אושר בטרומית: קנס כספי על השחתת מודעות על רקע מגדר

במהלך דיון סוער בכנסת אמרה ח"כ מלינובסקי מישראל ביתנו לח"כ גפני מיהדות התורה "אתם רוצים מדינת טאליבן". גפני השיב: "אנחנו לא מכבדים נשים? את אנטישמית"
רונן לוי |
הדרת נשים
יחיו יחדיו בשלום? צילום ארכיון: פלאש 90

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין – השחתת מודעות על רקע מגדר, של חברי הכנסת יוליה מלינובסקי, יבגני סובה ואלכס קושניר. בהצבעה שמית תמכו בהצעה 49 חברי כנסת מול 33 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הכנסת. מוצע לקבוע כי במקרים שבהם מתבצעת השחתת מודעה או קלקול של שטר מטבע על רקע מגדרי ניתן יהיה להטיל בנוסף לעונש המאסר גם עונש של הקנס המנוי בחוק העיקרי, בסכום של 29,200 שקלים חדשים. בטרם אושרה הצעת החוק ניצת ויכוח סוער בין ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו לבין ח"כ משה גפני מיהדות התורה. "אתם רוצים לבנות פה מדינת טאליבן, כמו באפגניסטן", אמרה מלינובסקי. ח"כ גפני השיב: "יש מפלגה בכנסת שהמטרה שלה היא אחת – לא לאפשר לחרדים לחיות פה. אנחנו לא מכבדים נשים? אתם אנטישמיים".

בדברי ההסבר להצעת החוק נטען, כי השחתת תמונות נשים במרחב הציבורי היא מעשה אלים שמטרתו להעלים נשים, ולבטל את קולן ואת השפעתן. בבסיסו, המעשה מתייחס לנשים כאל מפגע ואובייקטים מיניים שצריך להסתיר. ההדרה וההסתרה של נשים והניסיון ליצור מרחבים 'סטריליים' מנשים היא משפילה, פוגענית ורוויה בשנאת נשים.

ח"כ יולי מלינובסקי בכנסת, השבוע. צילום: פלאש 90

עוד צוין בהצעה, כי הדרת הנשים הגיעה גם למערכת הבחירות האחרונה שבמהלכה היו מקרים מרובים של השחתת שלטי חוצות של מועמדות שהשתתפו בבחירות. "ביטויים אלו מהווים פגיעה בזכות הבסיסית של נשים להיבחר, כמו גם בזכות – של נשים וגברים – לבחור, בטוהר הבחירות ובשוויון", נכתב בהצעת החוק.

ישראל ביתנו נגד יהדות התורה

"לאחרונה", נכתב עוד, "מתרחבת תופעה של השחתת מודעות ברחבי המדינה בהן מופיעות דמויות נשיות. משחיתי המודעות משחירים ומטשטשים את הדמויות הנשיות המופיעות במודעות, אך אינם פוגעים בדמויות גבריות. התופעה מתרחשת גם ביחס לדמויות נשיות על שטרות כסף ומסמכים רשמיים – ומטרתה היא להדיר נשים מהמרחב הציבורי".

ח"כ משה גפני בכנסת. צילום: פלאש 90

במהלך הדיון הסוער בכנסת, התפתחו חילופי דברים בין ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו לבין ח"כ משה גפני מיהדות התורה. ח"כ מלינובסקי אמרה במהלך הדיון כי "כנראה שמה שמעניין אתכם זה לבנות פה מדינת טאליבן כי מה שהטאליבן עשה דבר ראשון כשהשתלט על אפגניסטן זה להשחית דמויות נשים במרחב הציבורי".

בתגובה השיב ח"כ גפני: "יש מפלגה בכנסת שהמטרה שלה היא אחת – לא לאפשר לחרדים לחיות פה, מה זה השחתה על רקע מגדר? אין השחתות של כל מיני מודעות וכל מיני דברים שלא קשורים לעניין המגדר? כל החוקים שלהם זה נגד החרדים. אנחנו לא מכבדים נשים? איזו בושה זאת שעולה פה אנטישמית כזו, אנחנו טאליבן? זאת מפלגה אנטישמית, את אנטישמית".
___________________________________________________________________________

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות