שמרו על ילד שטבע בבריכה – הואשמו בגרימת מותו ברשלנות

יצחק רון, 40, וליז אוזפרנקו, 50, עומדים לדין בביהמ"ש בת"א בעקבות האסון שארע ביוני השנה, אז טבע למוות ילד בן 5.5 שהיה תחת השגחתם, בבריכת שחייה שבבעלותם
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט השלום בתל אביב, הוגש כתב אישום כנגד שני אחים, יצחק רון , בן 40 וליז אוזפרנקו, בת 50, בגין גרימת מוות ברשלנות. זאת, בעקבות האסון שהתרחש ביוני השנה, שבו ילד בן 5.5, שהיה תחת השגחתם, טבע למוות בבריכת שחיה שבבעלות משפחת הנאשמים.

מכתב האישום שהוגש עלה, כי במהלך יוני האחרון התקשר רון לאימו של ה.מ בן ה 5.5 והציע לקחת אותו, יחד עם ילדיו, לבילוי בבריכה. הבריכה שנמצאת בבעלותה של אחות הנאשמים, הייתה סגורה אותה עת לקהל הרחב ולכן לא נכח בה מציל. כאשר הגיעו לבריכה הניח רון על ידיו של הקטין מצופים והתיישב יחד עם אוזפרנקו ואחרים באופן שלא אפשר להם לראות את המתרחש בבריכה.

בשעות אחר הצהריים המאוחרת, עת שהה הקטין בחלק של המים העמוקים בבריכה, הוא הסיר את המצופים מידיו והחל לטבוע. הנאשמים, שכאמור לא שמרו על קשר עין עם הקטין, לא הבחינו בו בעת שטבע ונסחף לשולי הבריכה.

עוד צוין בכתב האישום כי רק כשבע דקות לאחר מכן, הבחין אחד הנוכחים בקטין שטבע ומשה אותו מהמים לשפת הבריכה, שם בוצעו בו ניסיונות החייאה והוזעק אמבולנס. הקטין פונה ללא דופק או נשימה לביה"ח, שם בוצעו בו פעולות החייאה עד להחזרת דופק. בהמשך, התברר כי קיימת בצקת מוחית אצל הקטין והוא נותר מאושפז ומונשם מספר ימים אז נקבע מותו.

בכתב האישום צוין כי הנאשמים נכנסו לבריכה על אף שהיו מודעים לכך, שהיא סגורה לקהל הרחב ושהו בה ללא נוכחות מציל. חרף היותם אחראים על הקטין, לא מילאו הנאשמים חובתם כאחראים עליו ולא נתנו דעתם לנעשה בבריכה, כמו כן, הנאשמים לא שמרו על קשר עין רציף עם הקטין וישבו במיקום, שלא אפשר להם להשגיח על הקטין השגחה רציפה כמתחייב מהם על פי תקנה 12 וגם הנאשמים לא שמו לבם לקטין ולא הבחינו במשך דקות ארוכות בשקיעתו אל מתחת למים.

_____________________________________________________

עו"ד מור עטיה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות