הנהג שדרס צעיר במהלך גיבוש צנחנים הורשע בגרימת מוות ברשלנות

ביהמ"ש קיבל ההסדר בעניינו של אברהים אבו כף, במסגרתו הודה כי הותיר את האוטובוס מונע, מבלי להרים את הבלם וכתוצאה מכך התדרדר הרכב ופגע למוות ברון עובד
אייל חן |
נשארו כל השבוע עם היחידה הצבאית. אילוסטרציה shutterstock
נהג אוטובוס. אילוסטרציה

בבית המשפט לתעבורה באשדוד הוצג הסדר טיעון בעניינו של נהג האוטובוס אברהים אבו כף, אשר הואשם בגרימת מוות ברשלנות של רון עובד ז"ל במהלך גיבוש צנחנים. על פי הודאת הנאשם, השופטת ליאת שמיר הרשיעה במסגרת הסדר טיעון, בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן כדקלמן גרימת מוות ברשלנות, נהיגה ברשלנות וגרימת חבלה של ממש והשארת רכב בלי השגחה.

על פי כתב אישום שהוגש נגד אברהים אבו כף, נהג אוטובוס, אבו כף יצא מהאוטובוס שבו נהג והותיר אותו מונע מבלי שהקפיד להפעיל את הבלמים שלו. כתוצאה מכך הידרדר האוטובוס לעבר אוהל, ו-6 חיילים נלכדו תחת גלגליו. אחד מהם היה עובד ז"ל. האירוע התרחש בבא"ח צנחנים במחנה איתן ליד קרית גת. כתב האישום שהוגש לבית המשפט השלום לתעבורה באשדוד מייחס לאבו כף עבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית, נהיגה ברשלנות וגרימת תאונה עם חבלה של ממש והשארת רכב בלי השגחה.

התדרדרות האוטובוס נפסקה רק לאחר שאחד הצעירים – ששהה באוהל בזמן התאונה – נכנס לאוטובוס, התיישב בכסא הנהג ובלם את הרכב. כמה מהצעירים ששהו באוהל שנפגע מהאוטובוס הספיקו לצאת ממנו כששמעו את קריאות חבריהם – אך כמה שלא הספיקו נפגעו ונפצעו.

כאמור, כעת הפרקליטות והסנגור, הגיעו להסדר טיעון לפיו הנאשם יודה בכתב האישום המתוקן, יורשע ויישלח לקבלת תסקיר שירות מבחן. לאחר קבלת התסקיר הצדדים ייטענו לעונש באופן פתוח והשופטת שמיר הרשיעה אותו בכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום המתוקן. בעוד מספר חודשים ימשיך המשפט בשלב הטיעונים לעונש לאחר קבלת חוות הדעת של שירות המבחן.

הוגש אישום נגד דורס את הנער ברק חורי ז"ל ביום כיפור

אתמול (יום ב') פורסם כי לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד ערן אזולאי, בגין המתה בקלות דעת ונהיגה תחת השפעה של משקאות משכרים. זאת בעקבות התאונה שהתרחשה בערב יום הכיפורים האחרון, אז פגע עם רכבו בברק חורי ז"ל עת רכב על אופניו. אזולאי גרם לתאונה, כך לעמדת המדינה, בעוד עומד נגדו עונש מאסר על תנאי על עבירות של נהיגה בשכרות ונהיגה בקלות ראש.

על פי כתב האישום, בערב יום הכיפורים האחרון סמוך לשעה 19:00 נהג אזולאי ברכבו בכביש 4 לכיוון צפון, זאת לאחר שבשעות הצהריים שתה משקאות אלכוהוליים בסמוך לבית חברו בבאר יעקב. נוכח כניסת יום כיפורים הייתה תנועת כלי הרכב בכביש מועטה ואיטית.

באותה העת, כך מתואר בכתב האישום, רכב ברק חורי ז"ל, בן ה-13, על אופניו בכביש 4 בנתיב נסיעתו של אזולאי ולפניו בכביש. במהלך רכיבתו, עצר חורי ז"ל על מנת לשאול עוברת אורח לכיוון נסיעתו. משהגיע אזולאי, אל מקום עצירתו, פגע בו בעוצמה עם חזית הרכב. כתוצאה ממעשיו של אזולאי נפצע חורי באורח אנוש וזמן קצר לאחר מכן נפטר מפצעיו.

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ליאת שמיר

_______________________________________________

עו"ד פלילי רוני ברוש

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות