הירי לעבר ביתו של ניצב חכרוש – שכנו עורך הדין נעצר

בתום חקירה של ימ"ר צפון והשב"כ הותר לפרסום כי עו"ד מכפר כנא, שכנו של קצין המשטרה הבכיר, צפוי לעמוד לדין ביחד עם חשוד נוסף, תושב חיפה
אייל חן |
ניצב ג'מאל חכרוש. צילום: פלאש 90

הותר לפרסום כי לאחר חודשיים של חקירה מאומצת של ימ"ר צפון ושירות הבטחון הכללי, פרקליטות מחוז צפון הגישה הצהרת תובע כנגד שני חשודים האחד תושב כנא בן 33 והשני תושב חיפה בן 21 בחשד כי ביצעו ירי אל עבר ביתו של ניצב ג'מאל חכרוש בכפר כנא לפני כחודשיים. אחד משני העצורים – עו"ד ושכן של הקצין.

חכרוש, הניצב הערבי-ישראלי המוסלמי הראשון במשטרת ישראל, עומד בראש המנהלת לשיפור שירותי המשטרה ביישובים הערביים. בתקופה האחרונה מתמודד חכרוש עם הפשיעה הגוברת ברחוב הערבי והניסיונות למגרה, זאת לצד איומים כלפיו שהגיעו עד כדי ירי לעבר ביתו.

כעת, נעצרו שני החשודים בחשד שהם אלו שביצעו את הירי אל עבר ביתו של הקצין הבכיר. מהחקירה עלה כי החשודים הגיעו בליל ה-10 לספטמבר לביתו של ניצב חכרוש ברכב של החשוד מחיפה כאשר החשוד השני תושב כנא יצא מהרכב כשהוא רעול פנים ופתח בירי מנשק אוטומטי אל עבר שער החניון של הבית וגרם לו נזק.

חוקרי הימ"ר והשב״כ ביצעו שורה ארוכה של פעילות מודיעיניות ומבצעיות אשר הביאו לזיהוי החשודים ולמעצרם תוך זמן קצר על ידי ימ״ר צפון, השב״כ ולוחמי מג״ב : האחד נעצר בביתו והשני כשחזר ארצה מחופשה.

לא על רקע לאומני

לאור ממצאי החקירה שהצביעו כי הירי לא בוצע על רקע לאומני שב״כ סיים את חלקו בחקירה והחקירה המשיכה בניהולה של משטרת ישראל.

חומרי החקירה שגובשו על ידי משטרת ישראל הועברו לפרקליטות מחוז צפון שהגישה היום הצהרת תובע כנגד החשודים ובהתאם לבקשת המשטרה בית משפט השלום בנצרת האריך את מעצר החשודים עד ליום חמישי.

משטרת ישראל רואה בחומרה שימוש בירי ואלימות כאמצעי להפעלת טרור ופחד כנגד אזרחים ועושה הכל כדי להביא את האשמים לדין. כאשר טרור זה מופעל כנגד משרתי מערכת אכיפת החוק, סמלי שלטון ונבחרי ציבור – הדבר מסכן לא רק את חיי המאוימים וסביבתם אלא את שלטון החוק כולו. כל פגיעה או ניסיון פגיעה בסמלי שלטון ומדינה יזכו לתגובה מהירה וחמורה מכלל גורמי הביטחון.

אזהרה: אל תצטלמו עם M-16 ביד!

אתמול (יום א') הגישה פרקליטות מחוז מרכז לביהמ"ש שני כתבי אישום בגין עבירות נשיאת נשק ואביזר נשק, כנגד נאשמים אשר נהגו לתעד עצמם בתמונות כשהם אוחזים בנשק ומכוונים אותו לעבר אנשים נוספים ולאחר מכן לשלוח את התמונות באמצעות אפליקציית וואטסאפ.

כתב האישום הראשון הוגש לביהמ"ש המחוזי מרכז נגד תושב טייבה, איהאם חאג' יחיא, בן 22. על פי המתואר בכתב האישום, הנאשם הצטייד ברובה סער מסוג M-16 כשהוא טעון במחסנית מבלי שהחזיק ברישיון להחזקת נשק כנדרש בחוק. הנאשם ואדם נוסף הצטלמו באמצעות טלפון סלולארי כשהם נושאים בידם את רובה ה M16 וכשהם עטויים בכפפות על ידיהם. בגין האמור, מואשם חאג' יחיא בעבירה של נשיאת נשק ואביזר נשק.

הצטיידו בנשקים

כתב אישום נוסף, הוגש גם הוא לבית המשפט המחוזי מרכז בשבתו כבית משפט לנוער, כנגד שני קטינים. על פי כתב האישום, אחד הקטינים הצטייד ברובה סער מסוג M-16 טעון במחסנית. שני הקטינים צילמו עצמם כשהם נושאים בידם את הרובה, עוטים כפפות, ומכוונים אותו אחד לעבר השני כשהוא טעון. לאחר מכן שלח הקטין לקטין השני את התמונות באמצעות יישומון וואטסאפ.

באופן זה, טוענים נציגי המדינה, פעל הקטין במספר הזדמנויות שונות כשהוא מצטייד בסוגים שונים של כלי נשק, מצטלם עם אנשים כשהם נושאים את הרובה ומכוונים אותו זה לעברו של זה ולאחר מכן שולחים האחד לשני את התמונות באמצעות היישומון. בגין האמור, מואשמים שני הקטינים בעבירות של נשיאת נשק ואביזר נשק. נוסף על האמור, אחד הקטינים נאשם גם בעבירה של ניסיון עסקה בנשק.

___________________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות