תביעת דיבה: "לכלכו עלי בוואטסאפ כי לא אספתי אחרי הכלבה שלי"

תושבת אילת תבעה את שכניה, אם ובנה, בדרישה לפיצוי של 75 אלף שקלים, לאחר שלטענתה השפילו אותה בקבוצה המשותפת לדיירי השכונה: "אני מפחדת ללכת ברחוב"
%d7%92%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
כלב, ארכיון

וואטלבית משפט השלום באשדוד, הוגשה תביעת לשון הרע על ידי תושבת אילת, נגד אם ובנה, דיירים ברחוב שלה, בסך 75 אלף שקלים, לאחר שאלה לטענתה השפילו אותה בקבוצת ווטסאפ וטענו כי היא לא אספה את גלליו. לדבריה, היא חוששת כי בשל המקרה, נפתחה קבוצה מקבילה לדיירי הרחוב, ממנה מודרה.

"זאת פגיעה של ממש", כתבה בתביעה, "אחרת אין כל הסבר לדממת האלחוט הקיימת כיום מאז אותו מקרה".

על פי התביעה, לפני מספר שבועות, יצאה התובעת לטיול עם כלבה, כשלאזניה אזניות שמע, וכלבה שלא חש בטוב מספר ימים בשל כאבי בטן ושלשולים ובאותו טיול לא הצליח להתפנות אך כן הטיל את מימיו.

עת ראה הנתבע את התובעת מטיילת עם כלבה בחצר הציבורית המשותפת, יצא לקראתה מהבניין בו מתגוררת אימו וטען בפניה כי ראה שכלבה הטיל את צרכיו ולדעתו היא לא הרימה את גלליו ואף כיסתה אותם, התובעת מצידה לא התווכחה עימו הרימה כביכול את צרכיו של כלבה, שכן לא הצליח לעשות צרכיו כלל והלכה לדרכה מהאזור על מנת להימנע מוויכוח עקר, בטרם הספיקה להתרחק, אמר הנתבע לתובעת שלא תגיע יותר לחצר הציבורית עם כלבה שלא יטיל שם את צרכיו.

"יש לנו ריח של חרא בבית"

לא חלפו 24 שעות, כך נטען בתביעה, עת התובעת דפדפה בהודעות שבקבוצת הוואטסאפ של מספר בניינים בו היא חברה, הבחינה להפתעתה בתמונה שלה מטיילת עם כלבה, בחצר הציבורית, התמונה פורסמה ממספר הטלפון של אימו של הנתבע ולתמונה צורפה תכתובת בזו הלשון: "שלום לכולם, המצולמת התעלמה באלגנטיות מבקשותיה של אמא שלי וכיסתה את החרא של הכלב שלה ברגל, אני מאמין שזה לא מתוך רוע אלא פשוט חוסר התחשבות בכלל מבקש בכל לשון של בקשה, כבדו את השכנים שלכם נא לא להביא את הכלבים שלכם לחרבן ולהשתין בכניסה של הבית, כל משב רוח קל ויש לנו ריח של חרא בבית בברכת שבת שלום לכולם".

כעת, ציינה התובעת כי כתוצאה מכך שהנתבעים פרסמו את תמונתה ברבים, היא חוששת לטייל בגינות הציבוריות לרבות בחצר הציבורית האמורה עקב תחושה תמידית של חשש מהנתבעים פן יבלשו אחריה או ייצפו בה מתוך כוונה לצלמה או לגעור בה בשנית. התמונה פורסמה בקבוצת הוואטסאפ, ללא ידיעתה של התובעת, והחשיפה הינה רחבה, לתמונה נלוותה הודעה המהווה לשון הרע. כהגדרתו בחוק איסור לשון הרע.

"התובעת פנתה בבקשה לנתבע, על מנת שיסיר את התמונה שלה וההודעה הנלוות, יחד עם פרסום התנצלות מטעם אימו, אך לא דובים ולא יער, מאותו הרגע כלל הקבוצה נדמה, קבוצה שרגילה להיות פעילה ללא הרף. התובעת חוששת כי נפתחה קבוצה מקבילה לשכנים ברחוב שלה, בלעדיה, זאת אומר שמידרו אותה לגמרי מהשכונה בעקבות הפרסום, דבר המהווה פגיעה של ממש, אחרת אין כל הסבר לדממת האלחוט הקיימת כיום מאז אותו מקרה", נכתב בתביעה.


עו"ד יורם ליכטנשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות