נעצר חשוד בזיוף ומכירה של אישורי "תו ירוק"

הותר לפרסום כי במסגרת חקירה של היאל"כ נעצר החשוד בהפצת האישור המזויף, אותו מכר תמורת 150 שקלים. במסגרת החקירה עוכבו ונחקרו מספר חשודים נוספים
דנה לווינסקי |
האישור המזויף שהפיץ החשוד. צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום: במסגרת המאמץ הלאומי של משטרת ישראל למניעת המשך התפשטות נגיף הקורונה, נעצר חשוד בחשד כי זייף ומכר למעלה מ-15 אישורי "תו ירוק" באמצעות רשת חברתית. מדובר בתעודה המעידה כי המחזיק בה התחסן או החלים ממחלת הקורונה. על החקירה הוטל צו איסור פרסום שהוסר היום (יום ב').

במהלך חקירה סמויה שהחלה לפני מספר חודשים ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) ביחד עם מחלק סוכנים בלהב 433, הצטברו חומרי חקירה שהצביעו על חשוד תושב נתניה, בשנות ה-20 לחייו, אשר פרסם עצמו בקבוצות וואטס אפ שונות, כמוכר אישורי "תו ירוק" מזויפים בתמורה לסכום כסף מזומן.

התשלום? באפליקציה

עפ"י החשד, בשעה שמדינת ישראל נאבקת בנגיף הקורונה, החשוד ניצל לכאורה את הדרישה לתו ירוק ופיתה אזרחים לרכוש את התו המזויף מתוך בצע כסף. בכך, גרם לסיכון חיי אדם ולחשש מהפצת מחלה של בלתי מחוסנים/מחלימים שרכשו את התו.

החשוד שפעל לכאורה במסווה באמצעות מספר טלפון אנונימי, מכר את התו המזויף בעלות של כ-150 שקלים לכל דכפין ואת הכסף היה מקבל באמצעות אפליקציית תשלומים מידית.

על החקירה הוטל צו איסור פרסום שהוסר היום. במסגרת החקירה נעצר החשוד ונחקר ב-16 בנובמבר 2021 ומיוחס לו חשד לזיוף, מעשה העלול להפיץ מחלה, קבלת דבר במרמה ושימוש במסמך מזויף. מעצרו הוארך עד בבית משפט השלום בראשל"צ.

בנוסף, במהלך החקירה עוכבו ונחקרו מספר חשודים אשר רכשו בידיעה אישורי תו ירוק החשודים כמזויפים מהחשוד. החשודים שוחררו בתנאים מגבילים.

הנאשם מרהט מציג: כך תעקוץ את הבנק במיליון שקלים

מוקדם יותר היום (יום ב') פורסם כי לבית משפט השלום בבאר שבע, הוגש כתב אישום נגד הנאשם רחמי אבו סגיר, בן 42 מרהט וחברה בבעלותו, בגין מעשי עוקץ בנק הפועלים והלבנת הון, בהיקף של כמיליון שקלים. כתב האישום מייחס לנאשם 14 עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וכן עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון.

על פי כתב האישום, הנאשם רחמי אבו סגיר היה הבעלים של חברת מזון "רחמי שיווק בע"מ" וכספי החברה נוהלו בחשבון עסקי בבנק הפועלים. בבנק הפועלים קיים שירות ללקוחות הבנק "ממסרון", שעניינו הפקדת כספי מזומן בחשבון הבנק, בשקית ייעודית לכך, המלווה בהצהרת הלקוח בדבר סכום ההפקדה שנעשתה על ידו.

תחכום שיטתי

מכתב האישום עולה, כי הנאשם עשה שימוש בשירות ה"ממסרון" וביצע, באמצעות בנו, הפקדות של כסף מזומן לחשבון הבנק של החברה, באמצעות 14 שקיות ייעודיות, ב-4 סניפים שונים של הבנק. הנאשם הצהיר על הפקדת מזומן בחשבון הבנק של החברה בהיקף כספי בסך של כמיליון שקלים, כאשר בפועל הפקיד סכום מזערי ביחס להצהרה.

הבנק זיכה את חשבון הבנק של החברה בסך של כמיליון שקלים וסכום זה הועבר על ידי הנאשם בהעברות זהב, באופן מידי, לספקים השונים לשם סילוק חובות, ובהם חברות "קוקה קולה", "שטראוס" ו"טמפו".

בכך, קיבל הנאשם והחברה שבבעלותו במרמה בנסיבות מחמירות סכום של כמיליון שקלים, תוך ביצוע פעולות ברכוש אסור. לצד הגשת כתב האישום מבקשת הפרקליטות לחלט את המקרקעין של אבו סגיר. לשיטתה, מדובר במי שפעל "בתחכום, בשיטתיות ובהיקף נרחב" וכי הוא "אינו זכאי ליהנות ממנו ומפירותיו".

______________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות