כמה עולה כובע ליתום? תלוי את מי שואלים

האם יתכן פער בגובה המזונות שישלמו שני גברים שמרוויחים אותו דבר? עו"ד שי גבע, המתמחה בדיני משפחה, על הדרך שבה ביהמ"ש קובע את סכומי התשלומים לגרושים
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a9%d7%99-%d7%92%d7%91%d7%a2 |
אילוסטרציה envato

כמה עולה כובע ליתום? ביטוי ישן שהמסר שלו הוא "זה משתנה ממקרה למקרה בהתאם לנסיבות המקום, הזמן, היתום וחנות הכובעים" זה נכון גם כמעט לכל סכום כספי שפוסקים בתי משפט, וביתר שאת לתשלומי מזונות.

התפישה הרווחה בציבור היא ששופט לוקח נתונים מכניס אותם למשוואה או נוסחה שניתן לפתור אותה כמו בשיעורי האלגברה בתיכון, ומנפיק תוצאה אובייקטיבית ועקבית. למעשה, התמונה במציאות שונה מאד. כל החלטה וכל פסיקה תואמת את השקפת העולם וסט הערכים של כל שופט ושופטת.

אז אם חשבתם לדוגמא שכאשר באים לקבוע את גובה המזונות שיש לשלם יש איזו טבלה פשוטה שלוקחת את הכנסת הבעל, הכנסת האישה, מספר הילדים וזמני השהות ומוציאים מספר פשוט ואחיד לתשלום – תשכחו מזה. כל שופט ושופטת ואמות המידה שלהם. אין פסיקה קבועה! כל מקרה נבחן על פי נסיבותיו האישיות.

עו"ד שי גבע

כל מקרה בפני עצמו

מזה כעשור אני מייצג בתיקי משפחה מכל הסוגים והמינים ולא אחת, נתקלתי בפסיקות שונות ומשונות בשלל תיקים, כולל מקרים של תיקי מזונות בהם הנתונים הכלכליים זהים לחלוטין (אחד לאחד) ואילו התשלום החודשי שנפסק כדמי מזונות היה שונה במידה ניכרת.

כך, למשל, בתיק אחד בו ייצגתי אישה, מורה במקצועה אשר משתכרת בשכר של 9,000 שקלים בחודש ומתגוררת בדירה שכורה ברעננה. האיש עובד הייטק ומשכורתו 30 שקלים ולזוג ילד אחד בן 3. נוכח זמני השהות של פעמיים בשבוע וכל סופ"ש שני נפסקו לאיש ע"י ביהמ"ש בפתח תקווה, תשלומי מזונות בסך 1,600 שקלים לחודש בתוספת 30% מדור, 500 ₪ אחזקת מדור ומחציות כמובן (אלה הם התשלומים הנוספים כמו חוגים, טיפולים וכו').

באופן מקרי, הגיע אלי לייצוג גבר שהוא קולגה מאותו הצוות של הגבר במקרה שבדוגמא שלעיל, עובד בחברת ההייטק, מרוויח 30 אלף שקלים. האישה מורה במקצועה אשר משתכרת בשכר של 8,500 שקלים ומתגוררת בדירה שכורה בבאר שבע עם בתם המשותפת בת ה-4.

נוכח זמני השהות של פעמיים בשבוע וכל סופ"ש שני נפסקו לאיש תשלומי מזונות בסך 1,300 שקלים לחודש בתוספת מחציות כמובן (אלה הם התשלומים הנוספים כמו חוגים, טיפולים וכו'), ללא מדור וללא אחזקת מדור.

האומנם?

מדובר בשני גברים עם נתונים זהים לחלוטין ובכל זאת בית המשפט בבאר שבע פסק סכום נמוך משמעותית מהסכום שנפסק בבית המשפט בפתח תקווה- מדובר בפער של מאות שקלים בחודש בגובה התשלום החודשי המוטל על הגבר. דהיינו, לא ניתן להשוות את סכום המזונות שנפסק לאחד אל מול רעהו.

היות שזה המצב, ממש לא מספיק שהנתונים לצדכם – אתם צריכים גם בא-כוח מיומן שמכיר את המערכת, מכיר את השופטות והשופטים ויודע את נטייתם ופסיקותיהם, ולפי זה לנהל את התיק בכדי להשיג תוצאה מיטבית.

לאתר עו"ד שי גבע – לחצו כאן.


עו"ד שי גבע

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות