אזהרה: אל תצטלמו עם M-16 ביד!

שני צעירים, בהם קטין, עומדים לדין לאחר שתיעדו עצמם אוחזים ברובה ומכוונים אותו כלפי אחרים. המדינה הגישה את כתב אישום לאחר ששיתפו את התמונות בוואטסאפ
רונן לוי |
נשקים. צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (יום א') לבית המשפט המחוזי מרכז שני כתבי אישום בגין עבירות נשיאת נשק ואביזר נשק, כנגד נאשמים אשר נהגו לתעד עצמם בתמונות כשהם אוחזים בנשק ומכוונים אותו לעבר אנשים נוספים ולאחר מכן לשלוח את התמונות באמצעות אפליקציית וואטסאפ.

כתב האישום הראשון הוגש נגד תושב טייבה, איהאם חאג' יחיא, בן 22, שעל פי המתואר בכתב האישום, הנאשם הצטייד ברובה סער מסוג M-16 כשהוא טעון במחסנית מבלי שהחזיק ברישיון להחזקת נשק כנדרש בחוק. הנאשם ואדם נוסף הצטלמו באמצעות טלפון סלולארי כשהם נושאים בידם את רובה ה M16 וכשהם עטויים בכפפות על ידיהם. בגין האמור, מואשם חאג' יחיא בעבירה של נשיאת נשק ואביזר נשק.

הצטיידו בנשקים

כתב אישום נוסף, הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז בשבתו כבית משפט לנוער, נגד שני קטינים. על פי כתב האישום, אחד הקטינים הצטייד ברובה סער מסוג M-16 טעון במחסנית. שני הקטינים צילמו עצמם כשהם נושאים בידם את הרובה, עוטים כפפות, ומכוונים אותו אחד לעבר השני כשהוא טעון. לאחר מכן שלח הקטין לקטין השני את התמונות באמצעות יישומון וואטסאפ.

באופן זה, טוענים נציגי המדינה, פעל הקטין במספר הזדמנויות שונות כשהוא מצטייד בסוגים שונים של כלי נשק, מצטלם עם אנשים כשהם נושאים את הרובה ומכוונים אותו זה לעברו של זה ולאחר מכן שולחים האחד לשני את התמונות באמצעות היישומון. בגין האמור, מואשמים שני הקטינים בעבירות של נשיאת נשק ואביזר נשק. נוסף על האמור, אחד הקטינים נאשם גם בעבירה של ניסיון עסקה בנשק.

עוד בפלילים: תושב לוד נאשם בניסיון רצח

מוקדם יותר היום (יום א') פורסם כי לבית המשפט בתל אביב, הוגש כתב אישום נגד תושב לוד בחשד לניסיון רצח של תושב הפזורה מהדרום על רקע סכסוך שליטה בסחר בסמים בת"א. במקרה אחר הוגש כתב אישום נגד תושב הדרום ששיסף את גרונו של אדם אחר בשל עימות מילולי.

המשטרה פתחה בחקירה סמויה לפני כחודשיים, עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר חשד לניסיון רצח שארע ברחוב השרון בת"א בסמוך למגרש משחקים בו שהו באותה עת ילדים קטנים. מחקירת המשטרה עלה כי על רקע סכסוך שליטה בסחר בסמים בין המעורבים, הגיע חשוד אלמוני רכוב על קורקינט וירה מספר רב של כדורים לעבר רכב הקורבן ולאחר מכן נמלט מהמקום.

כתוצאה מהירי פונה הקורבן, תושב הפזורה בדרום בשנות ה-30 לחייו, כשעל גופו פצעי ירי במצב בינוני עד קשה למרכז הרפואי איכילוב. השוטרים ניהלו חקירה אינטנסיבית תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים במהלכה אספו ראיות, גבו עדויות וביצעו חקירה פורנזית לצד איסוף מצלמות האבטחה. עם התקדמות החקירה, חשפו החוקרים את זהותו של החשוד – תושב לוד בשנות ה-20 לחייו, שנעצר לחקירה בחשד לניסיון רצח בסיומה נכלא ומעצרו הוארך מעת לעת בבית המשפט. בתום מיצוי חקירת המשטרה הוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

_____________________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות