מבצע "אושן": סוכן סמוי הפליל עשרות סוחרי נשק

בניסיון להתמודד עם הפשיעה בחברה הערבית גוייס עבריין שרכש במשך שנה 53 כלי נשק, 2 מטעני חבלה ואפילו מאג. השר לביטחון הפנים: "אנחנו מייבשים את הביצה"
רונן לוי |
הנשקים שנתפסו במהלך המבצע. צילום: דוברות המשטרה

בתום שנה של הפעלת סוכן בתוך המגזר הערבי, הופללו 65 סוחרי אמל״ח מהכבדים בישראל, זאת במסגרת מבצע "אושן", ככל הנראה, הגדול ביותר שהיה אי פעם במשטרה בישראל. שלל הפעילות הסמויה, שהפכה הבוקר (יום ג') לגלויה, הניבה גם תפיסה של 40 רובים, 13 אקדחים, שני מקלעים ושני מטעני חבלה עם מערכת הפעלה סלולרית מוכנים להפעלה. הסוכן, שהינו עבריין שחצה את הקווים, פעל תחת כיסוי של חייל בארגון פשע שמספק נשק ל״בוסים״ הגדולים. השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, התייחס למבצע ואמר: "הגדרנו את ההתמודדות עם הפשיעה והאמל״ח ברחוב הערבי כיעד עיקרי ולאומי. תוצאות המבצע הלילה הם פרי לעמל רב שהושקע. נחישות, יצירתיות והתמדה, זאת הדרך הנכונה לייבש את הביצה – ואנחנו מייבשים אותה".

הבוקר (יום ג') פשטו 1,600 שוטרים, לוחמי מג"ב וכוחות מיוחדים על בתיהם של החשודים בצפון הארץ ומרכזה. הפעילות הסמויה, שבוצעה ע"י היחידה המרכזית של מחוז צפון, הביאה להיקף המעצרים הגדול ביותר של סוחרי נשק מאז קום המדינה. שלב המעצרים התבצע הודות לסוכן סמוי שהופעל במשך כשנה על ידי המשטרה והוא שהוביל להפללת הסוחרים.

מטעני חבלה, רובי סער ומא"ג

הסוכן, שגויס באוגוסט 2020 על ידי היחידה המרכזית של משטרת מחוז צפון מתוך העולם העברייני, החל לפעול כבר בנובמבר 2020 ורכש במשך השנה האחרונה ב- 48 עיסקאות שונות- 53 כלי נשק תיקניים, 2 מטעני חבלה עם מערכת סלולארית מוכנים להפעלה ותחמושת רבה. כלי הנשק שנרכשו הם 1 מקלע מסוג מאג, 25 רובי סער m16 תיקניים, 7 רובי סער קלצניקוב, 13 אקדחים שונים מתוצרת גלוק, FN CZ, Sig sauer.

מדובר ב-65 חשודים מ-25 ישובים: תושבי טמרה, נצרת, כפר עילוט, יפיע, כאבול – שם נעצרו אב ושלושת בניו שפתחו עסק משפחתי לסחר בנשק בלתי חוקי, שפרעם, כפר סאג'ור, דלית אל כרמל, עוספיה, אום אל פחם, זלעפה, מעלה עירון, טמרה, בוסמת טבעון, כפר איבטין, פורדיס, כפר ירכא, כפר יאסיף, קלנסואה, טייבה וכפרים במזרח ירושלים – נעצרו היום על ידי כוחות משטרה גדולים ביניהם כוחות מיוחדים ולוחמי משמר הגבול, בפשיטות בישובים בצפון הארץ ומרכזה.

המשטרה: פועלים גם במישור הכלכלי

במשטרה סיפרו כי הם נלחמים באלימות והפשיעה בחברה הערבית בכל האמצעים. "מעבר לפעילות בפן הפלילי כמו שאתם רואים כאן", אמרו, "אנו תוקפים אותם גם בפן הכלכלי, הרישוי, הבריאותי והתברואתי תוך שיתוף פעולה עם כל גופי אכיפת החוק במדינה. זו מלחמה של ממש על עתיד החיים היום יומיים של כל אזרחי המדינה וביטחונם האישי, זו מלחמה כנגד חדירת השפעת גורמים עבריינים על הרשויות המקומיות המנסים ומצליחים לשים יד על כספי הציבור, זו מלחמה כנגד סחיטה של בעלי עסקים במגזר הפרטי".

"יש פה ארגונים", אמרו עוד במשטרה, "שמנסים לקחת נתח מחלק משמעותי של הפעילות הכלכלית במדינה, ציבורית ופרטית. זה מסתכם בסכומי כסף עצומים ואם לא נמשיך ונפעל לחסל אותם הם ילכו ויתחזקו. אסור שהפשע ישתלם – וחייבים להמשיך לפעול ביתר עוצמה ולהגביר את הלחץ על העבריינים".

__________________________________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות