העונש על שוד קשישה – 40 חודשי מאסר

השודדת שהכתה את הקורבן, בת 82, לאור יום, בכניסה לביתה וחטפה את תיקה תפצה אותה ב-75 אלף שקלים לאחר שהורשעה בתקיפתה. השופט: "חזקה על חלשים"
רונן לוי |
אילוסטרציה evanto

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, יואל עדן, גזר 40 חודשי מאסר, לאישה שהורשעה בשוד של קשישה בת 82, בכניסה אל בניין מגוריה בעיר באר שבע. השופט עדן הורה גם למורשעת לפצות את הקשישה ב-75 אלף שקלים. "על מתחם העונש ההולם לבטא את החומרה היתירה אשר יש בפגיעה באנשים מבוגרים, בניצול כוחה של הנאשמת לפגוע באישה בת 82 שנים המגיעה לתומה לביתה, ואת מידת הפגיעה שפגעה בה", כתב השופט עדן בגזר הדין.

על פי כתב האישום, עת הגיעה הקשישה אל כניסת בניין דירתה כאשר היא נושאת עימה את תיקה האישי, ניגשה אליה הנאשמת מאחור והחלה למשוך את התיק בחוזקה. מעוצמת המשיכה נפלה הקשישה ארצה, נחבטה ברצפה וקיבלה מכות ברגליה ובראשה. הקשישה המשיכה לאחוז את תיקה. הנאשמת מצידה, לא הרפתה והמשיכה למשוך בחוזקה את התיק, תוך שהיא גוררת את הקשישה מעט על הרצפה. בשלב מסוים, נקרעו רצועות התיק והנאשמת חטפה את התיק מהקשישה וברחה מהמקום.

הקשישה לא ציפתה להיפגע

על פי התסקיר, הנפגעת מבוגרת, רהוטה, עצמאית, עם רצון עז להמשיך בשגרת החיים. לפני הפגיעה התמודדה עם תהליך טבעי של התבגרות והזדקנות, ואירוע הפגיעה היווה מבחינתה טלטלה קשה וערער את בטחונה ואת יכולתה לתת אמון בסובבים. תוארו נסיבותיה האישיות והמשפחתיות של הנפגעת אשר עלתה ארצה לפני כ- 20 שנה, התאלמנה, ובשנים שקדמו לפגיעה בה עסקה בפעילות התנדבותית. הנפגעת תיארה כי הותקפה באמצע יום שגרתי בחזרתה מפעילות התנדבותית, בסמוך לכניסה לבניין מגוריה, כאשר השמש עדיין זורחת, ולא ציפתה כי היא עלולה להיפגע.

השופט עדן ציין בגזר הדין כי לנאשמת ניתנו אפשרויות רבות לבצע תהליכים טיפוליים שיקומיים. אלו כשלו כולם ואין כל מקום לבדיקת אפשרות הליך טיפולי נוסף. עוד ציין השופט כי קשת הענישה בעבירת השוד רחבה, וזאת, כמתבקש, בהתאם לנסיבות כל אירוע, אך המכנה המשותף לפסיקה הקשורה בעבירת השוד הוא החומרה בה בית המשפט רואה את העבירה. חומרה זו מקבלת ביטוי בפרט כאשר מדובר בעבירות המבוצעות כנגד חלשים וקשישים.

תקיפת קשישים – חומרה יתרה

"נסיבות אלו של ביצוע העבירה", כתב השופט עדן, "כלפי נפגעת עבירה בגיל 82 שנים, והתוצאות של הפגיעה שפגעה בה הנאשמת, כפי שמפורט לעיל, תוצאות אשר אותותיהן נמשכות, מחייבות מענה עונשי הולם, ועל המתחם לבטא את החומרה של נסיבות אלו. הנאשמת פגעה במתלוננת בכמה מישורים, בגופה, ברכושה, באמון אשר היא נותנת בסביבתה, ותוצאות המעשה הינן שינוי באורחות חייה של המתלוננת".

לדברי השופט עדן, על מתחם העונש ההולם "לבטא את החומרה היתירה אשר יש בפגיעה באנשים מבוגרים, בניצול כוחה של הנאשמת לפגוע באישה בת 82 שנים המגיעה לתומה לביתה, ואת מידת הפגיעה שפגעה בה".

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יואל עדן

____________________________________________________

עו"ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות