אב ובנו הורשעו: "סחטו באיומים קבלני בניין"

השניים הודו, במסגרת הסדר טיעון, כי הכריחו בעלי עסקים באזור רמלה-לוד לשכור מהם שירותי שמירה תוך איומים בגרימת נזק. האב נידון ל-9 חודשי מאסר והבן נידון לקנס
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, חגי טרסי, הרשיע, בהתאם להודאתם, את עבאד אבו גאנם בעבירות סחיטה באיומים, איומים וארגון שמירה ללא רישיון ואת בנו מחמוד אבו גאנם בעבירת ארגון שמירה ללא רישיון. על עבאד אבו גאנם נגזרו 9 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה 30,000 שקלים על מוחמד נגזר מאסר על תנאי וקנס בסך 5,000 שקלים.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, שהוגש במסגרת הסדר טיעון, עבאד אבו גאנם שימש כבעלים בפועל וכ"רוח החיה" ב"שומרי המרכז", עוסק מורשה בתחום השמירה, שפעל ללא רישיון שמירה כחוק – העסק נרשם באופן רשמי על שם בנו מחמוד אבו גאנם.

בתקופה הרלבנטית לכתב האישום פעל עבאד אבו גאנם לאתר בעלי עסקים וקבלנים שאחסנו ציוד יקר ערך וביצעו עבודות בנייה ותשתית באזור רמלה-לוד. לאחר איתור בעלי העסקים והקבלנים, נהג אבו גאנם לפנות אליהם ולהציע להם את שירותי השמירה שלו.

קושי ראייתי

אבו גאנם, נטען עוד בכתב האישום, הבהיר בדרכים שונות לשלושה בעלי עסקים וקבלנים כי השטח בו הם פעלו הוא "אזור שלו" וכי עדיף להם לשכור את שירותי השמירה שלו כי אחרת עלולים להיגרם להם נזקים. בעקבות איומיו של אבו גאנם שכרו בעלי העסקים והקבלנים את שירותיו, באמצעות "שומרי המרכז".

השופט טרסי שקיבל את הסדר הטיעון, קבע כי מדובר לכל הדעות בהסדרים סבירים. כאשר לעבאד אבו גנאם אין הרשעות קודמות. "כתב האישום תוקן לקולא באופן משמעותי על רקע קשיים ראייתים", כתב השופט בגזר הדין. "ההסדר שגובש כולל מענה עונשי ממשי בדמות מאסר מאחורי סורג ובריח, גם אם לפרק זמן מתון. מדובר בעונש המצוי בגדר מתחם העונש ההולם למעשים, ולצד הקנס המשמעותי מייצר מענה עונשי מידתי וראוי".

עוד הוסיף השופט טרסי כי "בוודאי כך הם פני הדברים גם בעניינו של מחמוד אבו גנאם אשר הורשע לבסוף בעבירות של העדר רישיון גרידא. באשר למענה הכלכלי למעשים, מוסכם על השתת קנס משמעותי, אך ברי כי היקף הקנס צריך להלום את העבירות שיוחסו לכל אחד מהנאשמים, ולצד מעשיו של מחמוד אין לפסוק קנס בהיקף דומה לזה של עבאד. עוד יש לקחת בחשבון את השיקולים לקולא, לרבות ההודאה ונטילת האחריות, העבר הנקי של עבאד ועברו של מחמוד שאינו מכביד, וכן את הנתונים האישיים והמשפחתיים".

_________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט חגי טרסי

_________________________________________

עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות