תביעה נגד רדיו גלי ישראל: "השתמשו בצילום שלי ללא רשותי"

דוד ועקנין, צלם סטילס עצמאי, תובע את גוף התקשורת ודורש צילום של 85 אלף שקל על שימוש בתמונה של יעקב אחימאיר שצילם מבלי לשלם לו עבורה וללא מתן קרדיט
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בבית שמש הוגשה תביעה על ידי הצלם דוד ועקנין, נגד רדיו גלי ישראל, בסך 85 אלף שקלים, בגין קניין רוחני, לאחר שאלה השתמשו בפייסבוק בתמונה שצילם בה את יעקב אחימאיר מבלי לשלם לו עבורה. רדיו גלי ישראל לא הגישו עדיין כתב הגנה.

על פי התביעה, ועקנין הינו צלם עצמאי המתמחה בצילום עיתונות, דוקומנטרי ועוד, בעל ניסיון וותק של מעל 15 שנים כצלם מקצועי, המעניק את שירותיו למגוון כלי תקשורת, וכן ללקוחות עסקים פרטיים. לטענת התובע, רדיו גלי ישראל, העתיקה, העמידה לרשות הציבור ועשתה שימוש בצילום מקורי שצילם התובע בדף הפייסבוק המסחרי שלה, ללא רשות ועקנין, בעל זכויות היוצרים בצילום ובלא מתן קרדיט, וזאת במסגרת פרסום תוכנת הרדיו של השדרן שרון גל.

להגן על הזכות הקניינית

הפרסום המפר זכה ללמעלה מ-1,800 לייקים, למעלה מ-300 תגובות ולמעלה מ-500 שיתופים ברשת החברתית פייסבוק. עם גילוי מעשה ההפרה בצילום המקורי, פנה התובע לנתבעת במכתב התראה בניסיון להביא לסיום הסכסוך מחוץ לכותלי בית המשפט. משלא השיבה, נטען עוד, פנה כעבור שבוע במכתב תזכורת לרדיו גלי ישראל ועד לזמן הגשת התביעה לטענתו רדיו גלי ישראל לא השיבה למכתביו ולכן בנסיבות אלו נאלץ התובע, בלית ברירה, לפנות לבית המשפט הנכבד על מנת להגן על זכויותיו בקניינו.

"מעשי הנתבעת", נכתב בתביעה שהוגשה לבית המשפט, "מהווים מגוון עוולות אזרחיות כלפי התובע. בין השאר מפרה הנתבעת את זכויות היוצרים של התובע, מפרה את הזכויות המוסריות של התובע, מתרשלת, עושה עושר שלא במשפט, פוגעת במוניטין של התובע ובזכות הקניין שלו אשר הוכרה כזכות חוקתית על חוקית".

עוד נכתב בתביעה כי "הצילום המקורי הועתק, הועמד לרשות הציבור ונעשה בו שימוש לצרכיה של הנתבעת באתר האינטרנט שלה, בלא הרשאה ובלא מתן קרדיט -המדובר הן בהפרה של הזכויות הכלכליות של התובע והן בהפרה של הזכויות המוסריות של התובע. מעשי ההפרה של הנתבעת גרמו לנזקים ממוניים לתובע. הנזקים נגרמו בין היתר מאחר ומהתובע נמנעה הכנסה בגין מכירת רישיון שימוש בתצלומים והן מאחר וקרדיט על צילום מהווה את כרטיס הביקור של הצלם והנתבעת לא נתנה קרדיט לתובע ולפיכך נפגע המוניטין שלו ויכולתו לייצר הכנסה נוספת מיצירותיו".

_____________________________________________________________________

עו"ד יובל אור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות