גשם של שפכים שחורים? עומרי חצור יוצא למלחמה

הפעיל החברתי שיצא למאבק סביבתי במטרה להציל את חופי ת"א מתארח אצל ליאת ברטוב-שדה לשיחה על הגשם, הזיהום ומה שביניהם. צפו בשיחה
ליאת ברטוב-שדה |
עומרי חצור וליאת ברטוב-שדה

גשם? אנחנו אוהבים. או לפחות מעריכים אותו ומבינים שהוא טוב לעולם. אבל לא לכולם הוא ממש מועיל. למי לא? טוב ששאלתם. לחופי הים, שזוכים עם כל גשם ראשון, לערמות של זוהמה, שמי הגשמים שוטפים ומזרימים אליהם. יש מקומות מסוימים, כמו החופים הדרומיים של תל אביב, שבהם הבעיה היא חמורה במיוחד, כששפכים שחורים ומצחינים שנאספו משוק הכרמל הסמוך ומתחנת האוטובוסים הגדולה נשטפים הישר אל חוף.

דיברנו עם הפעיל הסביבתי עומרי חצור, שיחד עם חברת מועצת העיר תל אביב–יפו לשעבר רחל גלעד וולנר, הגיש תביעה ייצוגית נגד עיריית תל אביב, על ההזנחה לטענתם של המפגע הזה. וזאת במטרה להציל את החופים מהזיהום שמוזרם אליהם כל שנה. תביעתם נדחתה במחוזי, לטענתם ללא כל הצדקה ובטיעונים חסרי שחר.

יצא למאבק

כעת מבקשים חצור וגלעד-וולנר סיוע כספי, על מנת לערער על פסק הדין בבית המשפט העליון. שם הם מאמינים יזכו לאוזן קשבת ולהכרה באחריותה של עיריית תל אביב-יפו למפגע הסביבתי. עלות הערעור היא 35 אלף שקלים, אותם הם מבקשים לגייס בעזרתו של הציבור.

מה הפתרונות האפשריים? מה נטען בבית המשפט? ואיך בחר חצור להמחיש לעובדי העירייה את עוצמת המפגע של שפכים שחורים ומצחינים שמוזרמים לחוף?

צפו בשיחה המלאה של ליאת ברטוב-שדה עם עומרי חצור

הצטרפו למאבק

כדי לממן את המשך המאבק המשפטי להצלת החופים, פתח חצור בקמפיין מימון המונים באתר בי-אקטיב. "גשם", הוא כותב שם, "זה דבר מבורך אבל כשהוא יורד באזור עירוני מכוסה בכבישים ומדרכות מי הגשמים זורמים לים דרך מוצאי ניקוז ושוטפים איתם את כל הזוהמה שבדרך. על פי רוב, הגשם הראשון, שוטף את השמנים, הדלקים ושאר הלכלוך שמצטבר לכיוון הים אבל בתל אביב יש מוצא אחד שגורם לזיהום משמעותי במיוחד – זהו מוצא הניקוז בחוף הדולפינריום שמנקז את אזור שוק הכרמל ותחנת האוטובוסים הסמוכה".

לדברי חצור, בכל שנה, עם הגשם הראשון, "זורמים לחוף הדולפינריום ולחוף בננה ביץ שפכים שחורים ומצחינים, שכוללים את הלכלוך שמגיע לשוחות הניקוז באזור השוק. במהלך השנים, השטף האדיר הזה של הזוהמה תפס בהפתעה אנשים שהיו על החוף וגם כאלו שהתרחצו או גלשו בתוך הים. העירייה מצידה לא עשתה דבר כדי למנוע את המפגע ודרך הטיפול שלה בבעיה היה לקבור את החול המזוהם בעזרת טרקטורים בעומק החול לאחר שהמפגע כבר קרה. למרות שהבעיה מוכרת ולמרות שיש פתרונות לפתור אותה, עיריית תל אביב, העירייה החזקה והעשירה בארץ מעדיפה להתעלם מהבעיה במקום לטפל בה ולהוות דוגמא לרשויות אחרות בארץ".

35 אלף שקל

לדברי חצור, כדי להמשיך את המאבק המשפטי ולעתור לבית המשפט העליון, עליו לגייס סך של 35,000 שקלים. "אנחנו מעוניינים לשמור על חוף הדולפינריום נקי ורוצים שהתביעה הזאת תגרום לעיריות אחרות לדאוג לסביבה הימית", הוא אומר.

הוא מוסיף: "כדי שנוכל להתמודד עם גוף כל כך גדול וכדי להגיש את העתירה לבית המשפט העליון אנחנו מזמינים אותכם לקחת חלק במאבק החשוב הזה וביחד לשנות את חוסר ההיגיון לטובת הטבע של כולנו".

להשתתפות בקמפיין מימון ההמונים של עומרי חצור לחצו כאן.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות