ניצל בזכות הקורונה – קנס זעום למפעיל מועדון ללא רישיון

ביהמ"ש הקל בעונשו של בעל מועדון שהפעילו ללא היתר ומבלי שדיווח על קטטה שהייתה בו. השופט: "מצאתי לנכון לתת משקל ראוי לסגירתו הכפויה של העסק בשל המגפה"
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בקרית גת, משה הולצמן, הורה לבעל מועדון באזור השפלה, לשלם קנס של 15 אלף שקלים, לאחר שהואשם במספר אישומים, על ידי מועצה אזורית באר טוביה בניהול עסק ללא רשיון וכן בשני ארועים של קטטה במועדון כאשר באחד מהם המאבטחים לא עשו דבר על מנת להפריד או לדווח עליה למשטרה.

נגד בעל העסק הוגשו שני כתבי אישום שכללו שבעה אישומים על חוק רישוי עסקים. בית המשפט הפנה את הצדדים להליך גישור פלילי, שם הוסכם בין הצדדים שכתב האישום יתוקן באופן שיכלול אישום אחד של חמישה אירועים בגין ניהול עסק ללא רישיון, ללא העבירות הנלוות שאינן קשורות לניהול העסק, הנאשם יחזור בו מכפירתו בעובדות שפורטו בכתב האישום, יודה ויורשע לפי הודאתו בכתב האישום המתוקן והתביעה תגביל את עצמה לקנס בסך של 50 אלף שקלים שיחולק לתשלומים והתחייבות כספית, והסניגור יהיה רשאי לטעון לכל קנס אחר.

התביעה דרשה קנס כבד

התביעה הציגה במסגרת הטיעונים לעונש פסיקה שבגדרה נפסקו קנסות בטווח של 7,500 שקלים עד לסך של 30 אלף שקלים לעבירה אחת של ניהול עסק ללא רישיון לפי דיני רישוי עסקים, כך לפי הטענה, ולטעמה יש מקום להטיל על הנאשם קנס שבין 8,000 שקלים ועד ל-12 אלף שקלים, בגין כל עבירה של ניהול עסק ללא רישיון וביקשה להשית על הנאשם קנס כספי בסך של 50 אלף שקלים והתחייבות על סך של 100 אלף שקלים.

השופט הולצמן ציין בגזר הדין כי אין להקל ראש במידת הפגיעה שנגרמה על ידי הנאשם לאינטרס הציבורי המוגן, בשל ניהול עסקים הטעונים רישוי ללא רישיון עסק כדין, או לפחות היתר זמני, מה גם שתועדו מספר עבירות של ניהול עסק ללא רישיון כדין במשך תקופה של למעלה משנה, כפי שפורט בכתבי האישום.

קשיים כלכליים על רקע הקורונה

"המדובר בפעולות שבוצעו בחלוף פרקי זמן מסוימים, כך שניתן לראות בכל אחת מהן "מעשה" נפרד, בין לפי המבחן הצורני-עובדתי ובין לפי המבחן שעניינו הערך החברתי המוגן. עם זאת, כל הפעולות, או המעשים, הנוגעים להפעלת העסק ללא רישיון, אירעו בבית העסק, על פי תבנית פעולה דומה שחזרה על עצמה… וסבורני שניתן לראות את כלל הפעולות האמורות כחלק מתוכנית עבריינית אחת, ומשכך ניתן להעמידן תחת 'אירוע' אחד שלגבי ייקבע מתחם ענישה אחד".

השופט הולצמן הוסיף: "סבורני שיש מקום ליחס משקל ראוי לסגירת העסק במשך תקופה ארוכה, וזאת לאחר שניתן לו רישיון כדין, בשל התפרצות נגיף הקורונה, על ההפסדים הניכרים שנגרמו לנאשם ומצבו הכלכלי שאינו שפיר, בלשון המעטה. לאור הנסיבות שאינן קשורות לביצוע העבירה, ובמיוחד לאור סגירת הכפויה של העסק בשל התפרצות נגיף הקורונה ומצבו הכלכלי של הנאשם, מצאתי לנכון להעמיד את הקנס על סך של 15 אלף שקלים".

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט משה הולצמן

_____________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות