האלימות כלפי הצוות הרפואי בלניאדו: כתב אישום נגד התוקף

תושב נתניה נאשם כי היכה בתחילת השבוע את העובדים בחדר המיון בביה"ח משום שלטענתו לא טיפלו כראוי בחברו. במקרה אחר, הועמד לדין תושב ר"ג שתקף צוות מד"א
רונן לוי |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

לאחר הליך מזורז הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד תושב נתניה בן 38, שהתפרע ותקף צוותי רפואה שלשום בחדר מיון בביה"ח לניאדו. כתב האישום מיחס לו תקיפת עובד ציבור, ניסיון תקיפה עובד חירום, איומים, היזק לרכוש במזיד והתנהגות פרועה במקום ציבורי. במקרה אחר, הוגש כתב אישום נגד תושב ר"ג שתקף צוות מד"א.

על פי כתב האישום, הנאשם הגיע כמלווה של אחר על מנת לקבל טיפול רפואי בחדר המיון בביה"ח לניאדו והנאשם דרש כי רופא יטפל בחברו באופן מידי אך הוסבר לו ע"י האחיות התהליך שצריך להתבצע קודם לכן. בחלוף דקות ספורות שב הנאשם לדלפק. צעק לעבר צוות האחיות והכל תוך שדופק עם ידו על הדלפק ומקללן "יא בנות זונות יה שרמוטות, אני אזיין את כולכם, אני רוצה רופא עכשיו".

בהמשך לכך ומשהובהר לו על ידי האחות, שוב, אודות התהליך הנדרש לצורך קבלת הטיפול, ונוכח אי שביעות רצון הנאשם מכך. החל צועק ומקלל אותן תוך שאומר לאחות "אני אזיין אותך אני אהרוג את כולם, אני אהרוס את המיון" כאשר בשלב מסוים נטל את אחד ממסכי המחשב שעל הדלפק והשליכו בחוזקה על הרצפה.

איומים לעיני המצלמות

מיד לאחר מכן, תואר בכתב האישום, ועם הגעה המאבטח למקום ותוך כדי בירור שערך עם צוות האחיות, ניגש לפתע הנאשם ופנה אל האחות אסתר אשר בפניה שב ודרש טיפול וזאת תוך שאומר לה "אני אבוא אלייך הביתה, אני אזיין את בעלך ואבוא עלייך", לאור זאת ומשביקש המאבטח להרחיקו מהאחות תוך ששם ידו לחצוץ, הכה אותו הנאשם בידו, נצמד אליו והחל צועק לעברו "אל תגע בי".

לאחר שהורחק הנאשם על ידי אחר, שב הנאשם בריצה מהירה לכיוון דלפק האחיות, נטל שלט פלסטיק שהיה מונח על הרצפה בסמוך והשליכו לעבר צוות האחיות אך לא פגע בהן. מיד לאחר מכן הורחק הנאשם על ידי המאבטח במקום ותקף את מאבטחי בית החולים שניסו להרגיעו.

כאמור, נגד הנאשם הוגש כתב אישום בגין תקיפת עובד ציבור, ניסיון תקיפה עובד חירום, איומים, היזק לרכוש במזיד והתנהגות פרועה במקום ציבורי ובבקשה למעצר עד תום ההליכים הודגש כי: "המעשים המיוחסים לנאשם, מלמדים על מסוכנות לציבור ככלל והן על מסוכנות ספציפית לשלומם וביטחונם של המתלוננים בפרט, לאור אמרותיו השונות ומעשיו בפועל, אשר יש בהן פן מאיים מן הרף הגבוה. מסוכנותו מתעצמת נוכח מעשיו חסרי הרסן אשר הופנו כלפי צוות רפואי, מעשה בריוני ובלתי נסבל הראוי לכל גינוי והוקעה".

אלימות כלפי אנשי מד"א

במקרה אחר המשטרה עצרה במהלך סוף השבוע ביפו, תושב ר"ג לאחר שתקף באלימות קשה חובש מד"א שהגיע לטפל בו וכעת הוגש נגדו כתב אישום. המשטרה פתחה בסוף השבוע בחקירה עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר תקיפה אלימה שבוצעה ע"י לקוח בבית קפה בעיר, כלפי חובש מד"א אשר הוזעק לטפל בו.

במהלך הטיפול של החובש החל הלקוח לתקוף אותו במהלומות ואגרופים לעבר פניו אשר היו מוגנות בקסדה. שוטרי תחנת יפו שהגיעו למקום מייד עם קבלת הדיווח השתלטו על התוקף – תושב ר"ג בשנות ה-40 לחייו ועצרו אותו לחקירה בסיומה נכלא. בית משפט השלום הורה על שחרורו של החשוד בתנאים מגבילים. המשטרה ערערה על ההחלטה, שנותרה על כנה גם בהחלטת המחוזי. כעת בהתאם לממצאי החקירה הגישה התביעה המשטרתית לבית המשפט כתב אישום נגד החשוד בגין מעשיו.

_________________________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות