הרקע לניסיון הרצח בכפר קאסם: סכסוך קרקעות במשפחה

המשטרה הודיעה כי פענחה את האירוע, מלפני חודשיים, שבו נורה ונפצע אנוש תושב הכפר. בימים הקרובים יוגש כתב אישום בפרשה נגד קרובי משפחתו של הקורבן
רונן לוי |
מעצר, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

המשטרה פענחה את פרשיית ניסיון הרצח בכפר קאסם, בו נורה תושב המקום באורח אנוש על רקע סכסוך קרקעות, והבוקר (יום ג') בהתאם לממצאי החקירה, תוגש הצהרת תובע נגד 2 המעורבים, לפיה יוגש נגדם בימים הקרובים כתב אישום.

שוטרי תחנת כפר קאסם פתחו לפני כחודשיים בחקירה, עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר אירוע ירי ברחוב הראשי בכפר קאסם, כאשר עפ"י גורמי רפואה מהמקום פונה אל המרכז הרפואי תושב העיר כבן 30 באורח אנוש. בתוך כך, חוקרי המשטרה אספו ממצאים בזירה, לצד סריקות והפעלת אמצעים טכנולוגים שברשות המשטרה, שהביאו לחשיפת זהות 2 החשודים – תושבי המקום כבני 30 ו-50 שהנם קרובי משפחתו של הקורבן, כאשר עפ"י החשד מדובר בירי על רקע סכסוך כספי בנושא בעלות על קרקעות.

הצהרת תובע

המשטרה הפעילה מגוון אמצעים ויחידות על מנת לאתר את מקום המסתור של שני החשודים, ששהו בבריחה ממועד האירוע, תוך הסתתרות בתחומי הרשות הפלסטינית. לפני כשבועיים כוח משטרתי מיוחד עצר את החשודים במקום המסתור והם הוחזרו ארצה לחקירה ומעצר בתחנת המשטרה בכפר קאסם.

כאמור, בהתאם לממצאי החקירה המואצת, הוגשה היום לבית המשפט השלום בפתח תקווה, הצהרת תובע נגד 2 החשודים ובימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגד השניים כתב אישום ובקשה להמשך מעצרם עד תום ההליכים.

עוד בפלילים: מסתמן כתב אישום על רצח אלדד פרי

המשטרה הודיעה אתמול (יום ב') כי פענחה את תיק הרצח של יזם הנדל"ן אלדד פרי ז"ל ברחובות והיום (יום ב'), בהתאם לממצאי החקירה, תוגש לבית המשפט הצהרת תובע נגד דניאל קדר, 64, תושב ראשל"צ החשוד במעורבות ברצח על רקע סכסוך כספי בין השניים. המדינה תבקש להאריך את מעצרו של קדר עד לתום ההליכים נגדו.

לפני כחודש התקבל דיווח חירום במוקד 100, בדבר אירוע ירי ברחובות, בו נורה למוות תושב העיר – יזם הנדל"ן אלדד פרי ז"ל, עת יצא מרכבו בשעת בוקר מוקדמת, סמוך לבית כנסת בעיר. עם הגעת הכוחות למקום נפתחה בימ"ר מרכז חקירה מואצת.

על פי המשטרה, חוקרי היחידה הפעילו את מיטב האמצעים הטכנולוגים לשם קידום החקירה, תוך ניתוח ממצאים פורנזיים ואמצעי תיעוד בזירה, לצד ניהול מהלכי חקירה נוספים, שהביאו תוך שלושה שבועות לחשיפת זהות החשוד – דניאל קדר, תושב ראשל"צ בן 64.

עם מעבר החקירה הסמויה לשלב הגלוי, עצרו בלשי הימ"ר את החשוד בביתו, כשברשותו אקדח אשר נבדק במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל ונמצאה התאמה לממצאים שנדגמו בזירת הרצח, כמו גם תפיסת האופנוע שבבעלותו, ששימש עפ"י החשד את החשוד בהגעה לזירה והמלטות ממנה אחר הרצח.

__________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות