צל של אמת? תביעת המיליונים של א.ק.

אולה קרבצנקו דורשת 5.4 מיליון שקל פיצוי מיוצרי הסדרה שהציגה אותה כרוצחת הנערה תאיר ראדה ונגד סנגורו של רומן זדורוב, עו"ד ירום הלוי: "פתחו נגדי במסע צלב"
רונן לוי |
אולה קרבצ'נקו. צילום מסך מתוך "צל של אמת", תאגיד השידור כאן

לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הגישה אולה קרבצנקו הידועה בכינוי א.ק. מפרשת רצח הנערה תאיר ראדה, תביעת לשון הרע והפרת זכויות יוצרים בסך 5.4 מיליון שקלים, נגד עו"ד ירום הלוי, הסנגור של רומן זדורוב, ויוצרי סדרת הדוקו צל של אמת ארי פינס, יותם גנדלמן וחברת ההפקות ביצתעין הפקות. טרם הוגש כתב הגנה. "הם שמו עצמם כחוקרים, שופטים ומוציאים להורג", כתבה קאבנצנקו בתביעה, "הרחק מכתלי בית המשפט יצא עו"ד הלוי ל'מסע צלב', משפט שדה ציבורי בתקווה להוקעתי מן הציבור ולסקילתי באבנים".

על פי התביעה, אותה הגיש עו"ד אמיר טיטונוביץ, החל מתחילת שנת 2016, מצויה התובעת, שלא מרצונה ושלא לטובתה, תחת מטח פרסומי לשון הרע, החמור ביותר, ככל הנראה, שהוטח בישראל, מאז ומעולם, בוודאי לעברו של אדם פרטי- אלמוני, מסע אשר עדיין לא הסתיים. החומרה המופלגת והחריגה כל כך של מטח זה נובעת הן מחומרת תוכן הפרסומים – התובעת מוצגת בהם כרוצחת סדרתית וסאדיסטית, הן מכמותם העצומה, הן מהתמשכותם – למעלה מ-5 שנים, ועוד היד נטויה, הן מזהות המפרסמים אותם, וממידת השפעתם על הציבור.

בתביעה מצוין, כי עו"ד ירום הלוי, שהינו אחד מעורכי הדין המוכרים בישראל, והדיוטות רבים רואים בו אורים ותומים, מזה מספר שנים מייצג את רומן זדורוב, אשר בשנת 2010 הורשע ברצח הנערה תאיר ראדה ז״ל שהתבצע בשנת 2006. "הליכים ערעוריים״ כאלה ואחרים, שננקטו מטעמו, נדחו על-ידי בית המשפט העליון ובאחרונה הורה בית המשפט העליון על ניהולו נגדו של משפט חוזר וזה כבר החל להתנהל.

החוקר, השופט והתליין

"עו"ד ירום הלוי" כך נכתב בתביעה, "לא הסתפק, ככל הנראה, בייצוג משפטי, והוא השים עצמו אף איש יחסי ציבור, איש תקשורת, איש מז״פ, חוקר, שופט (להבנתו, הגון – ולשם שינוי, לא "מושחת", כמו שלטענתו הם השופטים, שישבו לדין בעניין זדורוב, שעשו לטענתו "משפט שקר") ומוציא להורג. לצד ניהול הליכים משפטיים – זה תפקידו – ניהל הנתבע ועודנו מנהל – לתובעת, הרחק מכתלי בית המשפט, שלא במסגרת ייצוגו של זדורוב ושלא לצורך הגנתו, "מסע צלב", משפט שדה ציבורי, הביא להרשעתה הציבורית, וקיווה להביא להוקעתה מן הציבור ולסקילתה באבנים".

תאיר ראדה ז"ל

"לצד אלה", נכתב עוד, "נהגו הנתבעים, כל אחד בדרכו, ברשלנות-רבתי כלפי התובעת, הביאו לחשיפת זהותה ברבים, וגרמו לציבור להאמין בכך, שהיא הרוצחת של הנערה המנוחה. פינס וגנדלמן וחברת ההפקות 'ביצתעין' אף הפרו את זכות היוצרים ואת הזכות המוסרית, שיש לתובעת, בשבעה ציורים, פרי מכחולה, אשר הוצגו במסגרת הפרק המרשיע, ללא רשותה, בלי שקראו להם בשמה, ובאופן שממנו עולה, כאילו התובעת היא הרוצחת. כפי שיתואר למטה מכאן, פינס ויותם (ולעתים מיקה) אינם מסתפקים, ככל הנראה, בעיסוקיהם והם השימו עצמם אף פרשנים משפטיים, חוקרים, שופטים ומוציאים להורג".

"פגעו בי"

בנוסף, קרבצ'נקו מנתה 23 פרסומים שבהם, לטענתה, הוציא עו"ד הלוי את דיבתה. בין היתר היא מזכירה כי במרץ 2018 אמר עו"ד הלוי בראיון לתוכנית "אורלי וגיא" בערוץ 10 כי "יש עשרות ראיות כנגד א.ק. ברמה של, עם עשירית מזה, כל אדם נורמאלי, נאשם רגיל בבית משפט, היה כבר מזמן במאסר עולם". באותו היום אמר בתוכניתו של שרון גל ברדיו גלי-ישראל: "אני יודע מי הרוצח, אני יודע מי הרוצחת. […] הרוצחת מסתובבת חופשי ברחוב, כבר שנים, כאחת האדם וזאת א.ק. […] א.ק. 100% רצחה".

גיוס המונים לטובת המאבק המשפטי של זדורוב
רומן זדורוב ועו"ד ירום הלוי בדיון בבית המשפט העליון. צילום: פלאש 90

בראיון לרזי ברקאי באוקטובר 2018 חזר עו"ד הלוי ואמר כי "עשרות ראיות מלמדות 100% שהיא רצחה את תאיר, עם סימן קריאה. אני חוזר פעם שנייה, 100% היא רצחה את תאיר. אני עורך דין ירום הלוי אומר את זה תחת כל עץ בפרסומים". בכתב התביעה עוד דוגמאות רבות לאמירות דומות מפי עו"ד הלוי. כך, לדוגמה, בראיון למהדורה המרכזית של חדשות 12 ביולי השנה אמר "התמזל המזל של רומן שבראיות וזה מקרה, שיודעים מי הרוצחת וזאת אולה קרבצ'נקו".

"כל הדברים המזעזעים, כל אחד בפני עצמו, ועוד יותר בהצטברם זה לזה, הנם כאלה, אשר פרסומם עלול להשפיל אדם בעיני הבריות, לעשותו מטרה לשנאה, לבוז, וללעג מצדם, ולפגוע בו במקצועו, במשרתו, במשלח-ידו ובעסקו", טוענת קרבצ'נקו בתביעתה.

__________________________________________________________

עו"ד יורם ליכטנשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות