נוער בפלילים: בן 15 רצח בן 43, קטין הצמיד מטען לרכב

בביהמ"ש המחוזי בחיפה נאשם נער בן 15 ברצח של תושב ג'סר א-זרקא ובמרכז נאשם בן 17 כי ניסה לפגוע באחר באמצעות חומר נפץ. הרקע למעשים – סכסוך בין משפחות 
דניאל בן חמו |
מעצר, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

המשטרה מגלה כי גם בני הנוער מעורבים בפשיעה החמורה: בחיפה הוגש לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד נער כבן 15, בגין רצח אחמד עמאש כבן 43, מג'סר א-זרקא. במקרה אחר, לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום כנגד נער כבן 17, שהצמיד מטען חבלה לרכב במטרה לפגוע בבעליו, על רקע סכסוך בין משפחות. הפרקליטות מבקשת להותירו במעצר עד לתום ההליכים נגדו.

על פי כתב האישום, לפני כחודשיים וחצי, בשעות הערב, גמלה בליבו של הנער בן ה-15, החלטה לירות בעמאש ולגרום לו חבלה חמורה, נכות או מום. בהמשך להחלטה, הצטייד הנער בנשק מסוג תת מקלע מאולתר, או בנשק כדוגמת תת מקלע מאולתר, אותו החזיק בלא רשות על פי דין, וכשהוא טעון בתחמושת.

זמן קצר לאחר מכן, כך נטען בכתב האישום, הגיע הנאשם בריצה סמוך לפתח ביתו של המנוח, אשר עמד מחוץ לביתו, ותוך כדי ריצה ירה מהנשק לעבר המנוח, שעמד על המדרכה במקום, ממרחק קצר, לפחות ארבעה כדורים, בכוונה לגרום לו חבלה חמורה, נכות או מום, וכשהוא שווה נפש לאפשרות גרימת מותו של המנוח, ונמלט מהמקום בריצה.

המנוח התמוטט על הכביש ואיבד הכרתו. הוא הובהל על ידי אמבולנס למרכז הרפואי "הלל יפה" בחדרה. משלא צלחו מאמצי הטיפול וההחייאה בבית החולים, נקבע מותו של המנוח. כתב האישום מייחס לנער עבירות של רצח באדישות ועבירות בנשק.

קילו של חומר נפץ

בתוך כך, לבית המשפט המחוזי מרכז, בשבתו כבית משפט מחוזי לנוער, כתב אישום כנגד נער כבן 17 בגין קשירת קשר לפשע וניסיון לחבלה באמצעות חפץ נפיץ, זאת לאחר שהצמיד מטען חבלה לרכב במטרה לפגוע בבעליו, על רקע סכסוך בין משפחות.

על פי כתב האישום, משפחתו של הנער מצויה בסכסוך עם משפחה אחרת. על רקע הסכסוך, החליט הקטין, ביחד עם אנשים נוספים, לפגוע בבני המשפחה עימה הם מצויים בסכסוך. לשם כך רכש מכשיר מעקב והצטייד במטען חבלה רב-עוצמה המכיל כ-1 קילו חומר נפץ.

בכתב האישום מתואר כי לפני כחודש הצמידו הנאשם, או מי מטעמו, את מכשיר המעקב ואת מטען החבלה לרכבה של בת זוגו של אחד מבני המשפחה היריבה ועזבו את המקום. בעלת הרכב הבחינה במטען בהגיעה אל הרכב והזעיקה את כוחות המשטרה אשר נטרלו את מטען החבלה. במקביל לכתב האישום הוגשה כנגד הקטין גם בקשת מעצר עד לתום ההליכים.


עו"ד פלילי רוני ברוש

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות