הוגש ערעור על זיכוי סוהר שהבריח טלפונים וסמים לכלא

לאחר שביהמ"ש זיכה את עלא עמראני מעבירות שוחד וקבע כי הודה לאחר שהופעלו עליו אמצעים פסולים, מבקשת הפרקליטות להרשיעו וטוענת: "לא נפל פגם בחקירתו"
דניאל בן חמו |
מדובר בזכות חוקתית. אילוסטרציה
אילוסטרציה

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון הודעת ערעור על זיכויו של עלא עמראני, סוהר בשירות בתי הסוהר, שהואשם בהברחת טלפונים סלולריים וסמים לאסירים בכלא "שקמה", תמורת שוחד. עמראני זוכה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, לאחר שנקבע כי במהלך חקירתו הופעלו אליו אמצעים פסולים ש"פגעו בכבודו ושללו ממנו את רצונו החופשי" ועל כן הודאתו נפסלה.

על פי כתב האישום, הנאשם עלא עמראני, הבריח במספר הזדמנויות שונות לאסירים בכלא "שקמה" באשקלון סמים וציוד קצה רט"ן, תמורת כספי שוחד בסך של אלפי שקלים, והכל בעת ששירת כסוהר בשירות בתי הסוהר והיה חלק ממערכת אכיפת החוק. כתב האישום ייחס לנאשם ארבעה אישומים בגין ביצוע עבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט ועוד.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, זיכה את הנאשם, לאחר שפסל את הודאתו וקבע כי "הופעלו עליו אמצעים פסולים שפגעו בכבודו ושללו ממנו את רצונו החופשי".

הפרקליטות: "לא נפל פגם בחקירה"

בערעור מבקשת הפרקליטות מבית המשפט העליון להרשיע את הנאשם בעבירות שיוחסו לו. בהודעת הערעור נטען, כי הנאשם "פעל מתוך רצון חופשי בכל מהלך חקירתו והחלטת בית המשפט המחוזי לפסול את הודאתו היא החלטה שגויה, שעומדת בסתירה להלכות הקיימות בדבר פסילת הודאות ועל כן יש להתערב בה".

עוד צוין, כי לאחר עיון מעמיק בתיעוד הקולי והחזותי של חקירות הנאשם, לא נפל כל פגם בחקירתו, החקירה "נוהלה כדת וכדין ובאופן מושכל בהתאם לצרכיה…אין בחקירה איומים, אין בה אמירות גזעניות ויש בה עמידה על זכויותיו של המשיב…", לשון הערעור.

בנוסף, נטען כי שגה בית המשפט המחוזי כאשר קבע כי ההודאה אינה זוכה לתמיכה ראייתית נוספת. בהתאם להודעת הערעור, "לא רק שההודאה בעלת משקל רב, בהיותה קוהרנטית, הגיונית, עקבית וסדורה, אלא שהיא אף נתמכת בראיות אובייקטיביות הכוללות, בין היתר, מארג מפליל של מחקרי תקשורת והעברת כספים בין המשיב וקרוביו לבין אסירים בכלא שקמה וגורמים מטעמם".

באתי לעזרת חבר: שוטרת נאשמת בסיוע לעבריין

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה השבוע לבית משפט השלום בתל-אביב יפו כתב אישום נגד נטע קוניו, בת 37, שוטרת באגף התנועה במחוז תל אביב במשטרה, המייחס לה ריבוי עבירות של מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט, פגיעה בפרטיות והפרת חובת סודיות, לאחר שהפיקה פרטים ממסוף המשטרה והעבירה אותם לחשוד בעבירות נשק.

על פי האישום, במסגרת תפקידה המשטרתי הייתה לנאשמת גישה למאגרי המידע המשטרתיים הממוחשבים, המכילים, בין היתר, מידע אישי על אודות אזרחים, ובכלל זה מידע בדבר חקירות פליליות מתנהלות, מידע על אודות בני משפחה, כתובות מגורים, מרשם בעלויות על כלי רכב וכיוצא באלה לנאשמת גישה למערכת הרישום הפלילית, המנוהלת במשטרה על פי חוק.

בחודש מרץ הכירה הנאשמת את י', בן 22 בעל רקע פלילי עשיר ובין השניים נרקם קשר אינטימי. חודשיים לפני ההיכרות התנהלה חקירה משטרתית – תחילה באופן סמוי – בגין חשד למעורבותו של י' ואחרים נוספים בעבירות זיוף וסחר שלא כדין בכלי נשק ובמסגרת החקירה הסמויה, שהפכה לימים לגלויה, בחודש אוגוסט נעצר י', יחד עם מעורבים נוספים.

על פי כתב האישום, הנאשמת נהגה לנצל את סמכויותיה המשטרתיות ולהפיק פרטים ממאגרי המידע המשטרתיים הממוחשבים שלא לצורך תפקידה, ולהעבירם לחשוד. בין היתר, הנאשמת הודיעה לחשוד על עצם קיומה של חקירה סמויה נגדו ונגד אחרים, בחשד לעבירות נשק שונות, וזאת לאחר שנחשפה לעובדה זו מעיון במאגרי המידע.

___________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות