העבודה החדשה של הנאשם בתקיפת קשיש? מטפל סיעודי

ביהמ"ש בנתניה הביע תמיהה כיצד הועסק תושב השרון בטיפול בקשישים לאחר שהואשם וגם הורשע בתקיפת אדם בן 84 בעת שעבד ב"מגה בעיר"
רונן לוי |
ארכיון, צילום: מתיאס זומר

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר שנת מאסר לנאשם בתקיפת זקן הגורמת חבלה, השופט אבנון שהורה לנאשם גם לשלם 2,000 שקלים פיצוי למתלונן, ציין את המסוכנות הנשקפת מהנאשם, והביע תמיהה שלאחר האירוע, הועסק הנאשם בטיפול בקשישים והפנה לגורמים הרלוונטיים לבדוק כיצד יתכן הדבר. "בית המשפט הבהיר כי הדבר טורד את מנוחתו, ומהווה לכאורה סיכון של ממש כלפי אוכלוסייה חסרת ישע", לשון גזר הדין.

על פי כתב האישום עבד הנאשם, תושב השרון, בן 49, במרכול "מגה בעיר" בנתניה. באחד הימים הגיע למרכול המתלונן, בן 84. כשיצא המתלונן מהמרכול פגש בו הנאשם והציע לו בקבוקים למיחזור. המתלונן השיב לנאשם כי איננו מבין עברית, והמשיך בדרכו. בתגובה קילל הנאשם את המתלונן, דחף אותו בגבו, באזור עורפו, הפילו לקרקע ועזב את המקום.

כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו למתלונן חבלות בדמות שטף דם בקרקפת לרבות עפעף עליון, ושפשוף במצח. בגזר הדין קבע השופט אבנון כי מי שתוקף זקן ומסב לו חבלות של ממש, ראוי לעונש מוחשי וכבד יותר מזה שהיה נכון להשית עליו בגין עבירה דומה שבוצעה כלפי קורבן שאיננו זקן.

"סכנה לחסרי הישע"

"שיקולי ההחמרה בעונש", כתב השופט אבנון, "המגולמים בראש ובראשונה בעיקרון ההלימה וכן בצורך להרתיע, למען יראו וייראו, מקורם בשניים: ראשית, בשל פער הכוחות בין התוקף לקורבנו, נפגע "זקן" הוא לרוב חלש פיזית מתוקפו במידה ניכרת, וקשה לו להתמודד ולהגן על עצמו. שנית, פוטנציאל הנזק אצל אנשים מבוגרים גבוה יותר מאשר אצל צעירים".

השופט אבנון הוסיף: "האירוע עליו נותן הנאשם את הדין איננו מתוכנן, קצר מועד, מבלי שנעשה שימוש כלשהו בחפצים, ומבלי הנאשם נקט אלימות חוזרת. האירוע התמצה בדחיפת המתלונן בגבו והפלתו לארץ. הנסיבות – ענין של מה בכך, ללא הסבר של ממש. החבלה – בעוצמה בינונית, כעולה מכתב האישום ומהתמונות שהוגשו. ברי כי דווקא פוטנציאל הנזק משמעותי. בגילו המתקדם של המתלונן 84, דחיפה שהפילה אותו לארץ עלולה הייתה להסב לו נזק כבד מזה שנגרם לו בפועל".

בסוף גזר הדין הופתע בית המשפט מכך שמהתסקיר האחרון עלה כי הנאשם עובד כיום בטיפול בקשישים. "בית המשפט הבהיר כי הדבר טורד את מנוחתו, ומהווה לכאורה סיכון של ממש כלפי אוכלוסייה חסרת ישע. משכך הורה לבדוק הכיצד הדבר התאפשר, לנוכח עברו הפלילי של הנאשם, והתיק דנן, והנחה להעביר העתק גזר הדין למשטרת ישראל, למשרד הבריאות ולמשרד העבודה והרווחה", סיכם השופט אבנון.

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

_______________________________________________________

עו"ד קימברלי אלון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות