כמה חודשי מאסר שווה שואב אבק דייסון?

תושב הדרום, כבן 50, שהורשע ע"פ הודאתו בפריצה ובגניבת המכשיר החשמלי, ירצה 9 חודשי מאסר, קנס בגובה 3,000 שקלים ופיצוי למתלונן בסכום של 1,800 שקלים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

כמה חודשי מאסר שווה שואב אבק דייסון? תושב הדרום שהורשע, על פי הודאתו, בעובדות כתב האישום המתוקן בעבירה של פריצה לבנין שאינו דירה וביצוע גניבה, נידון על ידי השופטת ענת חולתא מבית המשפט השלום בבאר שבע לתשעה חודשי מאסר בפועל כולל הפעלת עונש מאסר על תנאי, הפעלת התחייבות על 3,000 שקלים ועוד פיצוי לבעלים של שואב האבק בסך 1,800 שקל.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן בשעות הצהריים בחודש מרץ השנה, נכנס הנאשם לגינה והתפרץ למחסן של בית בעיר באר שבע השייך למתלונן, בכך שפתח את דלת המחסן שהייתה סגורה אך לא נעולה וגנב מתוך המחסן שואב דייסון V10 בשווי 1,800 שקלים.

התביעה ציינה כי עברו הפלילי של הנאשם מכביד, וכולל 25 הרשעות קודמות בעבירות רכוש, סמים ואלימות בגינן ריצה מאסרים ממושכים. את העבירה בתיק זה הנאשם ביצע פחות משבועיים ממועד שחרורו מהמאסר האחרון.

הפרקליטות: "שב וחוזר לפשע"

נטען, כי התנהלותו של הנאשם מלמדת על כך שמדובר ברצידיוויסט, אשר מורא החוק לא חל עליו ומכאן הצורך הממשי לנקוט כלפיו בענישה מרתיעה בדמות מאסר ממושך בפועל. התביעה עתרה להשית על הנאשם עונש מאסר בחלקו העליון של המתחם, להפעיל את המאסר המותנה במצטבר, להפעיל את ההתחייבות ולהשית מאסרים מותנים מרתיעים, קנס ופיצוי למתלונן.

מנגד, הסנגור טען כי מדובר באדם בן 50, שכתוצאה מילדות לא פשוטה, החל מגיל 17 החל להסתבך בפלילים והתמכר לסמים. נטען כי העבירות לא בוצעו על רקע רצונו להתעשר, אלא לצרכי הישרדות, כלשון הסנגור. נטען כי יש לבחון את הנאשם בעיניים רחמניות ועתר להפעיל את המאסר המותנה העומד לחובת הנאשם בחפיפה חלקית.

השופטת חולתא ציינה אומנם כי לזכות הנאשם יש לקחת בחשבון, כי הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה בכתב האישום המתוקן, נטל אחריות על מעשיו וכן חסך זמן שיפוטי יקר אולם לחובתו יש לקחת בחשבון את עברו הפלילי המכביד, את העובדה שביצע את העבירות המיוחסות לו בתקופת התנאי.

לשקול את פוטנציאל הנזק

"אין במקרה שבפניי שיקולי שיקום המצדיקים להתחשב בעונשו של הנאשם", נימקה השופטת את גזר הדין. "במכלול הנסיבות ובשים לב לצורך הברור הקיים במקרה זה בהתרעת היחיד. ביצוע העבירה לא היה כרוך בגרימת נזק למחסן או לרכוש אחר ופרט לרכוש שנגנב, ולא הוחזר, לא נגרם נזק מוחשי כתוצאה מן העבירה. כאמור, כאשר מדובר בהתפרצות למחסן בחצר של בית מגורים, בצהרי היום, בית המשפט ישקול גם את פוטנציאל הנזק ואת החשש להסלמת האירוע במקרה שבו דיירי הבית נמצאים בו בעת ביצוע עבירה. במקרה זה מדובר במחסן שהוא בתוך חצר הבית".

עוד נדחתה בגזר הדין בקשת הסנגור להפעלת המאסר על תנאי בחפיפה חלקית. "בכל הנוגע להפעלת תנאי מתיק קודם", כתבה השופטת,," הדין וההלכה הפוכים מעתירת ב"כ הנאשם: בסעיף 58 לחוק העונשין נקבע הכלל לפיו עונשים ירוצו במצטבר. אף בית המשפט העליון חזר והבהיר כלל זה".

____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת חולתא

____________________________________________________________

עו"ד פלילי רוני ברוש

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות