הגיע חמוש בסכין לבית בו נדקר אחיו – ירצה עבודות שירות

זמן קצר לאחר רצח האח, הגיע הצעיר, תושב השרון, למקום האירוע, חיפש אחר הדוקר ואיים על הנוכחים. השופט התחשב בסערת הרגשות בה היה נתון והקל בעונשו
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר 5 חודשי עבודות שירות על צעיר תושב השרון, שהורשע בעבירות איומים והחזקת סכין על רקע טרגדיה שחוו הנאשם ובני משפחתו, לאחר שאחיו נדקר למוות על ידי צעיר מהמשפחה עליהם איים.

ברקע לכתב האישום, טרגדיה שחוו הנאשם ובני משפחתו, לאחר שאחיו של הנאשם, מצא את מותו באירוע דקירה. בשעות הערב של יום האירוע נטל הנאשם מביתו שתי סכינים ועשה דרכו לכיוון בית משפחת הדוקר. הוא התקרב לעבר בני המשפחה כשהוא לבוש במעיל עור רכוס עד לחלקו העליון, ידיו מאחורי גבו וצעק "איפה גדי, איפה גדי".

בני משפחת הדוקר מצדם ביקשו מן הנאשם להתרחק מהם ולעזוב את המקום. הנאשם פתח את רוכסן מעילו, הכניס את ידו פנימה, ועזב את המקום. כשעה מאוחר יותר שב הנאשם והלך בסמוך לבית משפחת הדוקר. שוטר שערך חיפוש על גופו איתר במעילו סכין גדולה מתקבעת שאורך להבה מעל 16 ס"מ, ובכיס מכנסיו סכין קטנה מתקבעת.

התביעה הפנתה לנסיבות שהובילו את הנאשם לביצוע העבירות, וביקשה לקבוע כי יש בהן משום חומרה יתרה ופגיעה קשה בערכים המוגנים, כאשר הנאשם ניסה לשיטתו "לקחת את החוק לידיו ולעשות דין לעצמו", ובפרט כאשר עשה כן פעמיים. התביעה הפנתה לגיליון הרישום הפלילי של הנאשם ממנו עלה כי לחובת הנאשם הרשעות קודמות בעבירות אלימות ואף ריצה עונשי מאסר, ומנגד להודאתו המהירה, לקיחת אחריות והטרגדיה שפקדה אותו ואת משפחתו.

הטרגדיה והנקמה

השופט אבנון הדגיש בגזר הדין את הסיכון שנשקף כתוצאה ממעשיו של הנאשם ואת הסכינים שנשא עימו סכין מטבח גדולה וסכין "יפנית" שכל אחת מהן בעלת פוטנציאל נזק הרסני וקטלני.

"האופן", כתב השופט בגזר הדין, "בו הגיע הנאשם בסמוך לאחר האירוע המצמרר לקרבת בית משפחתו של זה שלפי הטענה נטל את חייו של אחיו, כשהוא נושא בבגדיו לא סכין אחת אלא שתיים, יש בו כדי להקים משנה חומרה למעשה. אמנם, אינני משוכנע, כטענת ב"כ המאשימה, כי הנאשם ניסה 'לקחת את החוק לידיו', זאת לאחר שבשום שלב לא ביצע שימוש פיזי בסכינים ולא הציגן בפני איש, אך ברי כי הרקע לביצוע המעשים מעצים את המסוכנות שנשקפה מהנאשם ואת חומרתם".

השופט אבנון הוסיף: "העובדה שאחיו של הנאשם מצא את מותו כקורבן למעשה דקירה, אינה מהווה נסיבה המצדיקה את הצטיידותו של הנאשם בכלי משחית, נשק קר של ממש, קל וחומר הגעתו חמוש לקרבת בית משפחתו של הדוקר. התייחסות מקלה של בית המשפט למעשיו של הנאשם, על רקע הטרגדיה הנוראה שחווה, עלולה להתפרש כמתן הכשר למעשיו המסוכנים. אם כבר, דווקא האופן בו אחיו המנוח מצא את מותו, אמור היה להניא את הנאשם מביצוע המעשה, לאחר שנחשף במלוא העוצמה לתוצאה הקטלנית שנגרמה משימוש בחפץ חד. גם טענתו של הנאשם בפניי, כי עשה זאת להגנתו העצמית, אין בה כדי להקל עמו. אילו חשש להיפגע, מוטב היה אלמלא הגיע בעצמו לזירה, ומשעשה כן, ביוזמתו וכלי תקיפה בבגדיו – ייתן את הדין על מעשיו".

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

___________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות