיא יוצאת או נכנסת ממשרד ראש הממשלה ואז לנסות ולפגוע בנפתלי בנט".

גיליון הרשעות מכביד

גורוב, בעל גיליון הרשעות קודמות מכביד בעבירות איומים, ריצה בעבר תקופות מאסר. כמו כן, תלוי ועמד נגדו מאסר על תנאי בן 3 חודשים וזאת מתיק אחר הגיע להסדר טיעון לפיו כתב האישום יתוקן, הוא יודה בכתב אישום מתוקן, יורשע ויוטל עליו עונש מאסר בפועל בן 5 חודשים, הפעלת מאסר מותנה בן 3 חודשים וחודשיים מהם ירוצו במצטבר והיתרה בחופף לגזר דין זה. כאשר הסנגור הוסיף כי האיומים האלה נעשו כתוצאה ממצוקה שכל מטרתו הייתה להיעצר על מנת לקבל תנאי סוציאליים טובים יותר.

השופט מאושר קיבל את הסדר הטיעון. הוא ציין בגזר הדין: "לאחר ששמעתי טיעוני הצדדים, ובכלל זה – תיקון כתב האישום לקולא, הודאת הנאשם, חסכון בזמן שיפוטי יקר ונסיבותיו האישיות כפי שפורטו על ידי בא כוחו, סבורני כי ההסדר אליו הגיעו הצדדים סביר בנסיבות העניין ולכן אכבדו".


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות