ועדת השרים לחקיקה אישרה את הרפורמה בהגנת הפרטיות

כשברקע אירועי הפריצה לאתרים "אטרף", "שירביט" ואחרים, מקווה הממשלה שתיקוני החקיקה, הכוללים עיצומים על מפרי חוק, ישפרו משמעותית את תחום הגנת המידע
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

במהלך החודשים האחרונים נפרצו בישראל מספר אתרים שהחזיקו במידע רגיש של משתמשיו, ובין היתר אתר של חברת הביטוח שירביט ואתר ההיכרויות לקהילת הלהט"ב – אטרף – בשבוע שעבר. על רקע האירועים הללו, מקדמת הממשלה רפורמה בתחום דיני הגנת הפרטיות וההגנה על מידע אישי. כעת, לאחר שוועדת השרים לחקיקה אישרה את הרפורמה – היא יוצאת לדרך. תיקוני החקיקה יובילו לשיפור המשמעותי המתבקש בתחום הגנת המידע האישי בישראל, לרבות הענקת סמכויות אכיפה מנהליות משמעותיות לרשות להגנת הפרטיות ובכלל זה מנגנון עיצומים כספים שיצמצם הפרות יעילות של החוק, וזאת בהתאמה למקובל בעולם.

כלי האכיפה שמספק חוק הגנת הפרטיות הנוכחי מיושנים, ונחקקו ברובם בשנת 1981. רפורמת דיני הגנת הפרטיות אף הכרחית במיוחד בעת הזו, שכן מעבר להשלכותיה החשובות על חייו ורווחתו של כל אזרח וההגנה על פרטיותו, היא גם משפיעה באופן מהותי על המגזר העסקי ומפחיתה נטל רגולטורי באמצעות צמצום משמעותי בחובת הרישום של מאגרי מידע דיגיטליים. הרפורמה מהווה צעד חשוב גם בראי ההתאמה של ישראל לדיני הגנת הפרטיות המקובלים באירופה ובעדכון סמכויות האכיפה של הרשות כך שיתאימו למציאות הטכנולוגית של ימינו.

הצורף בהרתעה

חשיבותה של הרפורמה מתחדדת במיוחד לאור אירועי אבטחת המידע שהתרחשו בעת האחרונה לרבות האירוע שהתרחש בחברת סייברסרב לפני ימים אחדים, הממחישים בפועל את הצורך המשמעותי בהגברת ההרתעה וכלי האכיפה של הרשות להגנת הפרטיות – הרגולטור הייעודי האמון על הזכות לפרטיות וההגנה על המידע האישי של הציבור. הרפורמה תחזק את יכולת האכיפה המנהלית של הרשות במקרים של אי עמידה ברמת אבטחת מידע מספקת ע"י מחזיקי מידע, כמקובל בעולם, והם הכרחיים לשם מניעת אירועי דלף עתידיים.

עיקרי הרפורמה הם הפחתת הנטל הבירוקרטי באמצעות צמצום משמעותי בחובת הרישום על מאגרי המידע – במטרה למקד את הפעילות הרגולטורית של הרשות להגנת הפרטיות במאגרים המציבים איומים משמעותיים לפרטיות ולהפחית את הנטל הבירוקרטי על גופים המנהלים מאגרי מידע. התאמת ההגדרות בחוק להתפתחויות הטכנולוגיות והחברתיות. הרחבת האכיפה המנהלית של הרשות להגנת הפרטיות – התאמת אמצעי הפיקוח וכלי האכיפה של הרשות להגנת הפרטיות לעידן הנוכחי ולמציאות הטכנולוגית, בדגש על כלי אכיפה מנהלית, ובראשם הסמכות להטיל עיצומים כספיים, תאפשר הרחבת הפעילות בתחומי ההגנה על המידע האישי גם אל מול חברות גדולות במשק.

__________________________________________________________________________

עו"ד איתי נווה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות