החלטה חריגה: המחוזי קיבל בקשת רשות ערעור על זמני שהות ילדים

ביהמ"ש קיבל את הבקשה, שהגישה עו"ד סיון אלה-לוי בשמה של אם, ומתח ביקורת על הגישה הרווחת כיום לכינון זמני שהות שווים גם אם אין זו טובת הילד
מעיין לביא |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט המחוזי בחיפה, סארי ג'יוסי, קיבל באופן חריג בקשת רשות ערעור, שהגישה עו"ד סיון אלה-לוי, בשם אם בעניין חלוקת זמני שהות.

השופט ג'יוסי ביקר בהחלטתו את הגישה הרווחת כיום לכינון זמני שהות שווים כמעט בכל מקרה בו ההורה מבקש ומכיר בכך שבמקרה בו קיימים מרחקי מגורים בין ההורים אין זו מטובת הילדים להיות מטולטלים מבית לבית ויש לתת לכם משקל במסגרת המלצות הרווחה.

בקשת רשות הערעור הוגשה בגין החלטת בית המשפט לענייני משפחה בחיפה, במסגרתה נקבע, כי חלוקת זמני השהות של ילדי הצדדים – ילד כבן 5 שנים, וילדה כבת שנתיים, תמשיך במתכונתה שנקבעה בעבר, כפי שהומלצה בתסקירים וכי חלוקה זו "מיטיבה עם הילדים, ועולה בקנה אחד עם טובתם. על כן, עדיפה בעיני המלצת עו"ס מהמלצת המומחה בחוות דעת".

עמדתה התקבלה. עו”ד סיון אלה-לוי

החלטה זו ניתנה לאחר שהשופט ג'יוסי, קיבל את בקשת רשות ערעור קודמת נוספת שהגישה המבקשת באמצעות עו"ד סיון אלה-לוי, והורה על החזרת ההכרעה בסוגיה לבית משפט לענייני משפחה על-מנת שיכריע מחדש בשאלת חלוקת זמני-השהות של הילדים עם הצדדים, לאחר שיתן את דעתו במפורש לאמור בחוות-דעתו של המומחה, אשר מונה על-ידי בית משפט ולהמלצה שבאה במסגרתה בעניין חלוקת הזמן ההורי.

עו"ד סיון אלה-לוי: "חו"ד המומחה התארכה"

בבקשה ציינה עו"ד אלה-לוי, כי שגה בית משפט עת ביכר את ההמלצות שניתנו בתסקירים הואיל וחוות-דעתו של המומחה "התארכה מעבר לזמן הסביר…".

הסיבה היחידה, כך נטען, בעטיה התארך הליך מתן חוות-הדעת נעוץ במשיב, אשר סירב לשלם למומחה את שכרו, כפי שהדברים אף עולים מחוות-הדעת האמורה. עוד נטען כי החלטת בית משפט, נותנת הלכה למעשה חסות להתנהלות לא ראויה של המשיב, אשר מנוגדת להחלטות שיפוטיות ולדין. המשיב יוצא נשכר מהתנהלות זו, כך נטען, בעוד הילדים נפגעים ממנה שעה שמתקיימים בינם לבין המשיב זמני-שהות שאינם מטובתם ובניגוד לחוות-דעתו של המומחה.

למרות התנגדות האב, שנטען על ידו כי לא נפלה כל שגגה בהחלטת בית משפט לענייני משפחה מאחר וההחלטה התבססה על התסקירים הרבים שניתנו בתיק בעניינם של הצדדים, קיבל השופט ג'יוסי את בקשת רשות הערעור וציין, בין השאר, כי הוא לא מצא בהחלטתו האמורה של בית משפט קמא כל פירוט של נסיבות מיוחדות, אשר מצדיקות את דחיית עמדתו המקצועית של המומחה.

"גם בענייננו", כתב השופט, "אין בכוונתי לסטות מן הכלל האמור ולהתערב בממצאים העובדתיים שקבע בית משפט קמא. יחד עם זאת, במקום שבו שגה בית משפט קמא באופן הפעלת שיקול-הדעת, על בית משפט שלערעור להתערב במסקנות אליהן הגיעה הערכאה קמא, ואין בכלל אי-ההתערבות כדי להגביל את התערבות ערכאת הערעור בקביעות בית משפט קמא".

השופט: "לא למדוד את זמני השהות בחשבונייה"

השופט הוסיף בהחלטתו: "הדברים האמורים מקבלים משנה תוקף, עת מונחות על כפות המאזניים טובתם של ילדים, ועת סבר בית משפט קמא כאשר מינה את המומחה, שמומחיות בתחום הפסיכולוגיה הקלינית היא המתאימה והמקצועית ביותר בענייננו".

השופט ג'יוסי הוסיף כי גם אם יישארו הילדים ימים רצופים אצל האב, הדבר לא יפתור את סוגית הנסיעות הארוכות, אשר אינן תואמות, ולו בדוחק, את טובתם של הילדים הואיל וכאמור המשיב מתגורר בעיר אחרת מהמסגרות החינוכיות של הילדים.

"אין ולא יכול להיות חולק שהילדים זקוקים וזכאים לזמן-הורי מיטיב ומשמעותי עם כל אחד מן ההורים, אולם אין בכך כדי לקבוע שעל זמני-השהות להימדד בחשבונייה, נהפוך הוא – זמן מיטיב מתמלא בתוכן אותו יוצקים ההורים במהלך השהות עם ילדיהם. בנוסף, וזה העיקר, על זמני- השהות להיקבע באופן שיתאים לצרכי הילדים, ויאפשר את המשך חייהם החברתיים לצד אלו המשפחתיים, ודומני, כי לא למותר לציין, שצורך זה אף יגבר ויתפתח בחלוף השנים, וככל שיגדלו הילדים", סיכם השופט ג'יוסי.

לאתר עו"ד סיון אלה-לוי לחצו כאן.


לצפייה ודירוג כבוד השופט סארי ג'יוסי


עו"ד סיון אלה-לוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות