המשמעות הפלילית של אי חידוש רישיון נשק

יש לך רישיון לנשק ולא חידשת אותו? שים לב כי זו עבירה פלילית! יש לדאוג לחידוש הרישיון, בעודו תקף. הגשת הבקשה לחידוש כרוכה בתשלום אגרה ויש לצרף אליה מסמכים שונים וכן להעביר את הנשק בדיקת כשירות במטווח. הרישיון פג לפני שהספקת לחדש? יש להפקיד את הנשק בתחנת המשטרה הקרובה למקום המגורים או העבודה, שאם לא, תהיה צפוי לעונשים שבחוק.
עו"ד יהונתן קמיל |

חידוש רישיון להחזקת נשק

בישראל, אדם פרטי המבקש להחזיק נשק, חייב לקבל רישיון לכך מפקיד הרישוי הממונה לכך במשרד הפנים. תוקפו של הרישיון הוא 3 שנים ובכל פעם שמסתיימת תקופה זו, יש לדאוג לחידוש הרישיון. בשל האיסור להחזקת נשק ללא רישיון, חשוב להקפיד על הפרוצדורה ולא להשתהות בהליכי החידוש, כלומר, יש להימנע ממצב שבו לנשק אין רישיון תקף.

חידוש רישיון נשק מתאפשר 3 חודשים לפני המועד בו פג תוקפו של הרישיון כאשר ככלל, שולח משרד הפנים באופן אוטומטי, הודעת חידוש לכל בעלי הנשק אשר קיבלו רישיון. לא קיבלת הודעה? אל תשתהה, פנה למשרד הפנים ובקש לקבל את הודעת החידוש.

במסגרת הליך החידוש, יש למלא את הטופס המתאים ולצרף את כל המסמכים הדרושים, לרבות הצהרת בריאות החתומה על ידי רופא משפחה וכן תעודת יושר מהמשטרה. את הצהרת הבריאות יש להעביר לידי מנהל המטווח, בו תתבצע בדיקת תקינות של הנשק. בתום הפרוצדורה הזו, לאחר שבעל הנשק עמד בכל דרישות החידוש, הוא יקבל רישיון זמני ל 60 יום, אותו יחליף רישיון קבוע לתקופה של 3 שנים כאמור. לא קיבלת רישיון קבוע ו60 הימים באים לסיומם? פנה למשרד הפנים ועדכן כי הרישיון הקבוע טרם הגיע.

פספסתי את המועד – מה עושים?

מטבע הדברים, יכול להיות מצב שבו בעל הנשק לא הספיק לחדש את הרישיון במועד, אם בשל כך כי הדבר פרח מזיכרונו, היעדרות מהארץ וכיו"ב.  מה ניתן לעשות במצב שכזה? משרד הפנים מאפשר לחדש את הרישיון עד 6 חודשים מיום פקיעתו, בתוספת תשלום. לא בוצע החידוש עד למועד זה? במצב זה, יש חובה להפקיד את הנשק בתחנת המשטרה ורק לאחר מכן ניתן יהיה לחדש את הרישיון, גם זאת בתנאי כי לא עברו 3 שנים מיום פקיעת הרישיון.

אי חידוש רישיון נשק – מהי המשמעות?

כאמור מעלה, לא ניתן להחזיק כלי ירייה ללא רישיון ויש לחדש את הרישיון בכל 3 שנים. כמו כן, יש להקפיד כי הליך החידוש נעשה במסגרת הזמן שבו הרישיון עדיין בתוקף. פג תוקפו של הרישיון ולא בוצע חידוש? יש לבעל הרישיון 6 חודשים נוספים לדאוג לכך. מועד זה גם חלף? יש למסור את הנשק לתחנת המשטרה הקרובה. אם בעל הנשק לא עשה כן, הוא עובר עבירה פלילית ויכול ויוטלו עליו סנקציות שונות, החל מקנסות כספיים וכלה בעיכוב יציאה מן הארץ ואף מאסר בפועל. מה קורה במצב שבו הוגשה במועד בקשה לחידוש רישיון הנשק אך היא נדחתה? ניתן להגיש ערר על ההחלטה לממונה, אשר ערעור עליה ניתן להגיש אך ורק לבית המשפט.

 width=
עו"ד יהונתן קמיל

עו״ד פלילי יונתן קמיל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות