בכיר ברשות האוכלוסין חשוד בקבלת שוחד מיני

העובד נעצר בחשד שהתנה מתן אשרות שהייה למהגרי עבודה בקיום יחסי מין עמו. במקרה אחר נעצר שוטר מטמרה בחשד שהדליף מידע מחקירות בתמורה לטובות הנאה
אייל חן |
אילוסטרציה envato

שני מקרים של אנשי אכיפת חוק, החשודים בעבירות פליליות חמורות, נחשפו במהלך היממה האחרונה: במקרה אחד נעצר עובד ציבור בכיר מרשות האוכלוסין וההגירה בחשד לקבלת שוחד מיני בתמורה להנפקת אשרות שהייה בארץ ובמקרה אחר הוארך מעצרו של שוטר החשוד בסגירת תיקים לחשודים וסיפר פרטי חקירה לחשודים או לקרוביהם בתמורה לשוחד כספי.

בחודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה, במהלכה הצטברו חומרי חקירה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית, אודות עובד ציבור מרשות האוכלוסין וההגירה באזור מרכז, בחשד כי הנפיק אשרות שהייה בארץ לעובדת זרה במספר מועדים ולתקופות שונות, בתמורה לשוחד מיני שקיבל ממנה לכאורה.

החשוד, אשר במסגרת תפקידו אחראי בין היתר על ראיונות למבקשי מקלט ועל אשרות שהייה בישראל למהגרי עבודה, ניצל את תפקידו ומעמדו לסיפוק יצריו, תוך פגיעה באוכלוסייה חלשה ובסדרי שלטון. כעת עם המעבר לחקירה גלויה, החשוד תושב מרכז הארץ בשנות ה-40 לחייו נעצר לחקירה בחשד להפרת אמונים בתאגיד, לקיחת שוחד וקבלת דבר במרמה.

בהמשך עוכבה לחקירה הנתינה הזרה בחשד למתן שוחד לעובד ציבור. במהלך החיפושים בביתם של החשודים נתפסו מסמכים ומוצגים לצורכי חקירה. אתמול הוארך מעצרו בשישה ימים.

חשף סודות חקירה

במקרה נוסף, בית משפט השלום בנצרת האריך בשישה ימים את מעצרו של רס"ב סהיר סוויד, שוטר מתחנת טמרה החשוד בעבירות של לקיחת שוחד, שיבוש מהלכי משפט, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים. סוויד נעצר יחד עם מספר אזרחים, בידי המחלקה לחקירות שוטרים בחשד כי הוא סגר תיקים לחשודים וכן העביר פרטי חקירה לחשודים או לקרוביהם בתמורה לשוחד כספי.

בדיון בבית המשפט ציינו נציגי מח"ש כי הפרשייה שנחקרת כבר מספר חודשים, היא פרשייה מסועפת עם עשרות מעורבים. והחשדות המיוחסים לו חמורים וקיים חשש גדול מאוד לשיבוש החקירה. לחשוד מיוחסות גם עבירות כלכליות, בהן חשד להלבנת הון.

השופטת מנאל חליחל-דיאב, שהאריכה את מעצר השוטר בשישה ימים ציינה כי קיימת בתיק תשתית ראייתית הקושרת את החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו, זאת גדי לאפשר לחוקרי מח"ש לסיים את החקירה ללא הפרעה. פרט לשוטר בית המשפט האריך ביממה אחת את מעצרם של שישה אזרחים שלפי החשד שילמו שוחד כספי לחוקר המשטרה.

___________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מנאל חליחל-דיאב

___________________________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות