עתירה לבג"ץ נגד מינוי עמיר פרץ לתעשייה האווירית

התנועה לאיכות השלטון טוענת כי השר לשעבר נבחר אף שוועדת המינויים המליצה לפסול אותו בשל זיקתו הפוליטית העמוקה ליושבים בממשלה: "תקדים חמור ומסוכן"
אייל חן |
עמיר פרץ, צילום: פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר (יום ב') לבג"ץ נגד אישור מינויו של עמיר פרץ לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית, מינוי שהתבצע בניגוד לעמדת הוועדה לבדיקת מינויים שהמליצה לפסול אותו עקב זיקה פוליטית עמוקה לשרי הממשלה בכלל ולשר הביטחון בפרט. "תקדים חמור ומסוכן; מדרון חלקלק למינויים פוליטיים", נכתב בעתירה.

בעתירה צוין כי החלטת הממשלה לסטות מהחלטת הוועדה תביא לפגיעה אנושה בסמכות הוועדה ולמעשה תהפוך אותה לאות מתה. "הוועדה לבדיקת מינויים", נכתב בעתירה, "הוקמה מתוך הצורך למנוע מינויים פוליטיים לתפקיד דירקטור בחברות ממשלתיות, ועל מנת שהוועדה תשקול שיקולים עניינים ומקצועיים. הפגיעה בסמכות הוועדה היא פגיעה תקדימית וחריגה אשר ממנה לא נוכל עוד לשוב לאחור".

התנועה מזהירה בעתירתה כי "מעתה ינופף לעד כל ממנה ב'תקדים פרץ' המסוכן, דבר אשר יביא בהכרח לפגיעה אנושה בסמכות הוועדה, ויהפכה לבסוף לאות מתה". נזכיר, כי זוהי הפעם הראשונה בה ממשלת ישראל ממנה בניגוד לעמדת הוועדה המקצועית.

שיקולים זרים?

עוד נכתב בעתירה כי פרץ אינו נבחר באמצעות "נבחרת הדירקטורים" – שהוקמה בדיוק בשביל תכלית זו ועל מנת לקיים מאגר של מועמדים מתאימים בהליך פומבי, תחרותי ושוויוני, שיבטיח את עצמאותו של המועמד. התנועה ציינה כי כפי שנקבע על ידי היועמ"ש: "חזרה אל שיטת המינוי הישיר שהונהגה ע"י השרים עד להקמתו של מאגר נבחרת הדירקטורים, אינה עומדת בדרישת הסבירות בנסיבות העניין".

"מתוך האמור לעיל", נכתב עוד לבית המשפט, "עולה ומצטיירת תמונה מטרידה ביותר של ביטול כלל ההגנות שקבעו המחוקק וממשלות העבר על מנת למנוע את הפוליטיזציה של המינויים ועל מנת למנוע מצב עניינים רע ובלתי רצוי בו שרים ממנים מקורבים להם למשרות בכירות בחברות ממשלתיות. הן ועדת המינויים והן נבחרת הדירקטורים הוקמו כדי לשמש מנגנון בקרה נוקשה אשר ימנע בדיוק את זה".

נציגי העמותה הוסיפו עוד בעתירה כי "עולה חשש כבד שמא תכלית המינוי נגועה בשיקולים זרים שאינם ממן העניין, וכל תכליתו הוא בקידומו של מינוי פוליטי פסול. בנוסף לכך, המינוי פוגע פגיעה קשה באמון הציבור".

________________________________________________

עו"ד יוסף ויצמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות