משחק ילדים: האם נתבעה על לשון הרע נגד הגננת

בעלת גן ילדים בראשל"צ דורשת פיצוי מהורי ילדה הלומדת אצלה, לאחר שלטענתה הפיצו נגדה שקרים בקבוצת הוואטסאפ בשל עמידתה בהנחיות קורונה: "גרמו לנזק כלכלי"
גילי סיוון-כהן |
רשת חברתית טלפונים ניידים חבורה פייסבוק טיק טוק וואטסאפ לשון הרע
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בראשון לציון, הגישו בעלת גן והשותף שלה, תביעת לשון הרע בסך 100 אלף שקלים נגד אם וסבתא של אחת הילדות בגן, לאחר שלטענתן הן הכפישו אותן ברשת, לאחר שהילדה חלתה בקורונה ובתום הבידוד רצו הנחה גדולה ממה שהציעה בעלת הגן. בתביעה טוענת הגננת כי האם והסבתא של הילדה הפיצו נגדה הכפשות בקבוצת הוואטסאפ של הורי הגן, טענו כי כל שמעניין אותה "זה רק כסף" וגרמו לה לנזקים כלכליים כבדים.

על פי התביעה, לפני כחודשיים וחצי בתה של הנתבעת נדבקה בקורונה. בעקבות כך, בעלי הגן פעלו בהתאם לנהלי משרד הבריאות כמצופה וכנדרש מהם כבעלים של גן ילדים והודיעו על כך מיד למשרד הבריאות ובהתאם לכך נסגר גם הילדים לתקופה הדרושה על פי הוראות משרד הבריאות אותה תקופה. לאחר יציאתה של הילדה מבידוד פנתה האם של הילדה לתובעת וביקשה להחזיר אותה לגן, תוך דרישה לקבלת הנחה כספית על דמי הגן. התובעת הסכימה להנחה בגובה חצי חודש אך האם סירבה לכך, התובעת אף ניסתה לנהל משא ומתן, לבוא לקראת האם וביקשה לקבל הצעה נגדית אך מנגד לא הוצגה אף דרישה או עמדה.

שקרים בקבוצת הוואטסאפ

כעבור מספר ימים נשאלה שאלה בקבוצת הפייסבוק אודות הגן ובקשה לקבל עליו את דעות חברי הקבוצה. באותו היום הגיבו האם והסבתא של אותה ילדה על השאלה עם תכנים מילוליים קשים כנגד התובעים וגן הילדים שבבעלותם וניהולם. תוכן זה לטענתם היה רווי בגידופים והשמצות, סילופי עובדות ושקרים בלתי נסבלים – אלו כולם הובילו לנזק כלכלי רב ופגיעה בשמם הטוב של התובעים וגן הילדים שבבעלותם.

בין השאר, תרגמו התובעים את דברי הנתבעות שנכתבו בקבוצה. באחת ההודעות נכתב כך: "…ביום השלישי הילדה חלתה בקורונה, התקשרנו לבעלת הגן. התגובה שלה היממה אותנו, הדבר היחיד שהיא עשתה זה לבקש לא לספר היכן הילדה נדבקה, הסיבה לכך כי היא לא יכולה להיכנס לבידוד עקב נסיעה שלה לחו״ל".

האם כתבה בתגובה נוספת: "שאלנו מה יהיה עם התשלום. היא ענה שנסתדר. אני בטוחה שגן לא היה סגור בבידוד ואם כן היה סגור אז בתקופה בה היא הייתה בחו״ל".

בהודעה אחרת כתבה סבתה של הילדה: "מה שמעניין אותם זה רק כסף את זה הבנו ולא רק אנחנו…". האם כתבה באחת מתגובותיה: ’אמא שלי אמרה את דעתה, הדעה שלי היא שהגן הזה הוא… (אימוג'י של צואה)".

נזק רב לגן

בתביעה הדגישו התובעים כי העבירו את כל האסמכתאות על כך כי פעלו בהתאם לנהלי משרד הבריאות וכן התובעת הציעה לנתבעת הנחה כספית למעלה מן הצורך אף כי החוזה אינו מחייב אותה לעשות כן.

"הדרך הנבזית בה בחרו התובעות לפעול בפרסום התגובות לפוסט, בקבוצת פייסבוק פופולרית בקרב תושבי העיר ראשון לציון דוברי הרוסית, אוכלוסיית היעד ממנה באים לקוחות הגן, הובילה לנזק רב באופן לא צודק ומקומם לכל דעה הן בשמו הטוב של הגן והן בשמם הטוב של התובעים באופן אישי וכבעלים ומנהלי הגן כאמור", נכתב בתביעה.

_____________________________________________

עו"ד תום שנפ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות