מבצע אכיפה של רשות המסים במגזר הערבי: 11 רכבי יוקרה נתפסו

במסגרת הפעילות, שנעשתה בשיתוף עם המשטרה והמאבק הלאומי לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, פשטו החוקרים על חייבי מס באזור העיר נצרת ותפסו רכוש רב
אייל חן |
אחת המכוניות שעוקלו ע"י הרשויות. צילום: רשות המסים

במסגרת פעילות מבצעית "מסלול בטוח" והמאבק הלאומי לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, לחיזוק המשילות וההרתעה בוצעה הבוקר פעילות ממוקדת של משטרת ישראל ורשות המסים נגד הפשיעה הכלכלית בחברה הערבית במבצע שנערך בעיר נצרת.

הפעילות התמקדה בחייבי מס אשר חלקם מנהלים עסקים החשודים כמשמשים כסות לפעילות עבריינית. מדובר באזרחים שצברו חובות בהיקף כולל של מיליוני שקלים למס הכנסה, למע"מ ולמס מקרקעין ומטרת הפעילות הייתה להגיע לרכוש של אותם חייבים ולעקלו.

במסגרת המבצע פשטו שוטרים מהמחוז הצפוני של משטרת ישראל ואנשי היחידה הארצית לאכיפת הגבייה (הוצל"פ) ברשות המסים על בתיהם של החייבים. במהלך הפשיטה בוצעו חיפושים בבתים ועוקלו 11 רכבים, ביניהם מספר רכבי יוקרה. החקירה נגד החייבים עודנה בעיצומה.

לדברי רשות המסים, פעילות אכיפה משולבת הינה כלי אפקטיבי בלחימה בתופעות פשיעה ובתופעות נוספות לצד ההליך הפלילי. שילוב הזרועות בין כלל גופי האכיפה מבוצע בהובלת משטרת ישראל ומהווה נדבך נוסף בחיזוק אמון הציבור ובביסוס שלטון החוק.

נעצר חשוד בזיוף ומכירה של אישורי "תו ירוק"

מוקדם יותר היום (יום ב') הותר לפרסום כי במסגרת המאמץ הלאומי של משטרת ישראל למניעת המשך התפשטות נגיף הקורונה, נעצר חשוד בחשד כי זייף ומכר למעלה מ-15 אישורי "תו ירוק" באמצעות רשת חברתית. מדובר בתעודה המעידה כי המחזיק בה התחסן או החלים ממחלת הקורונה. על החקירה הוטל צו איסור פרסום שהוסר היום (יום ב').

במהלך חקירה סמויה שהחלה לפני מספר חודשים ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) ביחד עם מחלק סוכנים בלהב 433, הצטברו חומרי חקירה שהצביעו על חשוד תושב נתניה, בשנות ה-20 לחייו, אשר פרסם עצמו בקבוצות וואטס אפ שונות, כמוכר אישורי "תו ירוק" מזויפים בתמורה לסכום כסף מזומן.

התשלום? באפליקציה

עפ"י החשד, בשעה שמדינת ישראל נאבקת בנגיף הקורונה, החשוד ניצל לכאורה את הדרישה לתו ירוק ופיתה אזרחים לרכוש את התו המזויף מתוך בצע כסף. בכך, גרם לסיכון חיי אדם ולחשש מהפצת מחלה של בלתי מחוסנים/מחלימים שרכשו את התו.

החשוד שפעל לכאורה במסווה באמצעות מספר טלפון אנונימי, מכר את התו המזויף בעלות של כ-150 שקלים לכל דכפין ואת הכסף היה מקבל באמצעות אפליקציית תשלומים מידית.

על החקירה הוטל צו איסור פרסום שהוסר היום. במסגרת החקירה נעצר החשוד ונחקר ב-16 בנובמבר 2021 ומיוחס לו חשד לזיוף, מעשה העלול להפיץ מחלה, קבלת דבר במרמה ושימוש במסמך מזויף. מעצרו הוארך עד בבית משפט השלום בראשל"צ.

בנוסף, במהלך החקירה עוכבו ונחקרו מספר חשודים אשר רכשו בידיעה אישורי תו ירוק החשודים כמזויפים מהחשוד. החשודים שוחררו בתנאים מגבילים.

______________________________________________

עו"ד יניב איש – שלום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות