סכסוך בימין: פעיל ימינה תובע דיבה מאיש הליכוד

רמי בן יהודה תועד בימים האחרונים כשהוא מכנה את בני בגין "בוגד". במקביל הוא נתבע ע"י יוסי מזרחי, בעקבות הפגנת תומכי נתניהו סמוך לביתו: "קראו לי זבל ומושחת"
רונן לוי |
הפגנה של תומכי נתניהו (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

לפני יומיים תועד פעיל הליכוד רמי בן יהודה, תוקף מילולית את בני בגין, ביציאתו מישיבה בבית שמש של סיעת תקווה חדשה, כאשר אמר לו בין השאר: "אתה בוגד במורשת אביך". כעת הוא נתבע על מקרה אחר שהתרחש לפני מספר חודשים, מקרה שגם בו תועד כשהוא מגדף פעילים בימין שאינם תומכים בדעותיו, בלשון המעטה. אתמול (יום ג') הוגש לבית משפט השלום בחדרה, נגד בן יהודה, תביעת לשון הרע בסך 360 אלף שקלים, על ידי פעיל ימינה יוסי אזרחי, בשל הפגנה שקיים בן יהודה מול ביתו בסוכות.

על פי התביעה, קיים אזרחי אירוע בסוכתו בעיר חריש ולאירוע הזמין את יושבת ראש הקואליציה ח״כ עידית סילמן. בתביעה נטען כי קבוצה של פעילים "ביביסטים" שמו לעצמם מטרה "לפוצץ" את האירוע כפי שנמסר בצהרי אותו יום לתובע מקצין מודיעין ממשטרת חריש. בערב הגיעו מספר פעילים מצוידים במגברי קול, והחלו לתקוף את ח״כ עידית סילמן זאת לאחר שכמה מהם הסיגו גבול ונכנסו לסוכתו הפרטית של התובע ללא אישור.

התובע, תואר בתביעה, ניסה להרחיק אותם, זאת משום שבתחילת האירוע המשטרה לא שלחה כוחות והיה חשש אמיתי לשלומה של ח״כ סילמן. אחת הפעילות שסולקו טענה בהמשך כי התובע תקף אותה וכי כתוצאה מהתקיפה נשברה ידה – טענה שהתבררה כשקר מוחלט במהלך דיון בצו הטרדה מאיימת שהגיש התובע כנגד הפעילה ובעלה.

בעקבות האירוע, הגיע בן יהודה לחריש לקיים הפגנה כנגד התובע בסמוך לביתו של ביישוב חריש. מלבד ההפגנה, שידר הנתבע את ההפגנה באמצעות הרשת החברתית "פייסבוק", להפגנה, בה השתתפו מספר בודד של פעילים "ביביסטים" הביא הנתבע מגבר קול בעל עוצמה חזקה מאוד אותו הניח סמוך לביתו של התובע והשתמש בו על מנת לקרוא כנגד התובע קריאות נאצה, דיבה ואיומים.

פגיעה בשם הטוב

במהלך ההפגנה קרא הנתבע בין היתר את הקריאות הבאות: "יוסי מזרחי, זה שמתבונן מבעד לחלון, הסמרטוט הסרוחה תעלה לשידור שכל עם ישראל ידע, שהקלגס של ימינה מעוניין להיות פה ראש עיר. אתה תהיה ראש העיר של נעל סרוחה. אתה חתיכת זבל אשפתות מרים ידיים על נשים", ובהמשך ההפגנה קרא: "אתה חתיכת גבר? יא חתיכת זבל אשפתות שכמותך – גבר שמכה נשים הוא סמרטוט. גבר שמכה אישה בגלל שהפגינה. מה חשבת להביא את סילמן שתקבל עזרה להיות ראש עיר! לך תעשה אינסטלציה גם זה לא מתאים לך. כי אתה עלוב להיכנס לבתים של נשים".

כמו כן בן יהודה גם קרא לעבר אזרחי: "תקשיב…תקשיב…, ראש עיר אין לך סיכוי, תתחיל להילחם על זה כי אתה אמור ללכת לבית סוהר. יא נעל סרוחה, גבר שמכה נשים הוא סמרטוט וצריך לומר לכל עם ישראל. מעניין אם אתה מכה את אשתך. אולי צריך לעשות בדיקה בבית יש לך אישה מוכה בבית… למה אתה סוגר את התריסים חתיכת זבל אשפתות שכמותך".

בתביעה צוין, כי במקרה דנן, מדובר על דברים קשים אשר ברור כי כל אדם סביר שיישמע אותם ייחס לתובע תכונות שליליות, יראה בו אדם שמכה את אשתו, מושחת וכו'. "הדברים נאמרו ברבים תוך שימוש באמצעי הגבת קול חזק ותוך שידורם למאות ואלפי אנשים ברשת החברתית 'פייסבוק' כאשר ברור כי המטרה הייתה לא רק להשפיע את התובע באופן אישי, אלא גם לפעול בזדון על מנת לפגוע בסיכוייו האפשריים להתמודד על ראשות עיריית חריש", נכתב בתביעה.

______________________________________________

עו"ד ליאור שבי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות