אישיות מעולם הכדורגל נעצרה בחשד להונאה ולהלבנת הון

בתום חקירה סמויה של רשות המסים והמשטרה נעצרו 8 מעורבים, בהם אנשי עסקים, בחשד שהונו משקיעים במטבעות קריפטוגרפים וגרפו לכיסם מאות מיליוני שקלים
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

בעקבות חקירה סמויה שהתנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 בשיתוף יחידת יהלום מרשות המיסים, נעצרו הבוקר (יום ה') 8 חשודים ביניהם אנשי עסקים בחשד לביצוע עבירות הונאה מתחום המטבעות הקריפטוגרפים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים. בין העצורים אישיות מעולם הכדורגל. החשוד המרכזי בפרשה חשוד כי פרט לעבירות הונאה ביצע גם עבירות מין ומוסר. המשטרה צפויה לבקשת את הארכת מעצרם של כמה מהחשודים בהמשך היום.

לאחר חודשים ארוכים של חקירה מורכבת ומסועפת, הבוקר עם המעבר לחקירה גלויה, פשטו עשרות שוטרים מיחידת להב 433 על בתיהם ובתי העסק של 8 עצורים ומספר מעוכבים, במטרה לאסוף ראיות ולתפוס מוצגים הקשורים לחקירה.

על פי החשד, במהלך תקופה ממושכת, החשודים וביניהם איש עסקים מוכר, פעלו בצוותא באופן שיטתי, תוך ביצוע הונאה של משקיעים במספר מיזמים בתחום המטבעות הקריפטוגרפים.

השקעה כוזבת

החשודים כל אחד על פי חלקו, גרפו לכיסם עשרות מיליוני שקלים, תוך הצגת מצג שווא למשקיעים פוטנציאלים להשקיע במיזמים רווחיים לכאורה. החקירה עד כה העלתה חשדות לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות לפי פקודת מס הכנסה.

במהלך החקירה עלו חשדות נוספים נגד החשוד המרכזי כי ביצע לכאורה עבירות מין ומוסר.

החקירה רחבת ההיקף מנוהלת ע"י יאח"ה בלהב 433 ביחד עם רשות המיסים, הרשות לניירות ערך, בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) ופרקליטות מיסוי וכלכלה. החשודים הועברו לחקירה במשרדי להב 433 וככל שיידרש יובאו לדיון הארכת מעצר בבימ"ש השלום בראשל"צ.

רימה משקיעים במיליוני שקלים – ירצה 5 וחצי שנות מאסר

בשבוע שעבר נידון אילן אברמוב (54), שהורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות מרמה וזיוף במהלך פשיטת רגל, לעונש מאסר של כחמש וחצי שנים, מאסר על תנאי ופיצוי בסה"כ כמיליון וחצי שקלים למתלוננים.

במהלך חודש דצמבר 2019 הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד הנאשם המייחס לו תשעה אישומים של מרמה, גניבה, עבירות מס והלבנת הון ופשיטת רגל על עבירות שביצע בשנים 2015-2018. כשנה לאחר מכן, בעוד מתנהל מולו הליך פלילי, הוגש נגדו כתב אישום נוסף המתאר עבירות חדשות ונוספות אותן ביצע במהלך השנים 2019-2020 והוא נעצר עד לתום ההליכים נגדו.

על פי הכרעת הדין, הנאשם, אשר הציג עצמו לעיתים בשם "לוני אברהם", יצר קשרי חברות עם מספר אנשים על בסיס אמון שרכש לאחר שהציג עצמו בכזב כיוזם ומנהל פרויקטים ועסקאות שונות. הוא שכנע את המתלוננים, ובהם מי שהייתה בת זוגו ומקורבים אחרים, להשקיע באמצעותו את כספם באותם עסקאות ופרויקטים באופן שיניב להם תשואות גבוהות כביכול.

שופט המחוזי בירושלים, רם וינוגרד, ציין בגזר הדין כי אין חולק שהנזק שנגרם מביצוע העבירה הוא נזק ניכר ביותר. "אשר לסיבות שהביאו את הנאשם לביצוע העבירה, נראה שעניינן של אלה בתאוות בצע וברצון להגדיל את רווחיו הכלכליים, גם על רקע אורח החיים שניהל ובכלל זה תאוות ההימורים הבלתי נשלטת. הנאשם פעל בקור רוח ובמניפולטיביות כלפי נפגעי העבירה כולם, כשהוא מציג מצגי שווא שונים ומגוונים ומפיל אנשים תמימים ברשתו. הנאשם לא הונע ממצוקה כלכלית או ממניעים אחרים שיש בהם כדי לפעול לטובתו", כתב השופט בגזר הדין.

___________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות