7 שנות מאסר לגבר שאנס את נכדותיה של בת זוגו

ביהמ"ש הרשיע את הנאשם בפגיעה מינית בילדות בזמן שהגיעו לבקר בביתו אף שכפר במיוחס לו. הוא יפצה את הבנות ב-40 אלף שקלים: "מעשיו יותירו חותם שלא יימחה"
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי נצרת, בראשות אב"ד אסתר הלמן ולצד השופטים יפעת שטרית וסאאב דבור, גזרו על אדם, שהורשע בעבירות אינוס נכדותיה של בת זוגו, שבע שנות מאסר ותשלום פיצוי לשתי הילדות בסכום של 40 אלף שקלים. "השלכות מעשיו של הנאשם ליוו ועדיין מלוות את הקטינות ואת משפחותיהן. עונש מרתיע ביותר יגרום לעברייני מין דוגמת הנאשם לשקול היטב את מעשיהם", נכתב בגזר הדין. "אין חולק, כי ביצוע עבירות מין כלפי קטינה בגיל צעיר, מותיר ויותיר חותם בל יימחה בנפשה וישפיע על עיצוב אישיותה ותפיסת עולמה לעתיד לבוא".

על פי כתב האישום, והנאשם וסבתן של הקורבנות, הינם בני זוג, אשר חיים יחד מזה כעשרים שנה ומדי פעם נכדותיה שהיום הינן בנות 11 ו-16 נהגו להגיע לפרקים אל הבית, לבלות בו פרקי זמן שונים ואף ללון בו לעיתים. לפני כ-4 שנים עת הייתה הנכדה ע"נ בת 7, הגיעה אל הבית לבקר את סבתה. במהלך הביקור, היא ביקשה מהנאשם לעזור לה בהכנת שיעורי בית. הנאשם נעתר לבקשתה והשניים התיישבו ליד השולחן בסלון הבית.

בעודם יושבים בסלון, כך תואר בכתב האישום, ותוך שהנאשם מסייע לה בהכנת שיעורי הבית, הכניס הוא את ידו אל מתחת למכנסיה ותחתוניה וביצע בה מעשה מגונה ומעשה אינוס בניגוד לרצונה ושלא בהסכמתה החופשית. בתוך כך, היא קמה כארבע-חמש פעמים ממקומה ויצאה מן החדר בתואנות שווא, אולם ללא הועיל. כל אימת ששבה אל החדר והתיישבה ליד הנאשם, שב הוא והכניס את ידו אל מתחת לתחתוניה. בסופו של דבר, ועל מנת למנוע מהנאשם מלהמשיך במעשיו, אמרה ע"נ לנאשם כי תיעזר בסבתה לצורך הכנת שיעורי הבית ועלתה אליה.

אונס במקום שיעורי בית

בפעם אחרת ביקרה הנכדה ע"נ בבית. במהלך הביקור שהה הנאשם בחדר המחשב שבבית. בשלב מסוים קרא לה הנאשם בעת ששיחקה בחצר הבית עם אחיה, וזו הצטרפה אליו והתיישבה לידו מול המחשב. הנאשם לימד אותה כיצד משחקים במשחק מחשב מסוים ובתוך כך, ביצע בה עבירות מין.

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות מין גם בנכדתה השניה של בת זוגו עת הייתה בת 12. כאשר היא הגיעה אל הבית, במטרה לבלות בו את הלילה, יחד עם בני דודיה. עם רדת הלילה, ג"ס נותרה לבדה עם הנאשם בסלון הבית אשר בקומה הראשונה וצפתה בטלוויזיה, כאשר שכבה על צידה על הספה בסלון. בשלב מסוים, התיישב הנאשם סמוך אליה נטה לעברה, ביצע בה עבירות מין ולאחר מכן שאל אותה האם היא רוצה לשבת עליו. ג"ס, אשר קפאה תחילה נוכח מעשיו של הנאשם, התעשתה, קמה מן הספה ועזבה את הסלון ללא שהשיבה לו דבר.

למרות כפירת הנאשם בביצוע המעשים המיוחסים לו בכתב האישום וטענתו, כי לא היו דברים מעולם הרכב השופטים הרשיע אותו פה אחד בכל העבירות ובגזר דין ציינו את עדות האם שהעידה כי עבירות מין כמוהן כרצח נפשו של נפגע העבירה, כמו גם של הסובבים אותו והקרובים אליו.

"חותם בל יימחה"

"השלכות מעשיו של הנאשם", כתבו השופטים בגזר הדין, "ליוו ועדיין מלוות את הקטינות ואת משפחותיהן. עונש מרתיע ביותר יגרום לעברייני מין דוגמת הנאשם לשקול היטב את מעשיהם. האם סיפרה, כי רק מי שנחשף לעבירות אלה מודע לנזקים הנגרמים מהן. האם הדגישה את הטראומה שנגרמה לבתה ג"ס בשל עדותה בבית המשפט וחקירתה הנגדית הממושכת. כן העידה, כי עולמה של המשפחה התהפך וכי הדברים לעולם לא ישובו להיות כפי שהיו. מאז חשיפת הפרשה, המשפחה המורחבת התפרקה והקשר עם אמה של העדה, סבתה של ג"ס, נותק כליל. האם הדגישה, כי הקטינות ראו בנאשם כסבן, הם קיבלו אותו כבן משפחה והעניקו לו יחס חם ואוהב, אולם הוא שיקר להם, מעל באמונם ופגע ביקר להם מכל".

השופטים הדגישו בגזר הדין כי הנאשם ביצע את המעשים בהיות הילדה בביתו, בהזדמנויות בהן הובאה לבית על ידי הוריה והושארה בהשגחת הנאשם וסבתה. יתרה מזו, הנאשם ניצל את ההזדמנויות בהן נותר לבדו עימה כאשר ביקשה ממנו עזרה בהכנת שיעורי הבית במקרה הראשון, וכאשר ישבה עמו מול המחשב.

"מימד נוסף של חומרה", נכתב עוד בגזר הדין, "טמון בעובדה, כי המעשים בוצעו בבית בו התגוררו הנאשם ו-ז', וזאת, בעת שסבתה של הקטינה שהתה בבית. הנאשם ניצל את ההזדמנויות בהן שהה ביחידות עם ע"נ, ופגע בה בתוך בית סבתה. מקום זה היה אמור להיות מוגן ובטוח עבור הקטינה, בו היא הייתה אמורה להרגיש ביטחון ורוגע. תחת זאת, הפך בית הסבתא למקום בו נפגעה ע"נ ובוצעו בה מעשים מיניים חמורים על ידי הנאשם".

עוד צוין, כי באשר לנזקים שנגרמו כתוצאה מהמעשים, "הרי שאין חולק, כי ביצוע עבירות מין כלפי קטינה בגיל צעיר, מותיר ויותיר חותם בל יימחה בנפשה וישפיע על עיצוב אישיותה ותפיסת עולמה לעתיד לבוא".

______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אסתר הלמן

______________________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות