אישום: רצח בגלל חוב כספי

מצלמות האבטחה תיעדו כיצד בלאי קיברה, 28 מנתניה, ושלמה בייך, 28 מפ"ת, ירו למוות בניר צרויה ז"ל, 32 במותו, לאחר שניסו לפגוע בחבר שעמד על ידו, עמו הסתכסכו
נעמה כהן |
רצח, אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום נגד בלאי קיברה, בן 28 מנתניה ושלמה בייך, בן 28 מפתח תקווה בגין רצח, תקיפה בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי משפט, זאת לאחר שירו לעבר אדם עמו היו מצויים בסכסוך ופגעו בחברו אשר עמד בסמוך אליו, ניר צרויה ז"ל, בן 32 ובכך הביאו למותו. לצד כתב האישום מבקשת המדינה להותיר את השניים במעצר עד תום ההליכים נגדם. "במעשיהם של המשיבים אף טבועה מסוכנות בעוצמה גבוהה במיוחד, באשר השניים ירו בצוותא חדא באדם לא חמוש, בעודו נמלט מפניהם, והביאו למותו של אחר ששהה במקום. הכל בשל ויכוח של מה בכך", נכתב בבקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט.

על פי כתב האישום, שני הנאשמים הינם חברים, אשר הגיעו לבלות בסוכה של חבר נוסף בפתח תקווה. במהלך הערב, התגלע סכסוך על רקע כספי בין הנאשמים ובין אדם נוסף אשר נכח בסוכה. בין הצדדים החל להתפתח עימות במהלכו נגח בייך בראשו של אותו אדם בחוזקה ובהמשך לכך תקפו אותו שני הנאשמים באמצעות קסדת אופנוע ובעיטות. אותו אדם הצליח להימלט מן המקום, אך בהמשך אותו לילה חזר ברכבו עם חברים נוספים על מנת לאסוף דבר מה ששכח בסוכה.

צרויה מת במקום

הנאשמים הבחינו ברכב המתקרב ובו אותו אדם שהיכו קודם לכן, והחלו צועדים לכיוונו בהפגנתיות. בהמשך שלף קיברה אקדח מכיסו והחל להתקרב באופן מאיים לעבר אותו אדם כשהוא אוחז באקדח באופן מופגן. לאחר מכן העביר קיברה את האקדח לידיו של בייך. משהבחין אותו אדם בנאשמים ובאקדח הסתובב והחל להתרחק מהם. בשלב זה ירה בייך מספר יריות לעבר אותו אדם שקודם לכן היכה.

שתיים מן היריות שירה בייך, פגעו בניר צרויה ז"ל, חברו של אותו אדם אשר התלווה אליו ברכב, והוא מת במקום. לאחר מכן נמלטו השניים מן המקום, שרפו את בגדיהם, החביאו את האקדח אשר שימש אותם לרצח ונמלטו למלון בעיר טבריה שם נרשמו תחת זהות אחרת.

במקביל לכתב האישום הוגשה גם בקשת מעצר עד תום ההליכים. בבקשת המעצר צוין כי "במעשיהם של המשיבים אף טבועה מסוכנות בעוצמה גבוהה במיוחד, באשר השניים ירו בצוותא חדא באדם לא חמוש, בעודו נמלט מפניהם, והביאו למותו של אחר ששהה במקום. הכל בשל ויכוח של מה בכך".

_______________________________________________________________

עו"ד אביעד חייט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות